ben ik nu gek?of begrijpen ze me niet

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kirstenyana, Dec 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kirstenyana

kirstenyana Actief lid

Nov 22, 2006
    130
    0
    0
    Status: Online! even kort mijn verhaal na een doodgeboren kindje en nu twee gezonde zoons mag ik niet meer zwanger worden ik heb drie keizersnedes gehad en de laatste is mij en ons zoontje bijna fataal geworden( het litteken op mijn baarmoeder was aan het scheuren) nu is voor mijn en mijn man ons gezin compleet maar nu las ik in de krant over een stel dat zwanger wou geraken en al 6 jaar bezig waren en nu een eicel donor zochten, nu dact ik bij mezelf waarom niet? ik ma geen kinderen meer krijgen maar kan wel iemand anders gelukkig maken met eicellen aangezien er iets met mijn baarmoeder mis is en niet met mijn eicellen, nu vind mijn omgeving me gek ze zegen dat is een stukje van jou vlees en bloed en dat af geven aan iemand anders terwijl ik het nog maar zie als een cel waarvan er iedere maan een 'vermoord' word en deze nu wel de kans zouden krijgen en iemand anders zou het geluk krijgen wat wij hebben

ben ik zo gek om hier over na te denken???even kort mijn verhaal na een doodgeboren kindje en nu twee gezonde zoons mag ik niet meer zwanger worden ik heb drie keizersnedes gehad en de laatste is mij en ons zoontje bijna fataal geworden( het litteken op mijn baarmoeder was aan het scheuren) nu is voor mijn en mijn man ons gezin compleet maar nu las ik in de krant over een stel dat zwanger wou geraken en al 6 jaar bezig waren en nu een eicel donor zochten, nu dact ik bij mezelf waarom niet? ik ma geen kinderen meer krijgen maar kan wel iemand anders gelukkig maken met eicellen aangezien er iets met mijn baarmoeder mis is en niet met mijn eicellen, nu vind mijn omgeving me gek ze zegen dat is een stukje van jou vlees en bloed en dat af geven aan iemand anders terwijl ik het nog maar zie als een cel waarvan er iedere maan een 'vermoord' word en deze nu wel de kans zouden krijgen en iemand anders zou het geluk krijgen wat wij hebben

ben ik zo gek om hier over na te denken???

2. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Ik vind het een hartstikke mooi idee van je en ik denk dat je iemand er erg blij mee kunt maken.

Goed van je dat je erover nadenkt.

3. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,205
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Zo een beslissing is natuurlijk heel persoonlijk, maar om mijn mening te geven: Ik vind het niet raar hoor dat je daar over nadenkt. Fijn juist zulke mensen als jij kunnen andere mensen heel goed helpen!

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Als jij daar zo tegenaan kijkt, dan moet je dat gewoon doen. Je helpt iemand er enorm mee. Alle respect en bewondering. Als je man het er ook mee eens is, tenminste. Want dat kindje kan wel als hij of zij 16 jaar is, bij jullie op de stoep staan. Anoniem doneren mag namelijk niet meer in NL.

5. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ik vind je ook niet gek.... geen kinderen kunnen krijgen is een van de meest ingrijpende afschuwlijke dingen die je mee kunt maken in je leven....een plekje geven? ik vraag me af of dat mensen uberhaupt lukt.... je moet door.. je vecht door....

ik vind dat door het doneren van eicellen je zoveel meer geeft dan een stukje dna... sommige mensen geef je letterlijk hun leven terug.... een kans.... op een eigen gezin.... voor jou een medische ingreep... een stukje dna... voor anderen mensen datgene waar ze alles maar dan ook alles voor op zouden geven...

ik vind het mooi.... en ipv dat mensen zeggen dat ze het niks vinden zouden ze het in ieder geval moeten toejuichen als er dan godzijdank mensen zijn die er wel over na willen denken..

het is en blijft een hele persoonlijke keuze...

mensen die gewoon kinderen krijgen hebben daar vaak op die manier helemaal nooit over nagedacht... over wat het beteklent als je ze dus niet zomaar kunt krijgen.

gr Jose

7. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    ik als eicel acceptrice kan je zeggen dat ik het fantastisch vind dat er vrouwen zijn die hun eicellen willen afstaan om andere vrouwen te helpen om zwanger te worden.

alle respect als je het zou doen meid!!
    vind het zelfs al geweldig dat je er aan denkt.

x lisa.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik doe het nu ook en ik zie niet wat er verkeerd aan is.

Share This Page