Wij hebben ook spruw gehad en mijn dochter is behandeld met Daktarin. Zij vond het verschrikkelijk smerig, maar ik heb het na iedere voeding in haar mondje gesmeerd. Omdat ik het echt in haar wangetjes, over haar kaakjes en tong moest smeren, kwam ik er al snel achter dat dat mijn vingers niet handig ging. Ik heb er een wattenstaafje bij gebruikt. Werkte een stuk nauwkeuriger en Iza vond het ook minder vervelend. Mijn huisarts had ook gezegd dat ik de Daktarin op mijn tepels moest smeren, maar de apotheek zei dat dat een verouderd beeld is. Het smeren op de tepels van Daktarin zou verstopte melkklieren tot gevolg kunnen hebben. Ik gebruikte dan ook Miconazol. Het is een enorm geklier... en precies en hygienisch werken, maar bij ons heeft het gewerkt. Denk er wel om een klein weekje door te gaan met jullie behandeling nadat je denkt dat de spruw weg is!
@Dirksmama: helaas beweren ha ook dat als het kind aan de borst is alleen kind behandelen ook voldoende is. Heb er al eens een discussie over gehad maar we konden het niet eens worden. En miconazol kun je het beste zonder recept halen ook met recept wordt het niet vergoed. Met recept ben je eigenlijk duurder uit: de ha mag een recept declareren en de apotheek mag ook iets declareren. Gaat volgend jaar de premie weer omhoog @Siesje: miconazol en daktarin is hetzelfde de ene is de merknaam en de andere de stofnaam.
Daisy, had het ook al op hyves en bij de mama's gezet, zie nu pas dit onderwerp. Bij deze dus nog een keer. Hoi Daisy, De gel werd hier 3 á 4 x per dag voor geschreven. Ik deed het soms 4x en soms 3x. Ik vergat het ook wel eens. Er zat zo'n lepeltje bij om de hoeveelheid af te meten, maar dat werkte voor geen meter. Ik deed gewoon 2x een flinke doperwt op m'n vinger en die dan in 2x aan beide kanten aan de binnenkant van dr wangen smeren. Ze ging dan vanzelf smakken zodat het door heel dr mondje kwam. Ik deed dit na een voeding. Dan ging ik m'n handen wassen en smeerde beide tepels in. (bij mij dan ) Ik hoop dat het duidelijk is voor je.
Mmm... niet handig! Weet het dus even niet meer uit mijn hoofd, waarmee ik mijn tepels behandeld heb. Niet met Daktarin/Miconazol dus!
Hier is er trouwens al verbetering met de gel, hij heeft vanavond weer zijn oude hoelveelheid drinken op. Gaat nogniet van harte, maar het begin is er weer eindelijk. Weten jullie of de spruw ook op zijn handjes kan komen, vandaag viel me op dat hij roze plekjes op zijn vinger had.