Ik ga volgend jaar weer naar school toe. na meer dan 10 jaar werken. Omdat ik een kleine bijstand aanvulling heb naast mijn werk, heb ik een werkcoach. Mijn werkcoach is een topper! Zij gaf aan dat ik enorm mijn best doe om te kunnen werken als alleenstaande moeder en dat ik alles keurig op tijd altijd inleverde en mijn afspraken goed na kwam. Zij gaf in november aan dat zij een poging wou doen om mij naar school te kunnen laten gaan, maar ze wist niet of er nog een subsidie was hiervoor. Maar wij zijn er voor gegaan samen. Ik heb een motivatie moeten schrijven en moest mij opgeven voor een school en een intake gesprek hebben op school, zij zou de rest doen... En gisteren kwam ik thuis uit mij werk en lag er een brief van de gemeente! oooh ik vond dit zo spannend! maar positief nieuws Ik mag naar school in 2012 dus begin in Januari aan de opleiding MBO Helpende voor 1 jaar. 1 dag id week naar school en 2 a 3 dagen per week stage lopen hopelijk hier in het dorp. Ben er zo blij mee! Ik werk al jaren op een callcenter (werk is werk he? ) maar nu kan ik mijn hart gaan volgen en in de zorg terecht komen wat ik heel graag wil en hopelijk de opleiding verzorgende er achter aan gaan doen Moet nu alles regelen... Volgens de site van toeslagen heb ik wel recht op kinderopvangtoeslag als ik naar school ga, zoon gaat nl naar de creche toe 2 dagen en volgend jaar denk ik 2 dagen BSO na schooltijd. Opa en Oma blijven gewoon 1 dag in de week oppassen zoals ze nu ook doen. weet iemand dit? zou bellen maar de belastingdienst was al dicht Combinatiekorting en aanvullende alleenstaande ouderkorting heb ik al stop gezet gisteren want daar heb ik geen recht op komend jaar als ik niet betaald werk heb. wellicht kan ik in de vakanties er wat bij verdienen maar dan geef ik het bij de aangifte achteraf wel op heb ik dan wat extra's Mijn vraag is dus de KOT, volgens mij blijf ik er recht op houden, wie weet dit?
Ik heb helaas geen tips voor je, wat betreft de toeslagen, maar ik wil je wel ontzettend veel succes en plezier toewensen! Ik ben erg blij voor je dat je eindelijk je hart kunt volgen.
Antwoord op je vraag heb ik niet. Maar ik wilde even zeggen dat ik enorm respect hebt voor het feit dat je deze stap gaat nemen. Je bent nooit te oud om te leren, maar soms moet je even over een drempel heen. Ik wens je heel veel succes maar ook enorm veel plezier met je nieuwe opleiding, en toekomst
Ik ga vanaf 2012 een BBL opleiding volgen, en volgens de site van belasting etc. heb ik gewoon recht op kot. Dus neem aan dat jij dat dan ook heb. Dit staat op de site van de belasting: Wie krijgt kinderopvangtoeslag? Gaan uw kinderen naar de kinderopvang? Dan kunt u kinderopvangtoeslag krijgen als: - u werkt, een opleiding volgt of een traject volgt om de kans op werk te vergroten, bijvoorbeeld een re-integratietraject of een verplichte inburgeringscursus Dit geldt ook voor uw partner. - uw kind naar een geregistreerde kinderopvang gaat
Sorry, heb ook geen tips, maar wil je wel heel veel succes wensen. Onwijs knap dat je deze kans hebt gecreeerd en met beide handen aangrijpt! Spannend hoor!!
succes leuk! als je trouwens in de verzorging wil zou ik eerder voor helpende zorg aan kiezen, helpende welzijn is weer een andere tak toen die tijd was het wel van hetzelfde nivo maar dan 2 verschillende takken
Bedankt voor de tip ikke84. Eerst deze opleiding doen en dan kijken wat verder. Ik heb er heel veel zin. Voelt alsof ik mijn hele leven om ga gooien nu altijd aan het werk geweest en nu weer terug naar de schoolbanken. Maar ik heb er zin in Ik ben getipt door een vriendin voor een goede stage plaats, als het mee zit kan ik er blijven werken, zij gaat mij helpen want zij werkt daar
Met een (voltijd) HBO studie krijg ik gewoon kinderopvangtoeslag. Ik weet niet of dit ook geldt voor een MBO opleiding.