Hallo verloskundigen, Allereerst wat fijn dat deze site bestaat! Heb er al veel uurtjes op doorgebracht en heb nu zelf een vraag. Ik ben nu 13 weken en 2 dagen onderweg (2 echo's gehad die beiden goed waren, hartje gehoord en baby volop met armpjes zien bewegen). In week 11 voelde ik me weer wat lekkerder maar nu opeens toch afgelopen week echt heel misselijk (niet overgeven) en gistermiddag voelde mijn baarmoeder plotseling best wel hard aan ik voelde een soort band om mijn buik.. Verder voel ik me ellendig, warm en moe en wil alleen maar slapen.. Heeft dit te maken met hormoon waarde Hcg die nu piekt? Zo ja wanneer neemt dit weer af? Zijn er verder nog tips tegen misselijkheid/dit gevoel? Bedankt voor het bekijken! groetjes, beebs
Hoi beebs, Dat is balen! Voel je je (eindelijk) goed is het na een week weer terug. Het hoeft niet perse van de zwangerschap afkomstig te zijn het kan ook van een griepje zijn. Kijk het even aan het moet dan over twee dagen wel beter gaan. De Hcg piek heb je gehad maar helaas zijn er vrouwen die de gehele zwangerschap misselijk zijn. Ik hoop het niet voor je! Wat kan helpen is zorgen dat je altijd een klein laagje in je maag hebt dus elke twee uur iets kleins eten. Soms kan de misselijkheid ook door maagzuur veroorzaakt worden, probeer eens melk of vanille vla te nemen. IMke