Potverdorie, zit ik net een lekker bakkie chips te eten.........zit er iets hards in. Dus ik denk nog: "Gatverdamme, vast een stuk tand van een fabrieksmedewerker". Maar het blijkt een stuk van mijn eigen kies te zijn. Ze zeggen wel eens: "Elke zwangerschap kost je een tand". Maar deze zwangerschappen heeft mij al twee kiezen gekost. Morgen maar meteen de tandarts bellen. Gina
Balen zeg! Ik had ook al zoiets gehoord... Ik maak ook maar een afspraak, ook maar gelijk met de mondhygieniste... T is lullig voor je kies, maar bedankt voor de reminder! Sterkte bij de tandarts...
ik geloof dat ze dat zeggen omdat je tijdens je zwangerschap meer snoept dan anders waardoor je eerder een gaatje gaatje krijgt. Gelukkig heb ik nog geen gaatjes en ook gene aan mijn vorige zwangerschap overgehouden.
Dat verhaal komt ook door het volgende: veel vrouwen hebben tijdens de zwangerschap veel last van bloedend tandvlees. Als je je gebit dan niet goed (genoeg) verzorgd is er een grote kans aanwezig op ontstekingen, wat dan ook weer gevolgen heeft voor je gebit. Dat kwam vroeger erg veel voor. Dit heb ik van mijn tandarts...
Ik snoepte tijdens m'n zwangerschap niet veel, maar heb er wel een serieus gat aan overgehouden in m'n tand. Wist niet dat dit zo pijnlijk kon zijn.
ik deze laatste zwangerschap idd geiriteerd tandvlees erg hinderlijk waar ik zelfs nu nog last van heb met vlage
allebei mijn meisjes hebben mij een kies gekost. moet morgen naar de tandarts... hopenlijk blijft nu alles gewoon goed. ik had trouwens geen bloedend tandvlees ofzo, en snoepen deed ik volgens mij minder dan normaal. slik al wel kalk groetjes lidwina
Bij mijn eerste zwangerschap heb ikm later een kies moeten laten trekken nu heb ik sonds vorige week weer kies pijn maar ik ben zo ban voor de tandarts dat ik hoop door goed behandeling van de drogist alles weer wat zakt.
Nou, morgenmiddag "mag" ik naar de tandarts.... Wens me sterkte. Ik doe liever een bevalling dan dat ik naar de tandarts ga! Groetjes, Gina
1 tand??? mij heeft het wel veel meer gekost! leek wel of mijn dochter al mijn calcium opslurpte. Nu maar hopen dat zij er iig goede tanden aan heeft overgehouden...
Ook ik ben een kies kwijt geraakt tijdens, maar dan tijdens de bevalling. Ik had zulke heftige persweeen die ik op moest houden, dat ik een stuk van mijn kies af beet. Daarna maar een washandje in mijn mond gedaan om de rest van mijn gebit te sparen. Paar weken na de bevalling toch maar naar de tandarts gegaan ( ben niet zo een held) en die heeft de rest van de kies er ook maar uitgehaald. Hopelijk is alles goed gegaan bij de tandarts? groetjes An3
Het viel me gelukkig mee........... Ik zei tegen de tandarts dat hij geen pijnlijke acties moest ondernemen omdat ik anders spontaan zou bevallen.......haha Nee, het viel erg mee. Mijn kies is gemaakt en kan er voorlopig weer tegenaan. Moet nu wel een beetje oppassen met die kies. Groetjes, Gina
Ik heb geen verdoving gehad. Ik heb het gisteren nog even nagevraagd aan de verloskundige of je verdoving mag hebben. Dat mag, als er maar geen "adrenaline" in de verdoving zit. Maar de tandartsen zijn hier van op de hoogte. Gina