ooit, lang geleden, waren er geweldig effectieve vapona muggenstekkers te koop. helaas zal dit wel te ongezond zijn geweest, want ze waren opeens onvindbaar nu zie je veelvuldig de niet werkende stekker met geluid, of met citronella. wat gebruiken jullie wat wél werkt?? zo las ik ergens op een forum iemand over Elizan stekkers (tablet en/of vloeibaar) die erg effectief schijnen te zijn. ze zijn in belgie gewoon verkrijgbaar, in NL echter niet. wie heeft er een goeie tip, en heeft er iemand ervaring met Elizan? (voor wie het niet kent: Onderdelenwebshop Zoekresultaten voor )
bij ons werkt alleen een combinatie van horren voor het raam (slaapkamer) en een potje citroenpoeder en deet smeren.
Wij hebben een ventilator op onze slaapkamer, werkt ook erg goed! Verders zou ik geen topmiddel weten tegen muggen..
ik zie ineens dat je gewone raam uitzetijzers kunt vervangen door telescopische... dat ga ik nog eens overwegen, dan kunnen er weer gewone horren voor maar mocht iemand een goed werkend middel weten, dan hoor ik het graag!
Mijn ervaring is dat ´s nachts een goede klamboe het beste werkt. Wij hebben zo´n vierkantige die gewoon om ons bed past. Enige nadeel: Mijn man vergeet af en toe de klamboe af te sluiten
Wij hebben hier de jaico muggenmelk op aanraden van de huisarts omdat mijn man nog al eens allergisch kan reageren op een beet. Het werkt hier goed en we zijn tevreden.