Als een kind gratis op de kamer verblijft, is het ontbijt dan ook gratis? Of moet ik hier extra voor betalen? En als voor kinderen tussen de 2 en 12 voor een extra bed moet betalen, zijn ze dan wel gratis als ik mijn eigen campingbedje mee neem? Het staat als volgt beschreven: Gratis! Voor kinderen tot 12 jaar oud wordt geen toeslag in rekening gebracht wanneer er gebruik wordt gemaakt van de reeds aanwezige bedden. Gratis! Voor kinderen tot 2 jaar oud wordt geen toeslag in rekening gebracht voor het gebruik van babybedjes. Voor oudere kinderen of volwassenen geldt een toeslag van EUR 27 per persoon per nacht voor het gebruik van extra bedden. Maximum aantal extra bedden / babybedjes in een kamer: 1. Beschikbaarheid van een extra bed of babybedje is altijd op aanvraag en dient door het hotel te worden bevestigd. Toeslagen worden niet automatisch meegerekend in het totaalbedrag en dienen apart te worden betaald in het hotel.
Als het ontbijt voor de volwassen gast(en) bij de prijs zit inbegrepen is het voor kinderen meestal gratis. Ik heb nog nooit iemand een campingbedje een hotel in zien dragen. Maar in principe hoef je niet voor je kind te betalen als het hotel zelf geen extra voorzieningen hoeft te treffen voor het kind. Babybedjes (babycot) zijn bijna altijd gratis, een "volwassen" derde bed kost dus extra.
Hier staat toch duidelijk bij dat er voor kinderen tot 2 jaar oud geen toeslag in rekening wordt gebracht voor babybedjes, en voor oudere kinderen geldt een toeslag van 27 euro voor het gebruik van extra bedden. ontbijt zit niet bij de boekingsprijs in, maar boeken we er los bij..
Bij ons in het hotel zijn kindjes tot en met 3 ook gratis. Die onbijten inderdaad gratis mee, en bedjes hoeven alleen betaald te worden wanneer wij die plaatsen. Maar er zijn genoeg mensen die zelf een campingbedje meenemen! Houd wel rekening met de toeristenbelasting, bij ons betaal je die per persoon, per nacht. Dus ook voor de kleintjes! Als je twijfelt kun je altijd even het hotel bellen.
Uit deze voorwaarden begrijp ik dat er maximaal 1 extra bed /baby bed op de kamer mag worden bijgeplaatst. Je moet het gewoon aan het hotel zelf vragen en laten bevestigen. Het is geen algemene regel, ieder hotel heeft zijn eigen regels.
Dankjewel voor het reageren! het is mij duidelijk! Toeristenbelasting had ik inderdaad ook op gerekend