We zijn inmiddels bij de dokter geweest. Ik heb inmiddels bloed laten prikken en wie weet komt er binnenkort een doorverwijzing naar de gyneacoloog. Maar nu een praktische vraag: wat valt onder welke verzekering. Een ziektekostenverzekering is tegenwoordig persoonlijk. Maar ik heb veel uitgebreidere dekking dan mijn man. Waar ligt de grens? Eventuele echo's, bloedonderzoeken etc, zullen wel onder mijn verzekering vallen. Zaadonderzoek onder die van mijn man? En bij IUI? Het zaad onderzoeken en schoonmaken onder zijn verzekering en het bij mij inbrengen dan weer onder mijn verzekering? En wordt dat dan wel vergoed vanuit een aanvullend pakket? Of valt dat eerst onder je eigen risico? Ik kan namelijk wel veel vinden over 'mijn' dingen, maar eigenlijk niet voor het mannelijk deel van het verhaal.
Kleine toevoeging aan mijn OP: Ik wil hier niet gelijk de verzekeraar voor bellen. Ik wil gewoon antwoord op een algemene vraag (wat valt onder de verzekering van wie?), zodat wij al dan niet kunnen kiezen voor een uitgebreider pakket voor mij en/of voor mijn man. Ik weet niet of de verzekering dan al een soort markering bij onze naam zet en we dat voor volgend jaar niet kunnen afsluiten, als ze merken dat we er nu al over nadenken. Zou jammer zijn als het feest daardoor niet doorging... En daarbij komt dat k het eigenlijk nog niet hardop wil bespreken... tis nog zo pril dat ik het nog even graag tussen man en mij (en huisarts) wil houden.