Hai meiden, Ik heb vanmiddag uren op dit topic gezeten jullie verhalen lezen over het gebruik van Clomid. Ik wil graag mijn verhaal doen en wil heel graag jullie reactie en meningen... Wij hebben een dochter van ruim 1,5. Ik was onverwachts maar zeer zeker in blijde verwachting. Wel had ik destijds een heeeel extreem overgewicht, ik woog op het laast van de zwangerschap meer dan 160 kg! En niemand kon begrijpen hoe dat ineens kwam, natuurlijk had ik al wel overgewicht, maar was in een korte tijd ruim 35 kilo gegroeid. Maar goed, ik had een gezonde meid op de wereld gezet, en ik kreeg na de bevalling een maagbandje om de vele overtollige kilo's af te vallen. Nu heb ik sinds kort te horen gekregen dat ik een nierziekte heb, en dit blijkbaar al had bij de zwangerschap van mijn dochter. Vanmorgen is mij verteld, dat als wij nog kinderen willen, we nu DIRECT aan de slag moeten, want met mijn nieren is het een aflopende zaak en zou ik nooit geen kinderen meer kunnen krijgen. Ik heb Clomid mee gekregen naar huis, zonder enige instructies...vandaar dat ik hier graag met jullie wil praten, want zo te lezen weten jullie er het nodige er vanaf. Ik vind het wel een beetje raar, want ik heb niet echt een abnormale cyclus (volgens mij). (32-31-31-35-32) Groetjes, Natasja
jeetje natasja, wat een verhaal! hebben ze je niet gezegt met welke reden je clomid hebt meegekregen? je menstrueert idd redelijk regelmatig, maar kennelijk denken ze, dat je te weinig FSH hormoon aanmaakt, waardoor je follikels niet genoeg groeien. heb je bloed moeten laten prikken? liefs elfje
Dank je meid, voor je snelle reactie Nee ze hebben niets gezegd over waarom ze mij dit doen, ze hoopten gewoon dat ik hiermee wel snel zwanger zou raken. En als ik lees dat het alleen is om de eisprong ermee op te wekken, en ik kijk naar mijn cyclus, vraag ik me af of dit medicijn wel bij mij hoort. (of je moet ook kunnen menstrueren zonder een eisprong gehad te hebben, maar dat weet ik niet). Ik heb geen bloed hoeven te prikken, er is alleen gezegd dat ik dit moest slikken op de 3e dag van de ongesteldheid?? (Hopelijk komt ie er niet, want ik heb nog 1 maand te tijd om het zelf te proberen ) Liefs, Natasja
Wat vervelend voor jullie Natasja! Wat naar ook dat je nog met zoveel vragen zit. Clomid is indd enkel en alleen om een eisprong uit te lokken, maar als je van jezelf al een regelmatige cyclus hebt met een eisprong dan kan het hooguit je cyclus wat verkorten, zodat jullie wat 'gerichter' kunnen klussen. Anders bel je morgen nog eens met je gyn en vraag je om nog een afspraak om alles een helder door te spreken? Heel veel succes en hopelijk laat jullie 2e wonder niet lang meer op zich wachten ! Liefs Marjo
normaal gesproken heb je gewoon 14 dagen voor je menstruatie een eisprong, tenzij je bijvoorbeeld aan de pil bent of zo. clomid doet idd niets anders dan het stimuleren van de groei van 1 of meerdere follikels, waar na makkelijker een eisprong tot stand kan komen. ik vind het een beetje vreemd dat ze je zo maar zonder enige vorm van onderzoek dit medicijn mee geven! en als mij dat was over komen, zou ik waarschijnlijk toch nog eens bellen met de poli... ik hoop dat je helemaal niet meer aan de clomid hoeft te beginnen, en dat het deze ronde gewoon raak is voor jullie! mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! er zijn hier idd (helaas) veel mensen ervaringsdeskundig! liefs elfje
Hai Marjo, Ik vermoed ook idd dat ze mij dit gegeven heeft om het nog nauwkeuriger te weten. Ik heb alleen nog geen contact gehad met de gyn. die weet nog helemaal van niets, mijn huisarts heeft mij dit voorgeschreven. Heb ook niets gehoord over fm enzo, is dat standaard bij vrouwen die Clomid slikken? Liefs, Natasja
ja Elfje, idd helaas weten jullie hier alles over, en kom ik aanzetten met nog een redelijke cyclus, en krijg zomaar clomid mee naar huis terwijl sommigen hier lang op moeten wachten of moeten smeken om het middel.... Het stomme vind ik dat je zoiets meekrijgt naar huis, en zonder tekst of uitleg. Ik had nooit verwacht dat ik hier terrecht zou komen op dit topic, zal altijd gewoon op "zwanger worden", maar ik heb zo verschrikkelijk veel respect voor jullie uithoudingsvermogen en ook nog eens de steun die jullie aan andere lotgenoten geven....petje af!! Beetje zoetsappig, maar ik meen het wel! En ik hoop dat wij allemaal heel snel een wondertje in onze armen mogen houden! Liefs, Natasja
ik heb wel FM's gehad, maar sommige hebben alleen een bloedonderzoek na de vermoedelijke eisprong, om het progesterongehalte te meten. (is verhoogd na je eisprong) ik heb op dit moment 4 maanden geen controles meer, omdat de dosis waar ik nu op zit, goed blijkt te werken...geeft wel heerlijk wat rust!! liefs elfje
daarom is dit forum ook zo heerlijk!!! lekker (niet letterlijk) je ei kwijt kunnen, en je gedachten ordenen! hopelijk gaan we snel met velen naar het andere topic "ik ben zwanger"!
Nou idd, dat geeft zeker rust! Is denk ik ook wel heel belangrijk als je hiermee bezig bent. Teveel ermee bezig zijn werkt absoluut averechts. Dat heb ik maar al te goed ondervonden bij mijn eerste zwangerschap. Ik raakte maar niet zwanger, was er dag en nacht mee bezig....totdat we gingen verhuizen. Ik was de tel kwijt, en wij deden het wanneer wij er zin in hadden.......en ja hoor, zwanger! Liefs, Natasja
Yep! Daar ben ik er één van! Ik heb geen FM, heb de eerste rond 50 mg moeten slikken en zit nu op 100 mg. Geenr controles alleen bloedprikken op de 21ste dag om te zien of ik een eisprong heb. Die heb ik tot nu toe nog NOOIT gehad Hopelijk wel nu ik aan de 100 mg zit....Duimen, duimen!
het is ook zo dat ook al heb je een eisprong hebt,je soms clomid voorgeschreven krijgt. Om zo de kwaliteit van je eisprong te verbeteren en de kans op een zwangerschap te vergroten. Maar toch wel raar dat de ha dat zomaar voorschrijft zonder bloedonderzoeken. Straks groeien er juist heel veel eitjes en zit je met een 4-ling ofzo zou toch om verduidelijking vragen...
Naar mijn weten mag een huisarts ook helemaal geen Clomid voorschrijven, alleen kuurtjes om een ongi op te wekken, zoals Primolut en duphaston enzo. Indd heb je met Clomid een verhoogde kans op een meerlingzwangerschap dus het lijkt me echt het beste (ook voor je eigen geruststelling) om onder controle te staan! Weet je inmiddels al wat meer? Groetjes Marjo
Jep, ik heb ff gebeld vandaag...en het is idd om de kwaliteit te verbeteren, zodat ik hopelijk sneller zwanger ben. Ze heeft ook duidelijk gezegd dat er wel een grote kans bestaat op een meerlingenzwangerschap. Ten eerste omdat ik wel normale eitjes had en nu met de clomid er juist nog meer kan produceren, en omdat het ook nog eens erfelijk is bij mij.......dus eerst de spanning van het zwanger worden, en daarna de spanning over hoeveel het er zijn pfff. Nouja goed, het belangrijkste is altijd dat het goed gaat en gezond is toch?