Overstappen naar PNO?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poema, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Hallo,

Misschien weten sommigen van jullie mijn verhaal (in het kort: 3 ivf pogingen en nu aan het denken over een 4e zelfbetaalde poging).
    Ik zit alleen nu te denken of het wellicht slim is om voor het nieuwe jaar over te stappen naar PNO. Die vergoeden nog een vierde poging... Qua ziektekosten scheelt het me maar 10 euro per maand dat ik meer moet gaan betalen.
    Heeft iemand van jullie dit wel eens gedaan? Of is er iemand verzekert bij PNO? Er zitten dan toch verder geen restricties aan die 4e poging? En moet de nieuwe poging dan ook echt in het nieuwe jaar beginnen?

Ik hoor graag allerlei ervaringen! Alvast bedankt!

2. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

17 aug 2011
    2.098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Ik lees mee!

Ik wil dit jaar ook nog overstappen. Wij beginnen eerst nog aan de 3e poging ICSI. Maar voor de zekerheid wil ik dit graag doen.

Ik heb op de website van PNO gelezen dat ze alleen een 4e poging vergoeden als je gyn. achter de poging staat en dus het nut ervan in ziet.

Morgenmiddag heb ik een gesprek met mijn gyn. Ik ik wil dit meteen even navragen!

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Onvz vergoedt volgens mij in duurdere pakketten ook meer dan 3 pogingen. Weet alleen niet wat de toelatingseisen zijn

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Ik ben overgestapt naar PNO vorig jaar. Ze vergoeden een vierde en eventueel volgende poging zolang je arts vind dat het nog zin heeft. Niet als je vervroegd in de overgang enz bent.

Ik heb van te voren aan mn behandelend arts gevraagd of zij ging adviseren een 4e poging te doen en ze zei ja dus meteen overgestapt.

Je betaald het eigen risico van 350 maar dat is altijd minder dan een betaalde poging. Ze vergoeden ook het bewaren van de ingevroren cryo's.

Ik heb er geen moment spijt van gehad en zwanger van poging 4!

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.452
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Soms heb je met vervroegde overgang nog steeds wel een kans op succes, hangt er vanaf hoe ver je lijf al in de overgang is. Wat ik wil zeggen: POF is GEEN reden om bij voorbaat niet in aanmerking voor die vierde poging te komen. Het gaat er om dat je arts kan beargumenteren waarom die vierde poging zinvol is.

Volgens mij is nog niet bekend of die vierde poging komend jaar nog in het pakket zal zitten...

6. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik heb een tijdje geleden hier ook een topic over geopend, lees dus even mee.

Vorige maand geleden gebeld met pno, half november weten ze de vergoedingen voor 2014 en of je zonder medische selectie klant kan worden. Bij onvz wordt je niet geacepteerd als je al in de mmm zit

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    O oke dat wist ik niet. Dat was mij zo verteld vandaar.

8. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Aha het is dus nog niet zeker of het nog steeds vergoed wordt in 2014? Half november dus wel?

9. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Arts stond trouwens half jaar terug achter een vierde poging.

10. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    je krijgt van PNO een papier opgestuurd of naar de mail.. dat moet je laten invullen door de arts en dan hoor je binnen 2 weken of ze akkoord gaan of niet.

11. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ja dat vreesde ik al

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben verzekerd bij PNO maar dan wel om een andere reden (vanwege hun tandverzekering). Maar ik vind het echt een top verzekeraar!
    Goede klantenservice, ruime vergoedingen, en heeellll snel uitbetalen van declaraties (heb het meestal al na 3 dagen terug)

13. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @Sammy: maar moet ik dit dan pas in 2014 laten invullen door de arts? Ik ga volgende week het zh maar eens bellen denk ik hoe we het weer in gang kunnen gaan zetten... Ook weer heel spannend.

14. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @Chiggy: goed om te horen! Ik zit nu bij OHRA en daar ben ik hartstikke tevreden over. Zou daar nooit wegaan als ze een 4e poging zouden vergoeden. Maar het is wel fijn om te horen dat PNO ook een goede partij is!

15. zuuske

zuuske Fanatiek lid

9 okt 2010
    1.317
    0
    36
    Tilburg
    Hoi ik lees ook mee.
    beginnen nu aan 3e icsi en het lijkt me minder stress op te leveren wanneer er eventueel een vierde poging nog vergoed gaat worden. Onze arts heeft al aangegeven achter een vierde poging te staan indien nodig. We hebben gewoon tot nu toe onwijs veel pech gehad.
    Maar als ik het goed begrijp maakt het voor pno (tot nu toe tenminste) niet uit als je al in de mmm zit?

16. Wij willen ook overstappen, maar ik durf er nog niet teveel op te rekenen dat PNO hun voorwaarden voor 2014 niet aanpast.. Volgens mij hebben ze vorig jaar tig aanmeldingen gekregen met deze reden, het zou mij niet echt verbazen als ze het dit jaar wijzigen..

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
  18. Meestal maakt een verzekeraar de voorwaarden voor het nieuwe jaar pas half of eind november bekend (en dat staat dan ook altijd enorm groot op de website, dat is nu nog niet zo ;) ).. Volgens mij is dit meer gebaseerd op de voorwaarden van vorig jaar..

19. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @shaddixxx ja daar ben ik eigenlijk ook bang voor. Nog even geduld dan dus maar. Ga denk ik al wel even het ziekenhuis bellen. Want misschien toch wel slim om alvast afspraak te plannen...

20. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    @shaddixxx: ik lees je blog regelmatig... wil je even laten weten dat ik erg met je mee leef X

Deel Deze Pagina