Behang babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door liset, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland

Ik ben helemaal weg van dit idee voor op 1 muur in de babykamer.
    Maar nu zijn het 20 losse vierkanten.
    Heeft er iemand ervaring mee en is het zelf een beetje makkelijk en netjes te plakken?

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    20 losse stukken zo lijkt me juist makkelijker behangen dan hele banen die precies netjes aan aan elkaar gelijnd moeten zijn

(heb het hele huis behangen en heb zelfs fotobehang in huis en dat was echt zwaar irri, omdat het plafond niet helemaal recht liep)

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Liset,

wij hebben iets dergelijks onlangs op onze babykamer gemaakt. Allemaal losse vierkanten inderdaad. Mijn vader en man hebben samen staan behangen en hoorde achteraf dat het niet altijd even makkelijk was. Wij hadden 4 verschillende soorten behang. Wél allemaal vinylbehang, maar toch zette het ene behang meer uit dan het andere.

Hoe ze het hier hebben aangepakt: ze hebben de blokken globaal op maat gesneden, ingelijmd en toen op de muur geplakt. Vervolgens op de muur elk blok bijgesneden. Heel karwei dus! maar het is wel héél mooi geworden!

Volgens mij bestaat er behang met al een blokken patroon. Gewoon eens informeren bij een goede behangzaak.

4. liset

liset Actief lid

2 aug 2006
    223
    0
    0
    noord-holland
    Juudje dank je voor je reactie.
    Jullie hebben zelf behang op maat gemaakt? Dit is een pakket van 20 vellen. Dus ga ervan uit dat die al netjes op maat zijn.
    Ben ook al driftig op zoek naar zoiets gelijks. Maar blijf deze gewoon het mooist vinden.
    zie je bij jullie veel kiertjes tussen de vierkantjes?

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Wow, heel mooi!

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi liset,

wij hebben zelf 4 soorten behang uitgekozen en hebben inderdaad zelf alles op maat gesneden (voordeel: ik heb het laten doen door paps en man :D ).
    En nee, er zitten weinig kiertjes tussen de vierkantjes. Hier en daar een beetje, maar eigenlijk valt dat helemaal niet op.

Als het al een kant-en-klaar pakket is, zullen ze er vast wel rekening mee hebben gehouden qua uitzetten van het behang. Wellicht is jullie behang wel eenvoudiger (wij moesten het behang insmeren met lijm, wellicht bij jullie pakket dat je de muur moet insmeren?). En ik ga er vanuit dat het wel een beetje te doen moet zijn qua behangen als ze het zo als pakket verkopen. Bij ons was gewoon het lastige dat we behang uit verschillende boeken hebben uitgezocht en dus ook van verschillende fabrikanten.

Ik zou zeggen: ga er voor want het ziet er wel heel gaaf uit op het plaatje! En met een beetje geduld komt het er vast wel mooi uit te zien! Hier zijn we nog steeds erg blij met onze muur

groetjes, Judith

7. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Je kunt het eerst met potood uittekenen op de muur, zo heb je een houvast. Je kunt een deur gebruiken als blad om te lijmen.
    Ik zou wel een kleine overapping aanhouden anders krijg je snel kiertjes tussen de blokken.

Deel Deze Pagina