Ik loop sinds deze maand bij een nieuwe gyn, bij mijn oude gyn moest ik altijd 2x200 mg progesteron vaginaal inbrengen na de Eisprong in de natuurlijke cyclus. De nieuwe gyn voelde niks voor vaginaal inbrengen in de natuurlijke cyclus en ik moest 2x200 gewoon inslikken, wel voldoende eten ervoor. Nu ben ik vandaag begonnen en rond 11.45 1 tablet genomen en om 14.45 werd ik me toch duizelig!!! Echt niet normaal en ik zag kleuren ook veel duidelijker en feller! Voelde me suf en ben maar naar m'n bed gestrompeld! In bed wist ik gewoon niet meer hoe m'n wekker werkte en viel ik gewoon in slaap! Ik werd 2 uur later wakker en had eigenlijk een afspraak waar ik dus doorheen ben geslapen! Is dit niet raar?! Kan dit door de oraal inname van de progesteron pillen kunnen komen?
Mag ik vragen waarom jij progesteron krijgt? Wel vervelend die bijwerkingen. Ik heb progesteron tekort en krijg hiervoor clomid dat ik van dag 3 tot 7 moet nemen. Hierdoor is de waarde na de eisprong veel beter!
Ik krijg altijd al een week voor mijn menstruatie last van spotting, uitbloedonderzoek is gebleken dat ik wel een Eisprong heb maar zit net op de grens kwa progesteron waarde, heb ook een tijdje clomid gebruikt en toen had ik alsnog de spotting maar wegens bijwerkingen oa duizelingen en lichtflitsen mag ik geen clomid meer.
Ik heb begrepen dat bij oraal gebruik je meer last kan hebben van bijwerkingen dan vaginaal gebruik. Heb dit zelf niet ervaren, heb het alleen vaginaal gebruikt na punctie bij de IVF poging.
Ok pearll en mag ik vragen wat voor spotting? Ik heb wel al een week voor ongi last van witte spotting. Lijkt op wit vruchtbaar slijm en na een paar dagen wordt t bruin slijm. Dat en dat ik daarna niet meer misselijk ben (van het progesteron) doet mij al aangeven dat het weer mislukt is. Ik heb echter geen nare bijwerkingen van de clomid.
Het is bruine spotting met soms wat bloed erbij. Gelukkig dat jij geen bijwerkingen hebt van de clomid beepje, ik vond het een hel!
Ik heb ook maar 25mg nodig, 50mg was al teveel, overstimulatie. Het enige nadeel dat ik heb is obstipatie, ook vreselijk hoor. Ik ga de witte spotting toch ook eens aangeven bij mijn gyn.
@beepje, witte spotting is er eigenlijk niet, spotting is altijd bruin en dat witte dat hoort gewoon bij een vrouw dat is om haar van binnen te reinigen, ik denk dat je het door de war haalt. als het bruin is dan kan je baarmoederslijmvlies al aan het afstoten zijn waardoor de innesteling soms moeilijk gaat daarom krijg ik de progesteron medicatie.
Ja dat klopt, maar ik heb dat wel altijd voor mijn bruinverlies voor mijn ongi. Het is voor mij al een teken. Ik hoop dat het idd met reiningen te maken heeft.