Hoe kan ik het kort maar krachtig uitleggen... Een oom en tante van mij, zijn volgende week zaterdag 25 jaar getrouwd en nu wilden we met de pete kinderen van hun een cadeau doen. Op internet kwam ik een site tegen waar ze spiegels graferen. Had het nog nooit gezien of gehoord, dus leek het me wel een leuk id. Mijn nichtje gevraagd die vond het ook leuk. Maar nu kwam de moeder van dat nichtje dus bij ons vanavond om te zeggen dat ze het niet zo'n leuk id vond, maar dat ze meer iets dacht aan een windlicht met kaarsjes ofzo (iets in die trant) dat ze wel binnen en met het voorjaar buiten neer kan zetten. Want ja iemand die ze kon had voor hun 25 jarig bruiloft 2 gietijzeren vlinders van zo'n grote gekregen en die hongen nu in de gang aan de muur en elke keer als ze erlangs kwam werd ze er weer aan herinnerd. Ik zo van ja dan kunnen ze die spiegel toch ook op de wc hangen kijk je er ook elke keer tegen aan (bij wijze van spreken dan he). Maar ze bleef voet bij stuk houden dat ze dat niets vond en ze had mijn oma nog gesproken en die vond het ook niet zo leuk enzo. En ze had zelf al bij verschillende winkels gekeken, had ze opzich wel leuke dingen gevonden. Maar mijn ouders hebben een eigen bloemenzaak en gaat vaker bij een groothandel inkopen doen waar ze veel van zo'n accesoires hebben voor in huis. Dus daar wil ze dan zondag met mijn moeder naar toe . Het is dat haar eigen dochter ook een pete kind is anders had ze zich er totaal niet mee bemoeid, mijn moeder vond het id van een spiegel ook leuk en een andere tante vond het ook leuk. Heb nu zoiets van weet je wat je doet, je gaat maar het spul halen wat je denkt dat leuk is en dan betalen we wel zijn we van je gezeik af. Is zo'n spiegel dan echt zo ouderwets, want het zag er echt heel mooi uit op die site.
denk jij dat ze het leuk gaan vinden? Dat ik het idd niks vind, zegt toch niks over je oom en tante.. een combi van alle 2 kan niet?
Heb je een link? Ik weet het niet. Ik houd niet echt van spiegels maar misschien ziet het er leuk uit.
Ik denk dat het belangrijk is dat de petekinderen denken dat diegene het leuk gaat vinden en ik vind het een super origineel idee. Jammer dat je tante zich ermee bemoeit. Ik vind windlichten persoonlijk niet zo'n leuk kado, zo'n spiegel is toch veel persoonlijker en uit de moeite die je daarvoor doet blijkt toch dat je je peetouders waardeert?
Een 25-jarige bruiloft is natuurlijk erg bijzonder, en dat verdient ook een bijzonder kadootje. Ik vind het erg leuk dat jij en je nichtje zoiets voor je oom en tante willen doen. Ik zou het iig erg waarderen. Ik zou het waarschijnlijk niet in de woonkamer ophangen, maar in de gang ofzo zou ik er zeker een leuk plekje voor hebben. Een windlicht is juist weer zo afgezaagd, maar wel een veiliger kado. Maar die hebben ze waarschijnlijk al een hele hoop. Maar ik kan me voorstellen dat je dat op dit moment makkelijker vind (zou ik ook hebben..). Misschien anders een flesje wijn met een dinerbon ofzo..
Heb even op de site gekeken...en moet eerlijk zeggen dat zo'n spiegel niet mijn smaak is. Het idee is echt super leuk, maar ik zou het zelf niet in mijn huis ophangen., vindt het een beetje kitscherig. Zouden jullie ze misschien ook een weekendje weg kunnen doen, of een avondje naar een musical. Alleen is dat helaas niet blijvend. Snap dat je het vervelend vind dat iemand anders zich ermee gaat bemoeien. Misschien dat je dit ook op een vriendelijke manier tegen haar kunt zeggen...dat jullie al een cadeau hadden bedacht...
mijn schoonvader is heel handig met hout, ik wilde hem een soort van lijst maken waar de spiegel op komt en dan een soort van vensterbankje ervoor zodat ze er iets op kunnen zetten. Een diner bon is niets voor hun, ze gaan nooit uiteten. Naar een musical maak ik mijn oom helemaal niet blij . Een weekendje weg zijn hun ook niet zo van. En mijn oom en tante hebben al bijna hun hele huis vol met zo'n spul staan dat ik echt niet weet wat hun nou nog nodig hebben, met zo'n accesoire heb ik altijd weer van ja nou MOETEN hun dat weer ergens neerzetten. Heb gisteravond mijn moeder nog gebeld, en de situatie uitgelegd. En ze had zoiets van als jullie zo'n spiegel willen geven dan weet ik wel zeker dat mijn oom en tante het wel waarderen. En dat ze met mijn tante ook ging kijken voor mijn neefjes (de kids van mijn oom en tante) want die hadden ook nog niets en wisten ook nog niets. En als mijn nichtje niet het petekind van mijn tante was dan had ze zich er niet mee bemoeid, zo is ze dan weer wel *zucht*. Ik weet het soms ook even niet meer wat ik er mee aan moet. Ze is af en toe zo'n bemoeial, dat irriteert me gewoon.
Het is het cadeau van de petekinderen, en niet van je tante (=zus van je oom of tante, neem ik aan?). Jullie cadeau, jullie beslissen...
Yep, dan koopt ze zelf toch een windlichtje. En jij kan zelf het beste bepalen wat jouw oom en tante leuk vinden, niet wij.. Dus ik zou zeggen, gewoon doen!
ik vind zo'n spiegel juist wel erg leuk! wij hebben een grote spiegel aan mijn vader gegeven toen die 25 jaar bij zijn baas in dienst was. we hadden toen zijn vrachtwagen er op laten graveren. en zijn naam met 25 jaar erbij. en dan onderop onze namen
we zijn er nu uit dat we dus wel die spiegel doen . Mijn nichtje (haar dochter) die vond het ook gewoon een leuk id . Die tante is een aangetrouwde tante haar man is de broer van mijn tante die 25 jaar getrouwd is. Snappen jullie hem nog