Behandeling in Gent

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Wensmama2019, Aug 29, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wensmama2019

Wensmama2019 Niet meer actief

Hoi Dames,
    Hopelijk kunnen jullie mij wat antwoorden geven omtrent een vruchtbaarheidsbehandeling in Gent.
    (Sorry als er al meerdere topics hierover zijn, kon zo gauw niet een recente vinden waar ik iets aan had.)

Wij hebben dit jaar inmiddels 2 ICSI behandelingen ondergaan waarvan 1 verse terugplaatsing en tot nu toe 3 cryo terugplaatsingen. Aanstaande dinsdag is onze 5e terugplaatsing alweer..
    Helaas had ik de illusie met mijn 24 jaar direct zwanger te raken bij behandeling, dus behoorlijke tegenslagen dit.
    Vandaag nog weer eens met de arts gesproken die duidelijk aangeeft niet meer te willen en kunnen onderzoeken en mocht ik bijv. medicatie die innesteling mogelijk kan bevorderen willen ze hier ook niet aan mee kunnen werken gezien zij dit niet wetenschappelijk goed onderbouwt vinden. Hun advies was dan ook om richting buitenland te gaan. Voor ons is dit genoeg reden om verder te kijken en hebben in oktober een Intake gepland staan in Gent.

Zijn hier dames die verzekerd zijn bij Menzis en toch een deel vergoed hebben gekregen in Gent?
    Hoe lang duurde het van de intake tot aan de daadwerkelijke behandeling?
    Hebben ze echt meer onderzoek gedaan dan hier in Nederland, en wat voor onderzoek? Bloedonderzoeken, echo's o.i.d?

Benieuwd naar jullie hopelijk positieve ervaringen!
    Liefs

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,271
    5,871
    113
    Female
    Wij midden in ICSI 4 nu maar als dit niet goed loopt gaan we ook maar Gent. Intake staat al gepland op 2 oktober. Qua onderzoeken zal er persoon verschillend zijn. Zal eraan liggen waarom zwanger worden lastig is (bij ons man met te weinig zaad en ik net 40). Wij zitten al in zelf betaalde pogingen maar wel verzekerd bij Menzis. Volgens mij verzekerd Menzis alles maar moet je de behandeling wel aanvragen voordat je start. Ze vergoeden sowieso de Nederlandse prijzen. Alles wat duurder is dien je dan zelf te betalen.

Veel succes en hopelijk is het voor beide niet nodig!

Share This Page