Behandelingen slaan niet aan....

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kiekies, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Sommige hebben mij wel eens voorbij zien komen. Ik weet het echt even niet meer. Zal het samenvatten misschien dat iemand iets soortsgelijks heeft mee gemaakt. Wat is er toen gedaan?

Na vele behandelingen en jaren zijn wij begonnen met icsi begin vorig jaar. Vanwege mijn pcos is het moelijk om de eenheden vast te stellen. Daardoor kreeg ik hyperstimulatie en de poging werd gecanceld. 3 maanden later had ik te weinig stimulatie. Follikels groeide niet door. Daarop is besloten om een leo behandeling uit te voeren. Dit is een laparoscopie waarbij ze in de li eierstok kleine gaatjes hebben gemaakt en kapsels hebben verwijderd in de hoop de hormoonhuishouding te veranderen. Niet lang daarna opnieuw een icsi poging, na 25 dagen injecteren uiteindelijk een punctie. In het lab werd maar 1 eicel gevonden, deze is helaas niet bevrucht. Artsen schrokken hier erg van.. Hierop is een gesprek met de arts geweest. De hormonen werden veranderd, voorheen spoot ik Puregon en Lucrin dit zijn beide synthetische middelen. Er is besloten om natuurlijke hormonen te gebruiken, Orgalutran en Fostimon.
    Nu is afgelopen week deze poging weer geannuleerd! :( Follikels blijven hangen op max 8mm na 12 dagen injecteren en groeien echt niet door.

Dit blijft maar door mijn hoofd spoken. Moet dinsdag naar de arts terug, ben een casus in 2 ziekenhuis omdat het zo ingewikkeld zit. Zij snappen het ook niet omdat ik nog zo 'jong' ben en mijn lichaam elke keer wat anders doet...

Wie heeft ook zoiets mee gemaakt en heeft tips? Of vragen die ik aan de arts kan stellen? Enige waar ik aan denk is wat als.
    Sorry voor het lange verhaal!

2. Linda18

Linda18 Actief lid

18 sep 2011
    240
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry, kan je niet echt helpen met tips ed. Maar wil je even sterkte wensen.
    Ik heb al wel verschillende ivf pogingen achter de rug (zonder resultaat). Maar mijn lichaam reageerd wel goed op de medicatie.

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wat vreselijk zenuwslopend moet dit voor je zijn. Ik heb er ook geen ervaring mee, maar wilde je wel sterkte toewensen.

4. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    wat irritant zeg... al die moeite en dan steeds voor niks.. t enige wat ik je als tip kan geven is om verder te kijken dan nederland, en misschien gent of dusseldorf te overwegen.. ze zijn daar een stukje verder met de behandelingen dan nederland..

5. Kiekies loopt al in DD toch? Of is dat Kiekske? Ik haal jullie altijd door elkaar :)

Wel een ontzettende rotsituatie meis! Het is zo frustrerend dat je gewoon geen enkele controle hebt over wat je lichaam aan het doen is.. :( Veel sterkte!

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Dank jullie wel! Ik loop nog niet in DD. Wij wilde eventueel onze laatste poging daar doen, wonen er ook niet echt naast en ons ziekenhuis werkt er niet mee samen.

Mijn gynaecoloog is de grondlegger van het ivf centrum in het lumc en een grote kliniek in Australie dus wat dat betreft hebben we wel nog hoop..

Zit nu alleen echt met mijn handen in het haar. Ben 24 en al 6,5 jaar bezig, mijn buik lijkt wel een landkaart. Elke keer is dat sprankje hoop weg..

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    nou hoop dat er een oplossing voor te vinden is, want dit zo is ook niks..

misschien kun je je dossier opsturen naar gent en dusseldorf en vragen wat zij eventueel voor zouden stellen om te gaan doen?

8. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Oh ja dat is ook een optie. Ga het ook even voorleggen dinsdag bij mijn gynaecoloog. Dankje!

9. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    lieverd wat erg....ik weet niet wat ik moet zeggen. Voor mij werd duidelijk dat een rustperiode met bezinning nodig was (terwijl ik veel minder lang dan jij in de MMM zit). Is dat misschien ook iets voor jou? Ik kan me overigens voorstellen dat alles in je zegt ''nee, ik wil door nu!''. Dus tja, ik kan niet voelen wat jij voelt. Heb je eerder rustperiodes gehad? Heeft je lijf voldoende tijd gekregen om te herstellen van alles? En wat zegt je arts daarover?

wat je ook beslist; blijf dicht bij jezelf. Veel sterkte!

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.303
    1.465
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Ik reageerde ook slecht op hormonen, zit vervroegd in de overgang en dan is de eicelreserve erg laag. In nederland 2 ivf pogingen gedaan met gonal-f en decapeptyl en toen had ik maar 1 eitje in beide pogingen. Mijn ziekenhuis wilde ook niet meewerken aan een overstap naar DD maar ik ben gewoon gegaan.

Heb eerst mijn verzekering gevraagd of ik deze 3e poging in DD vergoed kreeg volgens het nederlandse tarief en dat was zo.

In DD kreeg ik Menopur met cetrotide in mijn eigen cyclus en toen had ik opeens 5 eitjes die gelukkig allemaal bevrucht zijn. De 4e cryo is blijven plakken en is nu 10 maanden oud en zit in de box te spelen :D.

Ik heb dus nooit spijt van mijn keuze gehad om naar DD over te stappen.

Succes

11. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Nataly wat goed van je dat je je gevoel hebt gevolgd. Ik moet dinsdag en ga het ook even voorleggen :)

Nana ik heb al eerder rust gehad. Dit kwam echt omdat mijn lijf dit nodig had alleen helaas heeft dit niet geholpen. Misschien ook omdat ik weet dat het zonder zkh niet lukt. Wij zijn namelijk beide verminderd vruchtbaar.

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Pfffffffff meid.. ik weet hoe je je voelt..
    ook hier loopt ut niet zoals ut moet gaan!!
    we zaten samen in het okt forum toen weet je nog??
    toen is mijn 1e poging ook afgebroken en die van jou volgens mij ook??;)

ik loop nu in DD.. ben momenteel een nieuwe poging gestart..
    maar 2 follies te zien tot nu toe onder de 11 mm..
    ik weet dat het bij mij komt door mijn lage AMH(eicelvoorraad)

heb jij toevallig je AMH al eens laten testen??

hier ligt het nu dus ook aan allebei..
    man slecht zaad en ik weinig eicellen;)

ik zou als ik jou was een second opinion vragen..
    heel veel sterkte!!

houd moed!! (zegt iemand waarvan de moed ook in de schoenen is gezakt)

13. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik ken je nog.. Hopelijk dat DD jou toch wat meer geluk kan brengen. Hoeveel dagen injecteer je nu?
    Mijn amh is voldoende. Alles wat getest kan worden is gedaan en dat is allemaal goed. Vandaar dat ze ook zo schrokken van het resultaat.

Heel veel succes lieverd!

14. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.568
    2.031
    113
    Lieverd een hele dikke knuffel.
    Is je schildklier ook al getest? Een te traag werkende schildklier kan ook vervelende gevolgen hebben als je zwanger wil worden.

15. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    ik stimuleer nu 8 dgn.. 225 menopur en 225 puregon.. en gebruik neusspray(suprefact) ipv deca..

dinsdag weer de 2 FM.. we zijn benieuwd..

hopelijk zijn die 2 van onder de 11 gegroeid en zijn die 1 of 2 die nog klaarlagen en niet te meten waren mee gekomen..

hoe is het nu met jou??

start je nog wel weer een poging hier??

Deel Deze Pagina