We hebben gister onze 1e echo gehad van onze nieuwe spruit. Nu moet ik over 2 weken weer terug voor een nieuwe echo..... ik heb een bloeding in mn baarmoeder. Zelf zeiden ze dat t allemaal niets hoefde voor te stellen maar tijdens de controle van de gyn/verlos hebben ze wel 3 x gevraagd of ik vocht of bloed had verloren. .. eerlijk gezegd krijg ik hier de kriebels van. In 2012 heb ik op precies 12 weken een kindje verloren.. ik had toen een stolsel in mn baarmoeder.. hij was weg en nog geen dag later had ik er weer een. Ik moest toen rust nemen ed. Maar toch op de dag af 12 weken was ik ons kindje verloren. Krijg nu dus weet flashbacks. Ik ben nu 7 mnd geleden bevallen via een spoedkeizersnede eb nu weer zwanger nu 8,5 weken.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Helaas heb ik ook ervaring met een stolsel in mijn baarmoeder. Hematoom noemen ze het. Mijn vorige zwangerschap zijn we ons kindje verloren met 15 weken. Ook hier zit de schrik er dus weer dik in. Ik heb volledige bed/bank rust gekregen en gebruik utrogestan om mijn baarmoeder rustig te houden. Gebruik jij deze ook? Misschien een tip om anders aan te kaarten bij je gyn. Ik heb dus wel flink helder rood bloedverlies gehad rond de 7 en 8e week. Daarna een week niets en nu bruinverlies. Het blijft spannend. Maar goed rusten is het enige wat kan werken. Platplatplat. Ik doe dit ook zoveel mogelijk. Ik duim mee voor je!
Mijn vriendin had ook dat. Met 5.5 enorme bloedverlies, kloppent hartje en hematoom (bloeding/vocht baarmoeder). Ze zeiden rust nemen maar kans op miskraam was groot. Ze heeft wat gezocht adviezen in buitenland en daar dus adviezen totaal plat liggen tot het langzaam uitkomt of lichaam het zelf oplost. Want vruchtjr nog klein en als hematoom uitkomt (zwaartekracht) dan kans vruchtje meeneemt. Ze ging 1week plat liggen en heeft geholpen! Ze verloor wat bruin af en toe maar nu al 27wk zwanger dus en hematoom is zo klein dat het al va week 10 maakte niets uit of ze liep of lag. Hangt veel waar hematoom zich bevindt vaak kunnen ze niet precies zeggen. Maar ook grotte ervan en of lichaam zelf het opneemt ipv uitkomt. Mijn vriendin heeft ook utrogestaan gebruikt tot 10wk dan afbouwen Haar hematoom kwam door ivf punctie zoals ik lees ben je snel zwanger naar ks. Jou hematoom kan komen door litteken aan baarmoeder. Bij echo van mijn vriendin zeiden ze dat kans op miskraam groter is ook omdat hematoom kan komen door de uitstoten van vruchtje ivm afwijking bijvoorbeeld maarin buitenland is echt andere beleid: plat liggen dus. Je moet wel bewegen om trombose voorkomen maar dus zoveel mogelijk plat..
Hier ook gehad bij laatste zwangerschap. Bloed liep echt langs mn benen naar beneden en dacht echt dat het over was. Daarna af en toe nog bruin verlies gehad en uiteindelijk gezonde tweeling geboren met 37 wkn. Maar het was heel spannend. Ik kon pas ademhalen bij 25 wkn. Toen ze levensvatbaar waren. NL is heel laconiek vind ik mbt hematoom. Maar op internet lees je idd rustig aan doen en zelfs verplichte bedrust als je bloedt. Gevaar zit m niet alleen in de kans dat het stolsel het kindje meeneemt naar buiten maar Door bloedverlies kunnen de vliezen week worden en veel te vroeg scheuren. Rustig blijven en vertrouwen op dat kleine frummeltje Geen bloed is goed!
Hier ook een flinke bloeding in de baarmoeder te zien geweest. Echo daarna was deze verdwenen zonder dat ik zelf bloed verloren ben. Arts in erasmus vertelde dat mijn lichaam het zelf geabsorbeerd had.
Ik heb ook een hematoom gehad in de laatste zwangerschap. Waarschijnlijk zal het bloed dat ze in je baarmoeder zagen er wel uit gaan komen, maar dan ben je er alvast op voorbereid. Vanaf mijn NOD had ik bloed verlies, steeds maar beetjes. In eerste instantie had ik dus niet verwacht zwanger te zijn, omdat het ook precies op NOD begon te bloeden. Aantal dagen later vond ik het bloedverloop maar raar en toch getest en bleek ik toch zwanger. Weeeken in onzekerheid gezeten en meerdere echo's gehad omdat ik toch steeds wat bloed bleef verliezen. Bij 9 weken zagen ze de hematoom pas zitten in mijn baarmoeder. Rond 13 weken verloor ik 2 dagen veel bloed en ik leek wel heftig ongesteld, maar nog steeds deed het kindje het goed. Ik heb tot 18 weken steeds wat bloed verloren (spotting). Toen ik 34 weken zwanger was verloor ik weer enorm veel bloed dat ik met de ambu naar het zkh werd gebracht en bleek dat de rand van de placenta los liet en mijn vliezen braken ook meteen (zoontje is die dag ook geboren). Volgens de gyn had het wel verband met het verloop in het begin vd zwangerschap. Door het bloedverlies in het begin waren mijn vliezen blijkbaar zwak. Uiteindelijk is het toch allemaal wel goedgekomen en ligt er een heerlijk ventje hier in zn bedje. Het kan dus ook gewoon goed aflopen. Maar als je iets niet vertrouwd trek dan meteen aan de bel. Ook als je dadelijk het bloed gaat verliezen laat het dan altijd even checken. Ze kunnen ook de grootte van de bloedprop meten, hebben ze dat nu al gedaan? Want als je straks bloed gaat verliezen dan kunnen ze ook meten of de bloedprop kleiner is geworden en je dus zeker weet dat het bloed daar vandaan komt.
Dit is bij mij dus gebeurd en ik vroeg ook of ik anders extra rust moest nemen, maar volgens de VK en de gyn kon het allemaal geen kwaad en kon ik gewoon doen wat ik anders ook deed, want alles ging goed met de baby.
Ik heb gisteren te horen gekregen dat er wat bloed in m'n baarmoeder aanwezig is.. en dat vind ik best eng. Heel veel bloed verlies ik niet, probeer wat rustig aan te doen en ga morgen even bellen hoe nu verder. Kregen jullie extra echo's om te kijken of het meer of erger werd bijv? Succes judith!
Ik krijg wekelijks een echo om het hematoom op te meten en te bekijken. Neem zoveel mogelijk platte rust en vraag anders naar utrogestan. Ik duim echt voor je !!
Gaan jullie bloedingen ook gepaard met krampen? Die van mij niet.. ook is het sinds gisteravond weer rustig en tot nu toe geen bloedverlies meer. Ik wil wel rust houden maar ze zeiden gister dat het geen zin had terwijl ik het wel veel lees op het forum. Lastig dit hoor en vooral shit.. zo kun je helemaal niet genieten he.. Ik duim ook voor jullie