Kiezen, welk van deze twee 1-persoons bedden?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fruity, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fruity

fruity Actief lid

30 dec 2010
    258
    0
    0
    Mijn dochter van 1,5 begint te klimmen in haar ledikantje en trekt ook zelf haar slaapzak uit. wat ons betreft dus tijd voor een groter bed. We willen meteen voor een 1-persoons bed gaan. Nu hebben we een aantal bedden gevonden die ons aanspreken, maar ze zijn heel verschillend!

Ikea bed brimnes, handig die lades met opberg ruimte en extra uitschuifbare lattenbodem voor logeetje. Die tweede matras moet wel ergens anders worden opgeborgen want deze past niet in het bed. Door de maat van 80x200 kan deze ook alleen maar bij ikea worden aangeschaft. Verder vind ik het bed erg massief. Het is wel neutraal, dus past in die zin overal bij.
    BRIMNES Onderstel slaapbank met 2 lades - IKEA

Wehkamp bed Parijs, Een echt sierlijk meisjes bed. In verhouding met het andere bed oogt het natuurlijk veel eleganter. Maar.... Vind ze dit straks als tiener ook nog leuk?? En voor logeetjes moeten we dan natuurlijk wat anders bedenken. Ook moeten we dan wat betreft opbergruimte iets anders verzinnen. Ik vind dit bed erg mooi, maar is het ook praktisch op een kinder kamer? ( is er overigens ook in het blauw)
    Bed Parijs? Bestel nu bij wehkamp.nl

Wat vinden jullie? Welk bed zouden jullie kiezen en waarom? Alle advies is welkom :)

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij zitten met hetzelfde.. Dochterlief wil graag een tent onder haar bed..
    Ik wil niet dat ze er over 2 jaar op uit gekeken is :)

Maar... Ik vind die ban de Ikea wel heel erg leuk en die van de wehkamp ook.
    Die van Ikea heeft handige extra bergruimte (in een kleinere kamer absoluut een aanrader) en die andere is gewoon echt een meisjesbed.
    heel leuk en ik denk niet dat ze er heel snel op uitgekeken zijn.
    Met wat kussens ipv knuffels en een hip dekbed ziet het er meteen al weer een stuk "ouder" uit.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Persoonlijk vind ik die van Ikea leuker maar dat is een kwestie van smaak. Die van Ikea heeft ook nog handige op berglades waar veel in kan. Wij hebben de Hemnes bedbank en ben zelf erg blij met de lades.

4. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik zou voor 2 gaan. Mooi, ruimtelijker en makkelijker schoon te houden. In ons geval een must omdat ik erg allergisch ben voor huisstofmeit en zoonlief ook gevoelige luchtwegen heeft. Een bed met lades ed gaat bij ons niet.

Daarbij, tegen de tijd dat ze 14 is vind ze het bed misschien niet mooi meer. Maar dan heeft ze er toch zo'n 12 jaar mee gedaan. Dat is niet gek toch ;)

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Als ze tent onder haar bed wilt hebben, dan is kura omkeerbed bed toch ideaal. Dat hebben we voor de oudste gekocht.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    2e is leuker. Maar ik hou ook van roze. Je kan toch ook zelf lades kopen.

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Zeker de eerste, mooi en handig...

8. Saskia78

Of even met de verfroller er over als je een roze kleurtje wil :)
    Zeker met Ikea meubels is dat meestal geen probleem.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik vind de 2de veel leuker en veel meisjesachtiger dan de 1ste.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    absoluut de 2de!

Als tiener koop je waarschijnlijk wel weer een ander bed.
    Dan heeft ze 10 jaar met deze gedaan, is lang genoeg toch!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De tweede

Erg leuk...die laat ik morgen ook even aan onze dochter zien

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ja dat kan ze ook doen als ze roze wilt.

13. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Heb je een groot huis dan zou ik voor bed 2 gaan. Deze vind ik echt iets voor een meisje-meisje.

Woon je wat kleiner dan zou ik voor het eerste bed gaan, ook heel mooi en veel praktischer.

14. Storm

Storm Niet meer actief

Ik vind de tweede mooier, behalve de kleur.

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
  16. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Sorry, ik vind geen van beide echt geweldig. Bed 1 vind ik erg massief, juist door de lades eronder. Bij een klein kamertje zal het snel een vol/rommelig gevoel geven. Bed 2 vind ik in principe wel leuk, maar de kleur niet. Ruimte onder het bed geeft een ruimtelijk gevoel. Dus ik zou voor een kleine slaapkamer sowieso bed 2 kiezen; voor een ruime slaapkamer weet ik eigenlijk niet welke ik zou kiezen.

Ik wil het je niet moeilijk(er) maken, maar kijk ook eens hier:

Bedden: kinderbedden - bedden - kinderkamer Woonexpress.nl

Bedlades: bedaccessoires - bedden - kinderkamer Woonexpress.nl

17. Saskia78

Hmm ik was toevallig bij de woonexpress aan het kijken.. Oa alvast een blik op een nieuw bed voor dochterlief werpen.

Zijzelf vond Fleur erg mooi (lijkt erg op bed2 maar vind hem zelf net iets mooier en ze zijn ongeveer even duur)
    Wijzelf hadden meer een halfhoogslaper in gedachten zodat je meer speelruimte over hebt ondanks dat er een heel groot bed in dat kleine kamertje staat.

Echter.. Sommige bedden daar zijn van hout, anderen van spaanplaat... Moeilijk te zien op de foto wat wat is.
    Dus wel zo verstandig om even daadwerkelijk in de winkel te kijken of hij echt is wat je zoekt :)

18. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik vind het geen straf om naar de Woonexpress te gaan. ;) Leuke winkel.

19. Saskia78

Wij gingen ook kussens kopen voor op de bank (die ook van woonexpress komt zegmaar) maar dochterlief moet eigenlijk een nieuw bed ook binnenkort.

En de kwaliteit valt me reuzemee... Al moet je dus wel even kijken wat je koopt. Ene keer is het hout, andere keer spaanplaat :)

Het is een soort van Ikea maar dan niet zo druk.
    (Ben met Ikea wel beetje klaar.. Altijd stikdruk en ze hebben meestal precies niet op voorraad wat ik wil hebben. Alsof ze het er om doen!)

Onze bank was natuurlijk ook niet op voorraad.. Moest worden besteld en dat duurt 10 weken.
    Nouja, vervelend.. Mar dat weet je als je een bank koopt.
    Dus wij zondagavond thuis via internet de bank bestelt.
    Kregen we woensdags een mail wanneer we hem bezorgd wilden hebben :)
    En ja, dat kon ook gewoon op zaterdag. Ideaal!

20. fruity

fruity Actief lid

30 dec 2010
    258
    0
    0
    #20 fruity, 21 apr 2013
    Laatst bewerkt: 21 apr 2013
    Dank jullie allemaal! Fijn dat jullie even mee wilden denken.
    Nog wel wat handige tips hier tussen. Ik heb er inderdaad niet bij stil gestaan dat zo'n ikea bed best een stofvanger kan zijn. Ook de ruimte in de kamer speelt inderdaad mee. Nu heeft ze een ruime kamer, maar we gaan nog wel een keer verhuizen. Vond het ook wel een goeie dat je, volgens mij beide bedden nog wel een keer kunt overschilderen als de kleur niet meer bevalt. Het is ook wel zo dat ze over een jaar of 10 wel weer toe is aan een nieuw bed.
    Ik zie dat veel mensen bed 2 zeggen en ik merk dat ik daar ook naar neig. Vind deze toch een stuk mooier. Mijn partner vind het ikea bed wel praktisch.
    De bedden van de woonexpress spraken mij niet zo aan, toch bedankt voor de tip!

Om het nog moeilijker te maken kom ik net bij wehkamp nog een ander bed(bank) tegen. Het idee van het ikea bed, maar dan veeeel mooier! Maar ja, ook een heel stuk duurder...

Bedbank? Bestel nu bij wehkamp.nl

Eigenlijk valt deze dus niet binnen het budget. Vinden jullie het bed voor jullie kind wat extra centjes waard? Of niet?

Deel Deze Pagina