Back 2 school !

Discussion in 'De lounge' started by GwoonAn, Apr 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Dag dames!

Ik heb de stap gezet en me ingeschreven voor 2 opleidingen, zowel verzorgende IG als doktersassistente.
    Nou heb ik een brief binnen gekregen dat ik 17 april een intaketest moet doen.;) niet specifiek van een van de opleidingen maar gewoon voor de sector gezondheidszorg.
    Nou is mijn vraag aan de dames die dit hebben gedaan, wat houd het in zo'n test?
    En wat voor vragen ga ik krijgen etc... ?

Ben best nerveus, :) Ja nu al!! haha ik wil het zo graag:D

2. Within

Within Niet meer actief

Ik lees even mee... heb gisteren gesprek gehad voor leerbedrijf en als die ja zeggen ga ik ook terug naar school incl intake enz..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vragen waarom je voor de opleiding hebt gekozen geloof ik, dat soort dingen.

4. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb me ook ingeschreven voor een opleiding in de gezondheidszorg.
    Ik heb vorige week een TOA toets gehad, dit bestond uit 3 onderdelen: een onderdeel begrijpend lezen, een onderdeel rekenen en een onderdeel algemene studievaardigheden. Hiermee kijken ze dus wat je nivo is.
    Ik weet natuurlijk niet of dit standaard is bij iedere school. Een intakegesprek heb ik niet gehad, maar ik ga de opleiding vanuit mijn werk doen, dus dat is misschien anders.
    Succes iig.

5. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH

Oke, ja ik denk zelf ook wel dat het ongeveer zoiets gaat worden, bedankt en jij ook succes. :)

6. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik ben ook evrzorgende ig en heb dit eerlijk gezegd nooit gehad. Heb nu alweer 5 (!) jaar mijn diploma.
    Ik denk eerlijk gezegd dat het zoiets is als wat Jenala zegt. Ze willen toch weten of je de opleiding aankan.
    Heel veel succes in elk geval de 17e, ik zal voor je duimen! Het is een erg leuk beroep en ik zou haast zeggen: je bent hard nodig!!:D:D

7. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH

Lol i know:D ik ben nu helpende, haha maar wil het liefst doktersassistente gaan doen mja van niv 2 naar niv 4 is wel lastig :) even kijken hoe de test zal gaan.

8. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ik weet ook niet wat ze zullen vragen, maar waarschijnlijk is het toch je motivatie om dit werk te gaan doen. Misschien ook over jouw mogelijkheden om te studeren (qua planning, thuissituatie) even kijken hoe serieus je bent en of je een goed beeld hebt van wat er van je verwacht wordt?
    Eerdere ervaringen mbt werk en/of studie?
    Dat soort dingen zou ik mij op voorbereiden.

Wel super stoer dat je weer naar school gaat! Wil je heel veel succes en sterkte wensen!

9. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Doktersassistente is toch geen nivo 4??
    Vacatures hier voor doktersass. (ik kijk er ook naar :D) kun je hier ook worden met een diploma VIG hoor.

10. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Nja ik ga in Alkmaar naar school dan,
    maar doktersassistente de opleiding is toch echt niv 4 helaas. :)
    verzorgende IG is wel niv 3 dus stel dat ik net niet niv 4 aan kan doe ik eerst de verzorgende IG opleiding en daarna de doktersassistente...
    mja eerst die test maar afwachten bedankt voor de antwoorden en het succes wensen. ;)

Share This Page