Mijn meidje van 1 jaar krast, slaat en krabt in onze gezichten. Dit doet ze als ze haar zinnetje niet krijgt, vervelend of moe is. Het lijkt echter niet te helpen als ik boos wordt en haar handje iets steviger vastpakt. Zelf gaat ze dan ook bedenkelijk en boos kijken om het vervolgens nog eens te doen. Aaien voordoen doet ze wel maar dit draait vaak in bovenstaande uit. Herkenning? En tips hoe hiermee om te gaan? Misschien een fase, wat ik hoop ps. het is overigens een lief en ondernemend meisje wat ook erg veel kusjes en knuffels kan geven! Thanx!
Oh god HEEL herkenbaar! Marin doet het alleen al een aantal maandjes! En ik ben zooooo consequent, ze heeft van mij nou van de week daarvoor op de gang gezeten. Ik wist niet meer wat ik er aan kon doen! Ze slaat echt tig keer op een dag, en niet alleen mij maar iedereen die maar te dicht in de buurt komt met het hoofd veegt ze zo in het gezicht! Moet zeggen dat het een paar dagen rustig is geweest na het op de gang te hebben gezeten. Maar vandaag was ze zooo shaggie en heftig dat ze toch weer mepte! En dan pak ik haar handje beet, kijk haar aan (poging tot) en spreek haar streng toe. Nou dan is ze door het dolle als ik dr handje beet pak. Maar merkte nou wel dat ze daarna niet direct weer sloeg! Dat deed ze voorheen altijd wel, dan mepte ze zo zonder pardon weer.. Tsja de volhouder wint toch? Meid we moeten toch nog maar consequent doorzetten...
Sterre deed het ook, ze krijgt altijd 2 waarschuwingen en met de 3e moet ze op "de" stoel zitten. Maar als ze slaat gaat ze direct op de stoel. Dit heb ik een maand zo gedaan en ze slaat niet meer, heerlijk
hello, In ieder geval herkenning Ik moet idd consequent blijven, maar toch denk ik: zo klein en dan al een klein krengetje soms.... En waar leert ze het? Zeker niet van ons en van de opa's en oma's. Misschien op het kinderdagverblijf. Ook denk ik dat het karaktertje is, is een pittig dingetje maar ook erg lief... Blijven volhouden/volhouden/volhouden, ben benieuwd wat het is al ze 15 jaar is, hahahaha
Finn doet dat al vanaf dat ie een maand of 7 is (helaas...hij lijkt op zn papa...die had dat ook!) Ik negeer het heel vaak. Als ik er namelijk iets van zeg of boos wordt krijg ik er nog 3... Bij het CB zeiden ze ook dat hij het nog niet echt begrijpt als je nee zegt (dat was met de 11 maanden controle) We corigeren het nu steeds vaker omdat ie nu mee rhet besef krijgt...dat merken we ook. Maar als ik bijv. zn handje vastpak bijt ie...of schopt ie. En dat lijkt me ook niet de bedoeling. Hier gaat zo'n driftaanval sowieso het snelst over als we het negeren.
ik denk dat bijna alle kindjes dit wel doen. Wij zijn haar onmiddellijk op de grond gaan zetten als ze dat deed. Of tenminste: Na één waarschuwing. En dan vrij plots, hupsakee naar de grond. En blijf daar dan maar eventjes zitten. En dan inderdaad volhouden.
Hier ook meteen op de grond zetten en met een boze stem blijven zeggen dat het niet mag. Mijn zoontje doet het nu al minder dan voorheen. Hij had ook een periode gehad dat als hij me haar beet had en ik zei: zachtjes met de haren. Dat hij er dan extra hard aan begon te trekken, heel irritant! Huppa meteen op de grond!
Ik denk dat kindjes zoiets niet leren, maar dat dat hun manier van uiten is. Ze kunnen (over het algemeen) nog niet echt zeggen wat ze dwarszit, dus gaan ze huilen, slaan, gooien enz... Onze meid gooit wel eens met dingen als ze het ergens niet mee eens is. We zeggen er dan iets van en dat maakt wel indruk. Als ze om zich heen gaat slaan, dan houd ik haar handjes vast, totdat ik zie dat ze rustig wordt. Dat helpt wel. Tis hier met periodes, dus ik kan verder niet echt de gouden tip geven..
@Bubbel. Het klopt helemaal wat je schrijft, zo denk ik er te weinig over. Nu gaat het hier al beter. Merk dat ze het vooral doet als ze moe is of iets wil wat we echt niet begrijpen. maar het helpt hier door duidelijk en hard nee, mag niet te zeggen en als ze het later nog eens doet idd meteen op de grond. Dus bedankt voor de tips !
Tot zo'n 1,5 jaar zeg ik nee, dat mag niet, pak het handje en dan mag hij mama aaien, 'aai, aai, dat is lief'. Hebben ze dan nog zo'n krab of sla neiging, hop, dan gaan ze gelijk van schoot. Na 1,5 jaar jaar mogen ze op de gang zitten als ze me slaan of krabben.
Pfff Ik ken het probleem.. Ik zette d'r ook iedere keer op de grond of op de gang. Gister toen we op de bank zaten was ze weer zo erg bezig dat ik het terug ging doen bij d'r. (ze sloeg mij op d'r arm, ik "sloeg" haar op d'r arm) Alsof je met de duivel aan het spelen bent. Je word gewoon bang van die blik in d'r ogen. En helaas, het heeft niet gewerkt, tot ik d'r uit eindelijk om duwde, dat vond ze niet zo leuk want dan moest ze na iedere klap die ze gaf weer opstaan.(We zaten op de bank hè!!) Af en toe weet ik het ook niet meer hoor. Maar goed, ik denk dat ik het de volgende keer gewoon negeer..
Hier ook een meisje die dat rond die leeftijd deed. Ik zei altijd op een boze toon : au dat mag niet, je moet mama aaien. En dan pakte ik haar handje en maakte een aai beweging. Deed ze het dan nogmaals dan moest ze van schoot. Is hier echt een fase geweest en ging vanzelf over
Fijn om te lezen dat het waarschijnlijk een fase is. Nu heeft ze echt dagen dat ze elke keer naar de open haard kruipt terwijl dat niet mag. En dan die blik joh: uiteraard wordt er hier luid en duidelijk nee, mag niet gezegd maar even vrolijk gaat dat handje weer richting de schouw. Ik herhaal dit dan nog eens en daarna zet ik haar weg. (Waarna ze er weer even snel ligt....of flink bergint te krijsen.) Het krijsen negeren heeft hier eigenlijk weinig effect...... Nu vroeg ik me af: wat mag je van kindjes van 1 jaar 'verwachten' wat betreft luisteren/mopperen/straffen ed? Gr.
Toen mijn dochter in deze fase zat had ik het idee dat ik de hele dag NEE riep en politieagent was. Dacht echt dat ze nooit zou gaan luisteren en werd er erg moe van. En ineens viel me op dat ik haar op een dag veel minder hoefde te corrigeren en dat het ineens gezelliger was. Dus hoe moeilijk dan ook, blijven corrigeren en negeren