kleertjes aankopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door EerstexZwanger, 31 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EerstexZwanger

14 okt 2014
    35
    0
    0
    hallo allemaal ,

In januari verwachten wij ons eerste kindje dus alles is voor ons nog nieuw . Nu vroeg ik me toch af wat ik zeker in huis moet hebben van kleertjes in afwachting van de kleine spruit .
    Op dit moment heb ik :
    - 5 rompertjes in maat 50/56
    - Pyjamapakjes : 2x maat 50 en 2x maat 50/56 en 1x maat 62
    - Setjes (broekje/truitjes) : 5x maat 56 , 2x maat 50 , 4x maat 50/56 , 1x maat 62/68
    - 2 mutsjes , 7 paar sokjes ..

Nu weet ik dat ik nog zeker een vestje of jasje moet bijkopen aangezien het winterperiode is maar wat denken jullie voor de rest ? Gaat dit goed en genoeg zijn om te starten qua maatjes en hoeveelheid ?:( Bijkopen als hij er eenmaal is kan natuurlijk altijd .

Oh ja ik heb voor de moment niet veel in maat 50(meer 56 of de combinatie 50/56) omdat ze bij de 24 weken en nu ook bij de 28 weken echo zeiden dat hij een klein weekje voor zit op groei dus ..:D

Bedankt alvast !

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik zou zeker meer rompertjes aanschaffen. Zowel met korte als lange mouw.

Rest van de kleertjes zul je iig de eerste tijd mee doorkomen en zo nodig kun je dat nog bij kopen/bestellen.

Een vestje zou ik zeker ook nog wel kopen. Toch handig als je naar buiten gaat. En dan een lekkere wikkeldeken, zodat je baby het niet koud krijgt:)

3. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Bij mij is 't ook de 1ste, voor in februari dus ik ga meevolgen ;)
    Ik denk dat 5 rompertjes voor thuis zelf te weinig is, want ze maken zich in 't begin toch rap vuil..
    Ik ga mij ook nog slaapzakjes halen, een lekker warm wikkeldeken en heb ook een fleece dekentje voor in 't ziekenhuis zelf gekocht omdat ze daar van die stugge dekentjes hebben

4. EerstexZwanger

14 okt 2014
    35
    0
    0
    Ok ja een wikkeldeken enzo heb ik al allemaal .
    Dan zeker nog wat rompertjes en een vestje kopen .
    Het is zo moeilijk hé van heb ik nu niet teveel of is het toch te weinig .. :D
    Nog meer tips altijd welkom ;)

5. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Ik lees ook mee! Wij verwachten ons kindje in februari.. Vind het heel lastig in te schatten met de maatjes. Dit is wat ik tot nu toe heb:

Maat 50
    1 vestje
    3 zachte broekjes/leggings
    1 korte mouwen romper
    6 lange mouwen romper

Maat 50/56
    3 lange mouwen shirts
    1 korte mouwen shirt
    2 korte mouwen rompers

Maat 56
    1 warm setje (broek en vest)
    1 berenpak voor buiten (heel schattig bij de HEMA voor 15 euro hihi)
    1 warme trui
    6 lange mouwen romper
    1 korte mouwen romper
    3 zachte broekjes/leggings

Maat 62
    1 vest
    1 zacht broekje
    1 spijkerbroekje
    2 lange mouwen romper
    3 korte mouwen rompers

Overig
    11 paar sokken (0-6 maanden)
    3 paar slofjes
    1 mutsje voor naar buiten

Ik heb sowieso nog mutsjes nodig voor binnen.
    En ik denk dat ik meer broekjes en vestjes/lange mouwen shirts nodig heb.. pff heb het idee zo veel te vergeten haha.

Nemen jullie ook een set van maat 44 mee naar het ziekenhuis?

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ik heb toevallig 2 pyjama's met prematuurmaatje van mijn nicht gekregen
    Die neem ik wel mee, maar ik zou het niet speciaal kopen!

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou ook meer rompers kopen en nog een mutsje erbij. En warme slofjes. Nog meer shoppen, wat naar voor je :D

8. EerstexZwanger

14 okt 2014
    35
    0
    0
    Zijn sokjes niet voldoende ? Ja meer rompers ga ik halen :D . Welke maat raad je nog aan ? 50/56 heb ik al het meeste . Zou ik ook al 62/68 kopen ? Of kan dat ook als het kindje er eens is ?

9. EerstexZwanger

14 okt 2014
    35
    0
    0
    En ik wil ook niet teveel al hebben voor het kindje er is natuurlijk . Alé ik veronderstel na de geboorte als ge echt de juiste maat weet dan kunt ge toch nog altijd bijhalen ?

10. WitteN

WitteN Niet meer actief

Mijn zoontje is nu bijna tien weken en heeft nog maat 56 aan. Je hebt dus echt wel lang de tijd om maat 62/68 te kopen. Hij was wel klein, dus dat telt misschien mee. Een reuzenkangoeroe zal denk ik ook nog in 56 passen bij geboorte. Maat 44 is niet standaard dat ze dat aan hebben. Je kunt nadien ook nog wat online bestellen als dat nodig is. Pyjama heeft hij niet aan, hij haat omkleden en de meeste pakjes zij zo zacht dat het geen verschil maakt ( hij is vooralsnog een nette eter)

11. Ik zou juist zeggen; liever teveel dan te weinig. Bijbestellen kan inderdaad altijd, maar ik vond dat helemaal niet fijn (ik had meer dan genoeg op voorraad in maat 50 en 56, maar ons meisje bleek maar 43 centimeter te zijn dus daar zwemt ze echt in, vandaar het bijbestellen)..

5 rompertjes zijn er echt zó doorheen. 1 spuitluier en 2 keer een golf melk uitspugen en je bent aan je 4e romper toe (en hetzelfde geldt voor de shirtjes die ze eroverheen dragen).

Mocht je nou toch niet teveel in willen slaan in maat 50, dan zou ik voor extra kleding in maat 56 gaan.. Als je kindje dan maat 50 blijkt te hebben en je bent door alles heen, heb je in ieder geval nog wat te grote kleding liggen wat als nood even aan kan :D

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou voor 56 gaan.
    Kleine voetjes koelen snel af en stokjes vallen steeds van die voetjes af. Ik was blij met mijn slofjes ;)

13. EerstexZwanger

14 okt 2014
    35
    0
    0
    Ok dank je voor de tip :D ik ga inderdaad toch meer voor de 56 (en een paar 62) gaan , als het dan echt te groot is ja daar groeit die toch nog in hé , ipv allemaal 50 en dat het dan te klein is dat is dan spijtig :)

14. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier moest ik vaker minstens 3x per dag de romper verschonen vanwege spuitluiers dus zou echt veeeeel rompers halen!

15. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier heb ik maar drie pakjes 50 gehad en veel 50/56. Qua sokjes waren ze allemaal te klein. Nu dus 3-6 mnu en sock-ons ideaal!
    Verder geen speciale pyama. Al dat omkleden... En de gewone pakjes zijn vaak zacht genoeg om ze in te laten slapen.
    Hier niet veel vieze rompers. Een schone bv drinker. Loopt ook niet langs zijn luier. Misschien mazzel hoor! Maat 62 heb ik nog bijna niet. Dat duurt hopelijk nog even.

16. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Vorige keren klein kindje, lang in kleine maten. Dus aardig veel in kleine maten. Dit x niet te veel want je wast t toch gauwer uit zodat je de vlekken er nog uit krijgt.
    Mn eerste was een spuugbaby, verwachting was er ook bij tweede. . Niet dus...

Haha er is geen pijl op te trekken meid, gaat vast goed komen... je hebt altijd wel wat in huis om je kleintje warm te houden :p... bijhalen kan altijd nog ;) succes!

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik had 50,voor haar... uiteindelijk heeft ze 3! Maanden 44 gedragen en zo klein was ze niet.. (47 cm) maar goed, ik wou dat ze sowieso passende kleding aanhad.. 😊

18. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik.zou meer rompers halen.

Je hebt bijna geen shirts, of ik lees het niet goed..
    Dus die zou ik meer halen, 5 setjes zou ik minimaal halen.

Dat de kleine een week voor ligt op de groei, wil niet zoveel zeggen, als het 2 weken eerder geboren wordt, kan het ook maatje 50 nog aan, dus zeker wel de moeite om die te kopen!

19. EerstexZwanger

14 okt 2014
    35
    0
    0
    Bij die setjes die ik heb zitten shirts inbegrepen hé (broekje , shirt , golfje) en heb ze zo aangekocht dat ik ze wat kan mixen onder elkaar :D maar ik ga er zowiezo nog wel wat bijhalen maar ook niet al teveel , als de kleine spruit er is en we weten wat de maat gaat zijn kunnen we nog gezellig samen naar de winkel :)

20. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Mijn zoontje was 52 cm en 3470 gram en paste maar een week of 2 maat 50 en zat met 7 weken al op 62/68 (6 kilo en 60 cm).
    Vieze rompers heb ik maar 2x gehad. Ik vond van die boxpakjes vreselijk onhandig en daar groeien ze heel snel uit. Vond het heel erg zonde dat ik nu na nog geen 3 maanden al 3 tassen met te kleine kleertjes heb..

Deel Deze Pagina