behandelingen onder werktijd/ vrije dagen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door esther78, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Hallo dames,

ik vroeg me af of je vrije dagen (van werk) moet opnemen voor de toekomstige IUI behandelingen of valt dat ook onder bepaalde regelingen?
    Ik probeer het natuurlijk zoveel mogelijk goed te plannen in mijn vrije tijd ,voor zover dat kan natuurlijk, maar ik zal er niet aan ontkomen dat ik ook wel eens onder werktijd naar het ziekenhuis moet.

Hoe doen jullie dat?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hai Esther (whahaha..die profielfoto!),

Hoe het geregeld is hangt af van je CAO.
    Freya (patientenvereniging) zet zich momenteel wel heel hard in voor dit onderwerp.

Bij mijn werkgever is het heel soepel geregeld. Al die behandelingen hebben me nooit 1 uur gekost.
    Ik ga onder het werk, of voor mijn werk aan naar het zh en kom daarna gewoon terug. Nou is het zh vlakbij, dat scheelt.

Als het je niet duidelijk is kan je dit het beste overleggen met je leidinggevende denk ik.

Ik hoop dat er een goede regeling is!

Elmo

3. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    bij mij geldt het gewoon als doktersbezoek, ik heb het nooit gevraagd alleen aangegeven dat ik in bepaalde weken soms weg moet voor het zkh. bij mij is het altijd 's ochtends, als ik het niet kan regelen om vroeg een afspraak te plannen dan neem ik werk mee en werk ik eerst vanuit thuis. dit is nauwelijks nog voorgekomen. zelf doe ik ivf, daarna meld ik mij ziek totdat ik weer kan werken.

4. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    Ik werk in de grafisch sector en bij mij kost alles uren.
    Heel vervelend. Heb er nu nog niet zoveel last van maar als ik binnen nu en 3 maanden niet zwanger ben dan gaan we waarschijnlijk over op IUI

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik probeer mijn bezoekjes aan de fertiliteitsafdeling ook zoveel mogelijk buiten mijn werkdagen te plannen, maar ja dat is dus niet altijd zo te plannen. Ik heb dit ook tegen mijn werk gezegd. Mijn leidinggevende weet niet van de problematiek, heb gezegd dat ik het liever niet op mn werk besprak, maar dat het dus ziekenhuisbezoekjes zijn. Mn toenmalige leidinggevende: godzijdank heb ik vanaf volgende week een andere :D) heeft moeilijk gedaan, wilde ook dat dit van mijn eigen tijd af ging, maar ik heb gezegd dat doktersbezoekjes onder werktijd mogen :p en zij heeft dit bij p en o gecheckt en ik heb gelijk gekregen :p

Overigs weten een paar directe collega's het wel.

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik heb bij mij op het werk een beetje in het midden gelaten waarom ik zo nu en dan weg moet.

De FM's zijn 's ochtends en ik probeer altijd zo vroeg mogelijk te plannen. Vaak ben ik dan wel op tijd terug of iets later en dan werk ik gewoon wat langer door. Als ik om 10 of 11 uur 's ochtends moet dan zeg ik dat ik even naar het ziekenhuis ben en schrijf ik het ook als doktersbezoek.

Over mijn laparoscopie heb ik toen mijn afdelingsmanager ingelicht en me dus gewoon ziekgemeld. Met de HSG heb ik zelf een vrije dag genomen. Ik had geen zin om uit te leggen waarom ik weg moest.

IUI 1 was op zaterdag en IUI 2 op vrijdagmiddag dan ben ik al vrij, dus tot nu toe is dat nog goed in te passen.

Afhankelijk van hoe laat de IUI is zou ik of gewoon even heen en weer rijden of lekker een dag vrij nemen, ik kijk wel weer hoe nummer 3 valt.

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    het heeft er idd ook een beetje mee te maken hoeveel je verteld op je werk.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bij mij is het geen geheim. Ik heb alles opgebiecht *het moet natuurlijk ten alle tijden goed voelen om dat te doen*

9. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Omdat ik fulltime werk moet bij mij alles wel onder werktijd. Ik ben er altijd heel open in geweest. Heb het zelfs bij mijn sollicitatiegesprek aangekaart... Het is namelijk niks voor mij om steeds smoezen te verzinnen en al helemaal als je net ergens nieuw begint. Ik moet zeggen dat ik echt altijd alle ruimte en tijd krijg, echt helemaal super!

Nog nooit heb ik een uur in hoeven leveren, terwijl ik toch bijna een uur rijden van de kliniek woon en dus altijd minstens 2 uur weg ben...

Gr. Benthe

10. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Mijn vorige werkgever wist ervan , maar ik heb alles moeten inhalen. Omdat dit mijn eigen keus was (ja heus? dan had ik wel voor de natuurlijke weg gekozen!).
    Heb net een nieuwe baan, zit zelfs nog in mijn proeftijd. Hun weten nergens niks van. Ik heb deze ronde in mijn vrije uren kunnen plannen. Maar of dat altijd gaat lukken... ik weet het niet. Mijn oude collega's wisten ook dat we bezig waren. Dit vond ik lang niet altijd even fijn! Van de ene kant kreeg ik wel medeleven maar ook vroegen ze vaak hoe het met me ging of ikreeg ik van die zielige blikken op momenten dat ik wat stiller was.
    Je moet doen wat goed voelt!

Liefs Nikkie

11. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoi Esther,
    Ik heb al vrij vroeg, toen we begonnen met onderzoeken aan mijn leidinggevende verteld dat we hiermee bezig waren. We hebben toen afgesproken dat we het 50/50 doen. Het ziekenhuis is ongeveer een half uur rijden, dus als ik een FM heb of bloed moet prikken kom ik meestal later op het werk. M'n baas is heel begrijpend, nooit problemen mee gehad.
    De inseminaties waren meestal 's middags, meestal nam ik die dag gewoon zelf vrij, vond ik voor mezelf ook prettiger, lekker rustig en na de inseminatie gingen we meestal samen nog wat leuks doen. Ook de dag dat ik de uitslag kreeg nam ik gewoon zelf vrij, of de uitslag nou positief of negatief is, ik wil dan gewoon thuis zijn.
    Andere afspraken probeerde ik zoveel mogelijk op m'n vrije woensdag te plannen. (ben 1x in de 2 weken vrij op woensdag).

Veel succes!

12. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik heb algelopen maandag mijn tc'er het verteld. Zij is zelf 30 weken zwanger.
    En ze had al een vermoeden maar ze was heel erg blij dat ik het gewoon eerlijk had verteld.
    ze zei ik denk dat ik raar had staan kijken als je weer zei moet naar het ziekenhuis.
    Mijn manager heb ik het gisteren verteld.
    ze reageerde heel leuk en hoopte ook dat het dan snel zover was.
    Ze zei zo leuk zakelijk gezien is het niet zo mooi maar prive des te meer.hahahah
    Ze vond het ook fijn dat ik het gewoon gezegt had.
    Nu hoef ik ook niet meer dingen te verzinnen als ik naar het ziekenhuis moet.
    ik probeer ook alles in mijn vrij tijd te doen maar ja soms gaat dat niet en dan hoef ik alleen te zeggen moet naar het ziekenhuis en dan weten ze genoeg.
    Geeft mij toch wel meer rust.
    Maar iedereen moet doen wat het beste voelt.

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    goeie beslissing dat geeft ook gewoon rust,

soms denk ik dat ik wel erg veel geluk heb met mijn werkgever, mijn leidinggevende is altijd bang dat ik te vroeg begin na een punctie, ze zegt dan ik wil niet dat het mislukt omdat je bent gaan werken dus ik mag alleen maar komen als ik echt denk dat het kan hihi vaak wil ik zelf dan wel weer aan het werk voor de afleiding

1x heeft ze gevraagd of ik ene gesprek met de arts kon verzetten, ik voelde me eerst erg opgelaten maar achteraf kon het in het zkh en was er daardoor ook geen probleem op het werk

Deel Deze Pagina