beter in een huis waar flink verbouwd wordt of bij ouders in

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 6margaretha9, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 6margaretha9

23 nov 2006
    63
    0
    0
    Langezwaag
    ik en m,n man wonen op het moment bij m,n ouders in omdat we net een huis hebben gekocht.en in huis nog verbouwd moet worden.we hadden meerdere malen afgesproken dat ze naar buiten zou gaan te roken.maar ze houd zich hier niet aan.het is hier elke dag blauw van de rook.en als ik thuis ben blijf ik zoveel mogelijk op de slaapkamer.m,n vader soldeerd zelfs dagelijks in de keuken.en staat het hier ook blauw van de soldeerwalm.ik ben gewoon bang om door de rook naar het toilet te moeten, dan hou ik gewoon m,n adem in.ik heb ze hier al meerder malen op aan gesproken, maar ze nemen het gewoon niet serieus.ze hebben in het verleden al 2 kinderen verloren 1 aan wiegendood (baby van een half jaar oud) en 1 had zoveel lichamelijke afwijkingen dat het geen kans had te overleven.ook dronk mijn moeder veel tijdens de zwangerschap en rookte ze toen ook al als een ketter.ook is het hier niet hygiënisch en is het eten niet vertrouwt.mijn moeder wil dat zoveel mogelijk het eten wordt opgegeten.ookal is het over de datum.ze wisselt eieren om van de oude verpakking naar een nieuwe verpakking waar een nieuwere houdbaarheids datum op staat.zodat wij denken dat het vers is.ook doet ze dit met vleeswaren doet ze de oude bij de nieuwe in.groenten die al aangetast zijn kookt ze gewoon.want als het gekookt is zie je het toch niet meer zo goed.elke dag wordt het toiletvloer en wc bril er helemaal onder gepist en niet opgeruimt, wel meerdere keren per dag.hun hond blaf wel 3 x om het uur per nacht dat hij er uit wil of er weer in (naar buiten).wij hebben ook een hond en die is hier ook.ze respecteren onze wensen niet.dat hij niet van tafel mag eten (in alle vormen van de zin).de kat krijgt kattenvoer op de eettafel.soms zit je er met je mouwen in.de hond zijn hondevoer staat op het aanrecht in zijn bakje.mijn vader geeft soms de honden voer van zijn vork en eet er vervolgens ook weer zelf mee.mijn moeder liegt overal over dus hier kan ik ook niet van op aan.
    dus neem ik bij voorbaat al nergens iets van, en probeer niets aan te raken.ik wordt hier ook niet goed, we zitten hier nu al een aantal maanden in, voordat we dit huis gekocht hadden al en nu de verbouwing nog.wat is beter hier nog ff blijven of in het nieuwe huis op de 1e verdieping een leefruimte creeren?.

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als ik dit allemaal zo lees zou ik mooi een leefruimte creeren in je nieuwe huis, in je eigen huis kan je namelijk gelijk de regel invoeren :hier wordt niet gerookt, ga maar buiten staan: en kun je voor jezelf tenminste vers eten maken, het is vast even behelpen maar je hebt je draai vast zo gevonden, heb je wel stromend water en electriciteit daar? da's wel belangrijk dan ;)

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Gadverdarrie zeg. Dat klinkt allemaal ontzettend vies. Wat knap dat jullie dat al maanden volhouden.
    Als je nieuwe huis leefbaar is, dan zou ik zeggen ga daar naar toe. Liever bivakkeren in een schoon huis, dan hoe het nu gaat.

4. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Inderdaad, één kamer klaar maken en zorgen dat je héél snel uit die troep weg bent! Lijkt me geen gezonde situatie!

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid weg wezen daar.een verbouwing is minder schadelijk als dat hoor zo te lezen. zorg dat je een kamer hebt met een bankje en tafel en een koelkast en magnetron dat ben je zo goed als klaar ik heb tijdens mijn zwangerschap ook midden in een verbouwing gezeten. dat liever als dat ik in z'n omgeving moet leven

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik ben het met bovenstaande eens! Maak lekker in je eigen huisje een kamer zo veel mogelijk af en ga daar naar toe. Dan ben je al die stress over rook, hygiene en etenswaren in elk geval kwijt. En als ze in jou huis echt iets moeten doen kun je altijd even een middag naar een vriendin oid.

Is idd wel handig om een toilet, water en electriciteit te hebben.

ps: ik moet zeggen dat ik misschien zelfs naar een hotel zou zijn gegaan, het klinkt echt vreselijk hoe je het beschrijft!

Heel veel sterkte en succes!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Is er elekra, stromend water, werkend sanitair aanwezig in jullie nieuwe huis? Het hoeft niet nieuw maar werkend.schoonmaken kan altijd eerst.

Dan inderdaad een kamer woonbaar maken en wegwezen daar. je leeft nu ook praktisch op 1 kamer zo te horen en daarbij heb je ook nog eens stress door de omgeving. Kan je beter in je eigen huis op 1 amertje zitten zonder stress..

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik zou ook voor 1 kamer in jullie huis gaan ja. dan voel je je veel rustiger om te beginnen. natuurlijk is stof enzo ook niet goed maar zoals je nu leeft is nog veel slechter lijkt me. als ik het allemaal lees zou ik al niet goed worden. ik zou ook zo snel mogelijk weg willen. dus meid hup wegzwezen daar zo snel als het kan al was het alleen maar voor de stres. dan praat ik nog niet over al de andere dingen. wat triest zeg dat je ze zo weinig willen meewerken om het beter voor jou en je baby te maken.

9. 6margaretha9

23 nov 2006
    63
    0
    0
    Langezwaag
    ik heb het huisje nog maar net en heb daar nog niets.

10. 6margaretha9

23 nov 2006
    63
    0
    0
    Langezwaag
    ik denk dat ik boven idd maar een kamertje klaar ga maken.en gas, water en elektra heb ik al aangevraagt.

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heel goed, succes ;) !

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het klinkt niet echt behoorlijk fris zoals je ouders leven. Ik zou er zo snel mogelijk wegwezen.

Maar wat ik niet snap is waarom je er uberhaupt bent gaan zitten. Ik neem aan dat je vantevoren ook wel wist hoe de levensstijl van je ouders is. En dan hier ook nog vragen wat je denkt dat beter is? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar dat je met je zwangerschap uberhaupt het risico neemt om tussen al die viezigheid te gaan zitten? Waarom niet tijdelijk andere woonruimte gehuurd?
    Had je behoorlijk wat ergenis gescheeld...

Groetjes,
    Romy

Deel Deze Pagina