jah hoor ik zoals velen eens wat op marktplaats staan maar ben er zo slecht in. heb 2 velux jaloezien erop staan waarvan de nieuw prijs 209,- per stuk van is bieden mensen gewoon25, 30, 40, 55,- voor 2 moet ik afwachten of terugmailen dat het bod telaag is
Bij zulke lage biedingen reageer ik niet en laat ik ze gewoon verder bieden. Vaak loopt het op den duur wel op of krijg je een normale mail met de vraag wat je ervoor wilt hebben.
Als dat niet het bedrag is dat jij ervoor wilt hebben, niet op reageren. Je krijgt idd vanzelf wel een serieus bod. Je ziet vaak dat mensen maar wat bieden om het bieden en er niet eens naar op zoek zijn, best kans als je hierop reageert dat de potentiele koper ineens geen interesse meer heeft...
Of kiezen voor de optie bieden vanaf (bedrag die jij ongeveer wilt hebben) dan kunnen ze nooit laag bieden
Je kunt ook een mail sturen van u heeft X geboden, maar wij hopen er X voor te krijgen. zullen we uw bod naar X doen dan kunt u ze overnemen? En dan natuurlijk wel zorgen dat je dichterbij jouw bedrag uitkomen. Dus stel je krijgt als bieding van 50,- en je hoopt er 100 voor te krijgen zeggen dat je er ongeveer 150 voor verwacht te krijgen, maar dat je er tussen in wil zitten met 100 euro. Heb jij je bedrag en zij het idee dat ze minder betalen als dat jij verwachtte
Ik zou afwachten of er duidelijk bijzetten welk bedrag je ervoor wilt hebben. Bijvoorbeeld door 'bieden vanaf' of door het gewoon in de tekst te zetten. Ik heb er namelijk echt een godsgruwelijke hekel aan als ik een bod van bijvoorbeeld 25 euro gedaan heb en dan een mail krijg met 'we willen er eigenlijk 50 euro voor hebben' of erger nog 'als u 50 euro geeft gaan we akkoord'. Ik bied niet voor niks 25 euro, als ik 50 euro zou willen bieden had ik dat wel gedaan!!
Ik kan me voorstellen dat het kan ergeren, maar schuif jezelf eens aan de andere kant. Ik wil graag onderhandelen en geef daarmee aan dat het luik niet gesloten is, maar dan onderhandelen gewoon mogelijk is...
Terugmailen en zeggen dat je het te laag vindt. Waarschijnlijk is het een serieuze bieding, dus mensen verwachten een reactie. Ik vind de optie 'bieden vanaf' ook altijd wel prettig. Maar.... ik vind ook dat veel mensen denken dat ze goud in handen hebben ofzo... vooral het feit dat de nieuwprijs er vaak bij staat interesseert mij nooit zoveel, je koopt iets tweedehands en hebt daar een bedrag voor over en dan bied je dan.. toch?
dat vind ik nou ook. Ik vind een bod van 55 euro voor jaloezieen die samen iets van 400 euro hebben gekost niet zo heel gek hoor. Het is waarschijnlijk een openingsbod. Maar ik denk dat je er niet op moet rekenen veel meer te krijgen dan dat. Je moet maar net iemand treffen die dat mooi vindt en ook nog die maat moet hebben.