behandeling Psoriasis

Discussie in 'De lounge' gestart door RoxannaG, 20 dec 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoxannaG

    RoxannaG Niet meer actief

    Dit is zonder hormonen volgens mij! Ruikt naar teer en menthol.
     
  2. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Klinkt heeeeeerlijk hahahaha
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  3. Cooks

    Cooks Fanatiek lid

    9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ohja! Je kan ook een “eczeem”verpleegkundige krijgen heb je dat al gehad ? Is via de thuiszorg.
     
  4. RoxannaG

    RoxannaG Niet meer actief

    Nee, het ruikt verschrikkelijk inderdaad :roflmao:
     
  5. Esvre

    Esvre Actief lid

    28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ook psoriasis en voor mij is vooral goede nachtrust en regelmatig leven met zo min mogelijk stress van belang.

    In heftiger periodes tot nu toe drie keer een kuur lichttherapie gehad, wat me wel goed heeft geholpen. De laatste keer waren de verpleegkundigen er juist erg op gericht dat ik niet zou verbranden en bij verbranden werd de dosis niet verhoogd of zelfs een stap terug gezet en ondanks dat goed resultaat. Dus verbranden hoeft niet perse..

    Qua zalf heb ik veel aan Dovobet gel/emulsie (al mag ik dat nu niet gebruiken ivm zwangerschap)
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  6. Kimkommer

    Kimkommer Bekend lid

    15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Psoriasis is er in vele vormen en is een chronische huidaandoening. Deze aandoening wordt getriggerd door bepaalde factoren bijvoorbeeld stress.

    De eerste behandeling is vaak met lokale therapie in de vorm van zalven of crèmes. Hierbij kun je denken aan een hormoonzalf/crème (mometason, dermovate etc) een combinatie hormoonzalf met vitamine D (silkis, dovobet).

    Deze middelen moeten wel volgens de juiste dosering worden gezalfd. Er wordt gezegd dun smeren maar wat is dun smeren precies? Hiervoor is een richtlijn en noemen we de vingertip eenheid (FTU). Vaak is dit toch wat dikker dan je denkt. Het komt erop neer als er een heel lichaam insmeert, je 1 tube van 30 gram wegsmeert per dag.

    Ik zie dat hij ook al diverse systemische therapieën heeft gehad met oa fumaarzuur en waarschijnlijk methotrexaat.

    Andere behandelopties zouden nog kunnen zijn:
    Intensieve lokale therapie met ditranol
    Biologicals

    Ik werk op de dermatologie en ik zie en behandel regelmatig patienten met ernstige psoriasis.
    Ik ben alleen geen dermatoloog :p
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  7. username

    username Fanatiek lid

    7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ah wat rot. Inderdaad, daar had niet bij stil gestaan. Sterkte voor je man, wat ontzettend klote dit.
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Weet hij waardoor hij de ergste uitbraken krijgt?
    Ik heb zelf seborroïsch eczeem en merkte dat door slechte voeding en stress de uitbraken het ergst waren.
    Alle middeltjes werken inderdaad niet dan...het lijkt gewoon alsof er van binnen iets niet in balans is.
    Ik heb in mijn leven wat aanpassingen gedaan en suikers, gisten gaan mijden.
    Dat hielp ontzettend goed!
    Na mijn bevalling heb ik een erg grote uitbraak gehad van mijn haargrens tot aan de bovenkant van mijn borsten. Puur door de wisseling van hormonen, minder goed op mijn eten letten en het totaal andere ritme.
    Toen ik gewend was aan het ritme verdween ook de eczeem weer, maar ik kan de klok erop gelijk zetten dat ik binnen een aantal weken na een groot stress moment of verandering ik een uitbraak krijg.
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  9. channe

    channe Fanatiek lid

    4 aug 2012
    1.144
    67
    48
    NULL
    Mijn man.heeft het op zijn schenen en wat op zijn ellebogen.
    Hij smeert met nivea sos en schijnt wel wat te helpen.
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  10. Moess

    Moess Niet meer actief

    Ik zie net bij 'gezond verstand' op tv: een bad met appelazijn.. t valt te proberen..
     
    RoxannaG vindt dit leuk.
  11. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Van forever living heb je aloe vera drank en gel om te smeren. Mijn exschoonmoeder, haar dochter en kleindochter hadden echt extreem veel last van psoriasis. Kleindochter ging zelfs vanaf haar 6e onder de PUVA :eek: (normaal mocht dat pas met 16/18) zoveel last had ze er van. Geen zalf hielp.

    Zij zijn toen met zijn drieën aan de aloe vera gegaan en nee, het was niet 100% weg, kwam altijd wel weer wat plekken, maar wel zo'n 80% verbetering.

    En mocht je man dat willen proberen, kies dan voor een goede variant waar praktisch 100% aloe vera inzit. Natuurwinkels verkopen vaak ook lagere doseringen die dus net zo duur zijn, maar veel minder goed werken. Ik heb zelf goede ervaringen met de produkten van forever living. Zit vast wel een distribiteur bij jou in de buurt,

    Veel sterkte voor je man, het is echt een rotziekte.
     
    RoxannaG vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina