Ik wil de slaapkamer van ons en van ons jongste zoontje veranderen. Voor zijn kamer zit ik te denken aan grijs/wit/zwart en dan de muren met horizontale strepen. Onze kamer heb ik ook, toevallig, een strepenbehang voor gespot, maar tijdens deze zoektocht kwam ik alleen maar verticale strepen tegen. Ik zie op pinterest veel horizontale strepen als behang terugkomen, maar plak je dan de verticale strepen gewoon horizontaal? Of is hier wel weer apart behang voor? Het zijn muren van ongeveer 3 a 3,5 meter geloof ik, dus dat lijkt me nogal lastig plakken als je de boel horizontaal gaat plakken. Mocht er iemand zijn hier die dit wel zo gedaan heeft; heb je dan nog tips? Behalve met 2 man plakken haha
Verven heb ik echt geen zin in. De muren zijn niet mooi genoeg van zichzelf om overheen te verven, om dat allemaal mooi te maken + nog te gaan verven is echt teveel werk.
Mijn vader is behanger. Hij heeft op verzoek inderdaad wel eens het behang horizontaal geplakt. Pokkewerk vond ie want alles ging op den duur voor zijn ogen wiebelen hihi.
Dan moet je een hele knappe muur hebben en heel strak kunnen schilderen. Want met tape gaan plakken werkt niet. Er is zat behang op patroon te vinden. Als je een beetje goede behangplakker bent word dat net zo mooi Online Behang Kopen | www.behangwereld.nl . Goede service en goede prijs.
Nou, ik ben zelf geen goede behangplakker, maar mijn man a Als het wel te doen is, koop ik mooi behang met verticale strepen en dan laat ik het horizontaal plakken! Ik zat zelf te denken aan de langste muur met verticale strepen en de rest horizontaal, of zal dan niet mooi zijn?
mijn ouders hebben dit al meerdere keren gedaan, zorg er wel voor dat je eerste baan, enigszins in het midden geplakt wordt en echt recht/waterpas zit, verder moet je dan misschien iets meer rollen hebben omdat je banen iets langer kunnen zijn (afhankelijk van de lengte van de muur natuurlijk)
Wij hebben het wel met tape gedaan en is super mooi geworden over een muur van 7 meter, dus het kan wel. Maar ik vind verf vele malen mooier dan een behang streep.... Ik zou zeggen gewoon proberen!!
Dat proberen laat ik aan een ander over Ik ga gewoon aan de slag met behang. Nogmaals, mijn muur is niet geschikt om op te gaan verven zonder voorbehandeling etc. Bedankt voor de tips dames!
Ik zal overigens niet een muur horizontaal doen en de rest vertikaal. Maar een muur horizontaal en dan voor de andere muren een effen behang kiezen in een tint die past bij het gestreepte behang. Anders lijkt het me veel te druk worden.
Zat ik toevallig net naar te kijken De rest wordt grijs/zilver achtig, alleen de langste muur krijgt horizontale strepen, de rest neutraal
Hier ook horizontale strepen op de muur, is inderdaad gewoon behang horizontaal geplakt. Ging prima..
Hier ook horizontaal geplakt, daarboven gewoon wit behang. Even je nek draaien en niet naar de rommel kijken .
Gewoon heel simpel.. Overdwars behangen.. Hebben wij ook vaker gedaan! Heeft heel leuk effect en net zo simpel behangen als normaal behangen