Hallo allemaal, Even benieuwd hoe jullie zondagochtend en evt de rest van de dag eruit ziet als je thuis blijft. Bijv. verplicht door slecht weer ofzo Hier zijn de kinderen altijd vrij op tijd wakker 7u. Dan gaan ze even een uurtje tv kijken, ontbijten en daarna wil de oudste gamen en mag de jongste nog even op de tablet. Dan is de schermtijd wel weer klaar. De jongste vermaakt zich wel en gaat wel spelen of kleuren ofzo. Maar zoon van 10 kan zich gewoon NIET vermaken binnen (op tablet of gamen na)..... Zelf ben ik ondertussen in huis aan t opruimen, zp zitten, strijken etc. Benieuwd hoe het bij jullie gaat. Hier een man met wisseldiensten en slaapt nu van zijn laaste nachtdienst. Boven kunnen we dus ook niet echt iets Groetjes fijne dag vandaag !!
Vanmorgen was jongste al om 6 u wakker, man ging er uit en ik bleef met andere zoon nog even in bed tot half 8, omdat hij wat ziek is. Normaal ga ik er uit. Jongste had tv gekeken en ging spelen met de racebaan toen ik beneden kwam. Andere zoon heeft even ontbeten en is ook gaan spelen. Normaal ontbijten we wel met zijn allen, en gaan vaak naar de dierentuin/zwemmen/kinderboerderij/geitenboerderij/andere activiteit. Ik hang nog op de bank met mijn mobiel. Man is nog even slapen. Ik ga zo even de bedden af halen van de kids, opruimen enz Jongens blijven hopelijk wel even spelen. Het gaat hier snel "mis" tussen hun dus kan ze niet echt alleen beneden laten. Vaak spelen we al rond 8u een spelletje, zijn ze aan het kleuren o.i.d. We proberen altijd wel even naar buiten te gaan, dat scheelt hier wel. We zetten ook vaak dan iets groters op in het weekend om mee te spelen (nu staat er dus de racebaan maar ook vaak een grote treinbaan)
Hier zijn de kinderen meestal half 8 wakker. Even knuffelen bij papa en mama in bed, daarna gaan ze meestal even tv kijken in de tv kamer boven of spelen beneden en kunnen wij nog even uitslapen. Daarna gaan we altijd uitgebreid ontbijten samen. We maken croissantjes die de kinderen versieren. De rest van de dag is afhankelijk van het weer. Mochten het heel slecht weer zijn blijven we binnen en knutselen we, doen we spelletjes en kijken tv. Anders gaan we eigenlijk altijd weg of iig naar buiten de tuin in. De kinderen helpen met de kippen of spelen veel in de tuin. S’middags hebben we vaak lekkere hapjes op zondag, drinken wij een wijntje en mogen de kinderen een sapje. Ik vind de zondag altijd erg gezellig.
De kinderen waren 0600 wakker, man is naar beneden gegaan met ze. Ik kwam om half 8 naar beneden, man is weer naar bed vertrokken. We hebben nu allemaal even schermtijd, nog een half uurtje. Dan ga ik man wakker maken, en gaan we opruimen en de tuin aanpakken. Vanmiddag verjaardag, en dan is het al weer tijd om te koken etc . De kinderen liggen vroeg op bed, dat scheelt.
Hier net wakker, ontbijten en daarna zoontje z'n haren scheren, allemaal douchen en dan huishouden bijwerken. Vanmiddag eind vd middag gaan we uit eten met schoonouders dus we houden het vandaag rustig qua activiteiten.
Man en ik slapen uit. Dochters gaan zelf naar beneden wanneer ze wakker worden. Mijn dochter gaat zich rond 11 uur klaarmaken voor een paar uur turnen. Terwijl de oudste aan het turnen is rijden wij naar de zaak van mijn man om wat dingetjes te doen. Daarna halen we de oudste op en gaan we met het hele gezin wat leuks doen. Het verschilt elke week wat we voor leuks gaan doen...
Wij zijn maar heel sporadisch een hele dag thuis. Ook met slecht weer zoeken we wel iets te doen (frisse wandeling tussen de buien door, musea, activiteit bij het natuurpodium etc) Vanochtend zijn de kinderen 8 uur opgestaan (eerder mag niet) daarna gaan ze naar beneden om zelf ontbijt te maken en tv te kijken, alleen die laatste heb ik na een kwartier uitgezet omdat er ruzie van kwam. De jongste speelt met zn smartmax en de oudste zit te kleien. Als man wakker is en ontbeten heeft gaan wij een zolderdeel aanpakken en uitzoeken en de kinderen willen nog met hem fun trainen voor hockey. Vanmiddag gaan we naar het archeologisch depot hier voor wat activiteiten.
Wij liggen nu nog in bed, de oudste ging om 7:45 naar beneden, de jongste 2 min geleden. Als we zondag ochtends niks op de planning hebben ontbijten wij uitgebreid. Tafel dekken, maak dan eigenlijk altijd schrambled eggs met spekjes erdoor. Daarna vaak familie film op Netflix aan oid. Persoonlijk vindt ik het zaaie dagen. Door de weeks voeren wij ook niet gigantische veel uit ivm werk van ons en school van de kinderen. Dus liefste trekken wij erop uit. Dus dan gaan we naar binnen speeltuin, visite bij mijn oma oid.
Hier is vaak de middelste als eerste wakker, vandaag was dat om half 8. Hij komt dan bij ons in bed tv kijken. Meestal gaat 1 van ons er dan na een halfuur met hem uit naar beneden. Toevallig werd de oudste ook rond die tijd wakker (8u) dus zijn ze samen naar beneden gegaan en bleven wij nog even op bed. Jongste is net wakker (9u) dus mijn vriend is met alle 3 kids beneden en ik lig nog op bed Ik ga zo douchen en dan ook naar beneden, ik denk dat iedereen dan al gegeten heeft. In de middag eten wij altijd warme broodjes uit de oven uitgebreid aan tafel. Met mooi weer zijn we veel buiten, naar de speeltuin, familiebezoek, een dagje uit, maar wij zijn soms ook gewoon weekenden thuis. Dan rommelen we wat aan in huis, kids spelen wel. Kijken soms even tv, of gaan gamen met papa op de ps4. Tussendoor een spelletje doen. Maar ik hou er helemaal niet van om thuis te blijven in het weekend. Mijn vriend en kinderen hebben er minder moeite mee maar ik vind het zo zonde van mijn dag. Dus ik wil vanmiddag even zwemmen denk ik, even oefenen met de oudste voor B en dan zijn we toch even uit huis geweest.
We zijn bijna nooit een hele dag huis, ook met slecht weer is er genoeg te bedenken om te doen. Sowieso heeft de jongste ‘s ochtends dansles, dus ik sta met haar op tijd op (al zijn we meestal allemaal al wakker), maar ook daarna hebben we vaak wel iets.
Oudste staat rond 7 uur zelf op en gaat op de PlayStation. Jongste wordt rond 8 uur wakker en komt tussen ons in liggen. Binnen 10 minuten wil hij naar beneden en mijn man gaat dan met hem mee. Ik mag dan nog even blijven liggen. Tegen 9 uur komt man een bakkie koffie brengen die ik rustig opdrink in bed. Als ik dan beneden kom staat het ontbijt klaar. Met vers geperst sap en een gekookt eitje. De rest van de dag lekker lamballen, wasje draaien, kinderen bouwen hutten met fleeceplaids achter de bank. Vaak doen we op zondag ook de boodschappen voor de rest van de week. En ik maak een grote pan soep die de hele dag staat te pruttelen.
De oudste van 2,5 jaar wordt doorgaans rond 08.00 wakker en komt dan naar ons toe lopen en kruipt nog even bij ons in bed. De jongste van 1,5 jaar wordt vaak van haar lompe gestamp wakker en begint keihard “mamaaaaaaa, uit!!!” te roepen als teken dat hij ook uit bed wil. Soms slaapt hij een half uur tot een uur langer door dan zijn zus. Als we niets te doen hebben, liggen we vaak nog met z’n vieren in bed een aflevering Mickey Mouse Clubhuis oid te kijken. Halverwege ga ik uit bed om de katten te voeren en het ontbijt te maken, ontbijten doen we graag uitgebreid in het weekend. Mijn man kleed dan de kinderen aan en neemt ze mee naar beneden. Na het ontbijt ruimt mijn man af en ga ik mij omkleden/opmaken. Daarna hangt het er echt vanaf wat er nog in huis moet gebeuren.. Zondag is vaak wasvouw/-strijk dag, hoewel ik dat zo veel mogelijk tijdens het middagslaapje van de jongste probeer te doen. We knutselen, spelen wat met de kinderen, bereiden de komende week voor qua kleding, eten, etc (maak het mezelf doordeweeks ‘s morgens graag makkelijk dus leg alles van te voren klaar). Met een beetje regen gaan we alsnog met de regenlaarsjes aan naar buiten, lekker in de plassen stampen Ook gaan we in het weekend vaak naar vrienden of (schoon)ouders.
De jongens gaan naar beneden en kijken wat tv. Wij slapen uit tot een uurtje of 9. We ontbijten samen en rommelen dan wat aan een hele dag. Maar net waar we zin in hebben. De zondagen vind ik altijd het fijnst. Vandaag; man en kinderen zijn beneden de race gaan kijken en ik ben tot 9.00 op bed blijven liggen. We gaan zo waarschijnlijk midgetgolf doen, zwemmen, binnen speeltuin en vanavond uit eten (maar we zijn dan ook vakantie nu )
Vandaag "vroeg" wakker. 6.30u gaat mijn man naar beneden met de strijkplank en de was en gaat de was strijken voor de TV. Formule 1 kijken. Ondertussen wordt de jongste wakker, krijgt een flesje en wil weer gaan slapen. Dus die gaat weer naar bed. Blijkbaar was het nodig want hij slaapt nu nog om 9.30u Hondjes even uitgelaten. De rest van de kids zitten op de tablet of kijken op hun kamer TV. Ik ben weer even op bed gaan liggen. Voel me niet zo lekker. Straks allemaal douchen en aankleden. We halen op zondag altijd verse jus en broodjes, dekken de tafel en gaan ontbijten met zijn allen. Opruimen. Daarna vaak boodschappen doen en wat klusjes in huis. Of even met zijn allen naar buiten. Stad in of gewoon een wandeling.
Wij blijven ook nooit de hele dag thuis, daar kan ik zelf echt niet tegen. Ik hou ervan om er lekker op uit te gaan en de kinderen ook. Man blijft wel regelmatig alleen thuis, hij vindt dat wel heerlijk. We staan tussen 7 en 8 uur op, afhankelijk van hoe laat de kinderen wakker zijn. En we gaan sowieso altijd met de hond naar het bos op zondag voor een flinke wandeling. Verder verschilt het altijd (visite, zwemmen, museum, bioscoop, Efteling, etc.). En we vinden het altijd leuk om spelletjes te doen, dus dat doen we 's avonds vaak.
Hier zijn we altijd vroeg wakker. Vanmorgen was het 5.30 uur dat we beneden waren. De kinderen mogen dan tv kijken, wij doen koffie. Meestal bak ik muffins in de ochtend en als die in de oven staan kleed ik me aan en doe wat make up op. Daarna gaan de kinderen spelen, eten we de muffins met thee, doen een spelletje en dan verschilt het nogal wat we gaan doen. Meestal gaat mijn man iets leuks met de kinderen doen zodat ik wat tijd voor mezelf heb zodat ik weer kan opladen. De laatste tijd ben ik opruimen. We gaan het komende jaar flink verbouwen en wil het boven echt minimalistisch hebben. In de middag gaan we met z'n allen naar buiten, avond eten en wanneer de kinderen op hed liggen gaan we sporten.
In de ochtend gaan wij meestal naar de kerk. Als we thuiskomen lunchen we altijd uitgebreid. Daarna gaat in ieder geval de jongste slapen en hebben we even samen de tijd voor de oudste, soms gaat hij ook nog even slapen en hebben we zowaar even tijd samen overdag. Met mooi weer gaan we lekker naar buiten maar we kunnen met slecht weer ook gerust een dagje thuis rommelen, heerlijk!
Als we thuis zijn (op ons schip ander ritme) 8.00 opstaan, aankleden, ontbijten 9.15 naar de kerk 11.00 koffie 12.15 eten Smiddags gaan de kinderen of naar de zondagschool om 13.45, dat duurt tot 15.00. Of er is een gewone kerkdienst waar we geen gaan 17.15 eten Als er kerk is gaat een van ons met de oudste naar de kerk om 18.15. Het wisselt nogal wanneer de tweede dienst is. De thuisblijvers ruimen speelgoed op en kleintjes naar bed 20.00 koffie Afhankelijk van het weer nog stukje lopen ofzo
Ergens rond half 8 worden de kinderen wakker en gaan beneden tv kijken. Rond half 9 gaan we ontbijten met zn allen en gaan we kibbelen over wat we die dag gaan doen Ik wil altijd graag ergens heen... naar een museum/natuurgebied/evenement... Maar vaak hebben de kinderen hier geen zin in, die willen rondhangen en met de buurkinderen spelen.. Vaak komt het neer op een compromis... dan gaan mn man en ik om beurten hardlopen, terwijl de kinderen spelen. En dan gaan we na de lunch nog even op pad.