Wij zijn zo rond de kerstdagen druk bezig om te verhuizen Nu ben ik bezig geweest om behang te verwijderen met een stoommachine, omdat ik meerdere kamers behangvrij moest maken. Nu was er in de woonkamer een muur behangen en daar was overheen geverfd, goed dik ook.. Wat voor behang het was weet ik niet precies, waren gewoon banen van 50 cm, maar het leek wel draadjesbehang (verticaal en horizontaal) met gaten erin, iemand enig idee wat voor behang het is?? Wanneer ik aan de bovenkant een stukje gestoomd had, kon ik zo de hele banen eraf trekken, dit heb ik dus ook gedaan maar vanavond tijdens een ingeving bedacht ik me, heb ik dan nu niet de lijmlaag laten zitten? Er zit namelijk nog wel verfresten op de muur omdat er gaatjes in het behang zaten... Als ik de muur voel twijfel ik of er daadwerkelijk nog lijm opzit Wat nu het beste te doen?? Kan ik hier overheen behangen, of moet perse die lijmlaag als die er is er af?? En wat voor behang was dit? (dan kan ik misschien googlen ) Alvast bedankt!
Kan het zijn dat je glasweefselbehang bedoelt? Geen idee hoe je het eraf moet halen, maar het lijkt me wel het verstandigst dat te doen, zodat je achteraf niet opnieuw hoeft te beginnen..
Ik denk dat het vlies behang was Daar wordt standaard overheen geverfd, anders ziet het er niet uit Kan je niet met een schuurmachine over de muur om de laatste restjes er af te krijgen?
Ik heb dus geen last van de verf hoor, daar kan ik makkelijk overheen behangen. Maar ik ben dus bang dat achter de verfresten nog een lijmlaag zit. Ik vermoed ook dat het glasvliesbehang is geweest (had ook naderhand heel veel jeuk), maar hebben die verticale en horizontale draden in het behang zitten? En dan bedoel ik dus echte draden! Ik lees overal dat glasvezel dus eigenlijk niet te verwijderen valt, maar bij mij was het er dus zo vanaf ?? Snap er niets van
Als je muur helemaal glas is is het geen probleem. Voel je nog bobbeltjes etc, dan ga je dat door je nieuwe behang heen zien.
Ok bedankt allemaal Dan ga ik gewoon proberen om erover heen te behangen! Was bang dat het behang misschien meteen weer naar beneden zou kletteren door een oude lijmlaag.. Is trouwens de eerste keer dat ik ga behangen, erg spannend dus!
Wij hebben hier ook een aantal muren met dat soort behang gehad, volgens mijn moeder was het van jute. Het "touwachtige" kon je er zo aftrekken maar daar onder bleef nog een hele hardnekkige laag achter..
Dus toch nog een extra laag?? Het lijkt idd jute ja! Hoe heb je dan die onderste laag verwijderd? Heb namelijk op 1 plek het stoomapparaat lang opgehouden, maar dan nog lijkt het niet los te laten, vandaar dat ik dacht dat het dan wel goed zou zijn! Zou je er niet overheen kunnen behangen??
ff gegoogled en idd, het is jutebehang! Daar had ik nog nooit van gehoord, zoek ik ook maar mijn sinterklaaszakken op