Ik dronk tot kort geleden altijd alleen maar icetea van de Aldi (verslaving) En dat bestaat uit eh heeel erg veel suiker... Ik ben alleen totaaal geen water drinker! (opgevoed met erg veel suiker....) Nu is de limonadesiroop van de Lidl ook erg lekker of die budgetlimo mja ook veel suiker.. Carvan cevitan ofzo lust ik niet.. Roosvicé (met de gele dop/ t gele label) vind ik wel erg lekker en volgens mn stiefschoonmoeder moest t ook nog gezond zijn.. Wat denken / vinden / of nog beter weten jullie?
Ik drink altijd (nou ja altijd... vaak) de reine claude variant van Raak... Groene oranja (volgens mn kleine nichtje).... 6.8 gr. suiker... Alleen k drink t ontzettend aangemaakt (dus veeeeeeeel water en heel weinig limo)....
Roosvicee is niet heel erg gezond, daar zit ook ontzettend veel suiker in. En kijk maar eens naar het aantal calorieen wat er in zit. Dus daar zou ik geen liters van drinken op een dag.
De suikers die in roosvicee zitten zijn fruitsuikers, dezelfde suikers die je binnen krijgt als je bwv een appel eet.
Nonsens, er is veel (geraffineerde) suiker toegevoegd in Roosvicee Diksap bevat enkel fruitsuikers. En 100x meer dan van een appel. Dus echt gezond is het niet. Stevia is een natuurlijke zoetstof en niet ongezond. Van Appelsientje is nu een fanta-achtige drank gezoet met Stevia. Ik heb het gister geproefd en is lekker. (maar gewoon water uit de kraan is ook prima drinkbaar hoor )
Ook fruitsuikers zijn niet gezond, als je er teveel van binnenkrijgt. Vandaar dat wordt aangeraden om maximaal twee stuks fruit per dag te nemen. Van veel fruitsuiker kun je ook aankomen.
Teisseire Tropical 0% ranja, verkrijgbaar bij de AH heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk, geen suiker, geen calorieen en GEEN aspartaam toptip!
Lees de etiketten, dan weet je hoeveel van wat er in zit. Het moeilijke bij aanmaakspullen is dat de hoeveelheid die je binnenkrijgt, afhankelijk is van hoe ver je het verdunt. Fruitsuiker en geraffineerde suiker leveren allebei evenveel energie, en zorgen voor evenveel tandbederf. Voor die punten maakt het dus niet uit welke soort suiker je gebruikt. Gezond is een term waar ik helemaal niks mee kan. Suiker is niet in wezen ongezond, het wordt pas ongezond als je er te veel van gebruikt in verhouding tot hoeveel energie je verbruikt. (ga je een uur hardlopen, dan kun je veel suiker goed gebruiken; zit je de hele dag stil dan kun je beter van de suiker afblijven) Het fijne van drankjes waar veel fruit in zit, in plaats van alleen maar kunstmatige smaakstoffen, is dat er vaak ook wat vitamines in zitten. De vraag is of je die nodig hebt vanuit je drinken, als je gewoon normaal groente en fruit eet. Stap liever over naar (kruiden)thee zonder suiker, of leer jezelf aan om water te drinken. De hele dag door drankjes met suiker erin drinken is slecht voor je gebit, en als je te weinig beweegt ook slecht voor je gewicht. Overigens is het advies MINIMAAL 2 stuks fruit per dag, niet maximaal.
Dat ga ik eens proberen! En verder maar thee dan Ik drink overigens wel 2-3 glazen water op een dag.. Dan loop ik er speciaal voor naar de keuken omdat t voor mij meer n verplichting is. In de zomer 20C + drink ik wel wat meer water... De roosvice maak ik trouwens erg dun aan.. Te zoet vind ik m ook niet lekker.. Als manlief t elke dag zou drinken, is de fles binnen 2 dagen leeg...
Ik drink 2 tot 3 glaasjes biologische diksap ( appel-peer )... Waarschijnlijk ook voorzien van de nodige fruitsuikers... Maar je bent ervan verzekerd dat er geen schadelijke stoffen in verwerkt zijn! Ik ben altijd erg waakzaam voor aspartaam... Zit zo'n beetje overal in tegenwoordig... Ik drink vrijwel niks waar dat nare goedje inzit... behalve zo nu en dan een blikje Red Bull Light Verder moet ik inderdaad meer 'puur' water drinken... Drink vaak wel heel de dag groene of witte thee en dan een paar glaasjes van die Bio Diksap. Maar dat is toch niet hetzelfde als minstens 2 liter 'gewoon' water weg drinken.
Het is allemaal marketing. En vaak is 90% van wat ze beloven niet waar. Ik doe altijd aanmaaklimonade met bronwater. Heb ik toch bubbeltjes en ik kan het zo zoet maken als ik zelf wil. Dus een stuk gezonder.
Er zitten wel andere kunstmatige zoetstoffen in de suikervrije variant, namelijk aseculfaam-k. Als je aspartaam vermijdt zou je deze eigenlijk ook moet vermijden. De smaak citroen/ limoen is trouwens wel een aanrader en af en toe een glaasje is wel lekker . Ik ben van de afwisseling, (theinevrije) thee, teisseire, verse jus, zelfgemaakte smoothies en gewoon kraanwater. De meeste mensen krijgen tegenwoordig (ongemerkt) teveel geraffineerde suikers binnen. Het wordt namelijk in steeds meer producten gestopt om de smaak en de houdbaarheid te verbeteren. Vleeswaren, vlees, groentes in pot en blik, allerlei sausjes, brood etc. In veel van deze producten worden suikers, vaak met allerlei andere benamingen, gestopt. Ongemerkt krijg je veel meer binnen dan je denkt en dus veel meer dan je nodig hebt. Daarnaast is er een wezenlijk verschil tussen fruitsuiker en geraffineerder suikers als het gaat om de verbranding in ons lichaam. Het verwerken van geraffineerde suikers kost namelijk veel meer energie en onttrekt belangrijke bouwstoffen uit je lichaam in vergelijking met de verwerking van fruitsuikers. Dit heeft invloed op je suikerspiegel en dus je energielevel en je emoties. Kortom misschien dat het niks uitmaakt voor tandbederf (dat weet ik niet), maar als het gaat om energie wel en daarnaast hebben geraffineerde suikers ook nog een nadelige invloed op je gewicht. Ik beschouw geraffineerde suikers sidns ik me erin verdiept heb wel als ongezond, helemaal sinds ik zelf ervaren heb wat het laten staan van geraffineerde suikers heeft gedaan voor mijn gezond, mijn energieniveau en mijn stemming.
Roosvicée bevat exact hetzelfde als KC (aanmaaksiroop). Evenveel suiker, evenveel toegevoegde vitamine C, etc. Ingrediënten Sap uit vruchtensapconcentraat 70% (tomaat, rozenbottel 25%, vlierbes, appel, rode bes 3%, framboos 3%), suiker, voedingszuur (citroenzuur), vitamine C, natuurlijk aroma, conserveermiddel (kaliumsorbaat). Voedingswaarde per 100 ml siroop energie 975 kJ/230 kcal eiwit 0,4 g koolhydraten 57 g waarvan suikers 56 g vet 0,1 g waarvan verzadigd <0,1 g voedingsvezel 0,6 g natrium 0,01 g vitamine C 120 mg = 50% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid per glas op basis van gebruiksadvies 1:5 (33ml siroop) Een vetgedrukt wat apart vermeld is en dus volgens mij extra toegevoegd. Maar je kunt ze vast bellen om te vragen wat voor suiker erin zit Gaat trouwens op voor een verhouding van 1:5. Dat vind ik best sterk.
Ik drink ook erg slecht water, vroeger ook teveel verwend geweest met zoetigheid. Pak thuis niet zo snel thee dus hier is het meestal 1x appelsap en verder heel sterk aangelengde ranja. Mijn man drinkt wel veel water en dochter drinkt ook het liefst water of thee. Tijdens werk of bij anderen drink ik veel thee.
TS je kunt jezelf ook aanleren minder suiker te nemen. Ineens (cold turkey) niets meer gaan drinken wat suiker bevat is misschien wel het beste. Inderdaad, water is niet lekker, maar als je er eenmaal aan gewend bent, wil je eigenlijk niet anders meer. Het is een moeilijk en wat langduriger traject, maar het is uiteindelijk wel beter voor je. Succes!
Misschien bedoel je iets anders met 'energie' dan ik; maar als iets energie kost om te verwerken, zou je er niet dik van worden volgens mijn begrip. Welke belangrijke bouwstoffen onttrekt het verwerken van geraffineerde suikers aan mijn lichaam; in vergelijking tot fruitsuiker? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord en leer graag bij.
ik doe altijd een paar druppels citroensap in een glas water. smaakt goed en zo drink ik wel meer water.