Behandelplan

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 24 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Zoals een hoop al weten kamp ik al dik een jaar met paniekaanvallen.

Nadat ik Cesartherapie en een hoop homeopathische middeltjes heb geprobeerd heb ik toch de stap genomen om terug te gaan naar de psycholoog.

De eerste intake ging wel, al was ik aardig onrustig.
    Ik kon goed duidelijk maken wat mijn probleem was.
    Alleen voelde ik me bij haar niet op mijn gemak, omdat ze me ondanks mijn verzoek het zonder medicatie te doen het toch in het behandelplan had verwerkt en dan nog het feit dat ze zwanger is.
    Het is dan niet echt prettig om over Djaysen te gaan vertellen.
    Ik krijg dus een andere mevrouw aangeschreven.

Gelukkig had ik gister mijn tweede intake en was deze man het totaal niet met haar oordeel over de medicatie eens.
    Het had geen zin bij mijn klachten EN ze zijn nog eens zwaar verslavend. Hij heeft dit gedeelte dus ook mooi op het behandelplan doorgestreept, want hij was het daar totaal niet mee eens.

Daarbij zou er dan ook een heel afbouw en afkicktraject bij komen kijken.
    Over het algemeen schrijven ze alleen medicatie voor als je niet meer functioneren kan door de aanvallen.

De beste therapie met de hoogste slagingskans was volgens hem exposure icm cognitieve gedragstherapie. Dus dat is ook wat er de eerstkomende 10 sessies gaat gebeuren.

Ik ben benieuwd en ik hoop zo erg dat het wat uit gaat halen en dat ik mezelf over een paar sessies ook echt beter kan gaan voelen.

Tot nu toe jaagt zelfs naar de psycholoog gaan me al angst aan :D.
    Maar dat willen ze eigenlijk graag hebben, want als ik daar een aanval krijg, dan kunnen ze er wat mee.

Typisch :)

2. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Ik hoop van harte dat het allemaal wat uit gaat halen voor je! Heel veel succes!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Super knap van je dat je die stap hebt genomen om hulp te zoeken.
    Zelf heb ik ook bij het ggz gelopen voor angst/paniek aanvallen en heb daar ook cognitieve gedragstherapie gehad.
    Zelf heb ik er veel aan gehad. Ben er nog niet van af, maar weet wat het is, weet waar het van komt en hoe ik het zelf onder de knie kan houden ( voel me nog steeds niet fijn in bepaalde situaties maar kan nu tegen mezelf zeggen dat het tussen mijn oren zit en vlucht daardoor niet meer weg uit situaties )

Hoop dat de behandeling bij jou ook helpt en je er snel controle over krijgt.

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wat fijn dat je nu iemand hebt die je wel begrijpt en naar jouw wensen luisterd ivm het feit dat je geen medicatie wilt gebruiken...!!

Ik heb nu zelf 3 gesprekken gehad en ik herken heel goed dat gevoel van onrust voor zo'n gesprek. Ik moet wel zeggen dat ik wel eerst een oxazepam neem van te voren omdat ik eerst ook een heel stuk met het ov moet.
    Gelukkig word ik tijdens het gesprek weer een stuk rustiger maar in het begin kan ik me slecht concentreren op het gesprek. Ik blijf gewoon steeds tegen mezelf zeggen dat de psycholoog wel weet wat ze moet doen als de aanval doorzet en dat helpt wel.

Heel veel succes...!!

5. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Heel goed dat je de stap hebt genomen en goed dat je aan de bel hebt getrokken na de eerste intake! Als je je niet op je gemak voelt bij een therapeut om welke reden danook, dan moet je dat aankaarten. dapper dat je dat hebt gedaan! en geen medicatie ook heel goed...

je kan zonder medicijnen van dit probleem afkomen. vooral ook door erachter te komen waar je paniekaanvallen voor staan zeg maar het achterliggende gevoel/probleem...

heel veel sterkte en succes met de therapie maar je bent nu al op de goede weg!

Deel Deze Pagina