PCO Hoe en wat?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door douglas84, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    He meiden,

Ik ben vanmorgen voor het eerst bij de gync. geweest. Ben in mei 2008 gestopt met nuvaring. Daarna 5 cyclussen gehad van 33-40 dagen. Na begin november niet meer ongesteld geweest. Daarnaast erg last van acne. Gync. had het direct door en na inwendige echo was hij vrijwel zeker dat ik pco heb. Moest direct bloed laten afnemen.

Ik heb een folder meegkregen en kreeg te horen dat ik 10 kilo moest afvallen. Ben 83 kilo bij 1.80 m. Moest over 2 weken naar een fertilieteitsarts.

Wat kunnen jullie me vertellen wat PCO precies is en wat ik kan verwachten?

2. Tulli

Tulli Niet meer actief

10 kg afvallen....pfff daar schrik ik van!

Ik ben 1.84 en weeg 92kg...tegen mij hebben ze daar niets over gezegt!

Verder kun je verwachten dat je aan de clomid ga, medicijnen om jou cyclus te regelen. En dat je tussendoor langs moet komen voor echo's om te bekijken of er al eitjes groeien...

Vind het moeilijk uitleggen, ookal zit ik er zelf midden in, maar kijk eens op www.freya.nl informatie-medisch daar vind je veel antwoorden op je vragen. Ik heb daar in ieder geval regelmatig zitten lezen, "hoe zat het ook al weer, wat ik heb"

Veel suc6 de komende tijd!

3. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ douglas: Pff, je weegt niet eens zo enorm veel en moet al 10 kilo afvallen! Ik moet ook afvallen, maar hoef maar tot BMI 35 te gaan. Dat hield voor mij in dat ik 8 kilo moest gaan afvallen. En kijk maar op mijn banner hoe het me vergaat.

Ik zou zeggen sluit je anders bij PCO deel 2 aan, daar zijn we met een aantal meiden aan het praten over PCO. En hoe ik aan mijn info ben gekomen: googlen op PCOS. Vind je heel veel sites met nuttige info.

Succes iig met alle onderzoeken

4. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    @douglas84, hey meid balen dat je ook pcos hebt. Ik heb het ook en het enige wat ik kan uitleggen is dat mijn eierstokken te veel eitjes aanmaken in beiden eierstokken en daardoor groeit er niet één eitje goed, maar sterven ze af waardoor je geen eisprong krijgt. Ik zit nu aan mijn 2e ronde clomid en heb van te voren een hsg onderzoek gehad en moet tig keer bloed laten prikken.
    Succes meid.

5. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb ook pco en ik ben zwanger geworden van clomid. je moet straks elke keer heen voor een echo om te zien of er al eitjes groeien en is dat zo dan slaan de hormonen aan en is dat niet zo dan krijg je verhoging van de medicatie je begint met 50 mg en je eindigt op 150mg als de 50 niet aanslaat. ik ben begonnen met 50 mg die sloeg aan. 1 maand maar want ik viel weer terug in oude cyclus dus ben ik na 5 maand weer terug gegaan en idd het had dus maar 1 maand gewerkt. toen 100 mg gekregen en gelijk zwanger geraakt.

ik moest soms wel 3 keer in een week heen, maar ja je doet het voor een goed doel.
    ik heb een bmi van 26.6 en dat was wel redelijk zei mijn gyn maar ik mocht niet meer aankomen wel afvallen want dat had een betere werking op de clomid zei die.
    nou ik ben niks afgevallen en wel zwanger geraakt hahaha. nu kwam ik afgelopen maandag bij de vk en die zei meid je hebt een prima gewicht waar maak jij je zo druk om (aangezien ik niet op de weegschaal wou hahaha)
    dus ja het verschilt per persoon de ene vindt je dik en de ander vindt je prima erg raar!
    nou succes met alles meid komt vast allemaal goed.

liefs

Deel Deze Pagina