huisvrouw of kluizenaar??

Discussion in 'De lounge' started by Mams136, Jan 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    #1 Mams136, Jan 26, 2010
    Last edited: Jan 26, 2010
    Meiden ik moet even mn hart luchten.
    Ik ben zoooo kwaad!

Zojuist(22:15) komt vriend terug van voetbal met de mededeling dat hij nog even naar een verjaardag gaat met een vriend, die notabene al buiten staat te wachten!
    Terwijl ik na het avondeten waar hij bij was afspraak heb gemaakt om zondagmiddag te gaan.

En ik kan er nu echt gewoon niet meer tegen.
    Ik ben op 3 middagen na een thuisblijf moeder(ben gastouder en doe zwart wat huishoudelijk werk)
    Niet omdat ik dat graag wil...ik wil graag werken maar niet zomaar in een winkel.Ik wil gaan leren om als kraamhulp te kunnen gaan werken maar heb daar mijn rijbewijs voor nodig.
    Hij werkt fulltime en we moeten financieel inleveren om mijn rijlessen te bekostigen waardoor HIJ, naar eigen zeggen veel moet inleveren.
    Zomaar een biertje drinken in de kroeg of na het voetbal ff blijven hangen in de kantine kan niet meer omdat er nu geen geld voor is.
    Kort samengevat vind hij dat hij z'n vrijheid moet inleveren voor mij.
    Hij ziet ook niet in dat dit juist vrijheid creeert voor de toekomst!

En dat terwijl ik verder geen kant op kan!
    Ik zit smiddags thuis want zoonlief moet slapen, ik zit savonds thuis want zoonlief moet naar bed.
    Overdag heb ik geen reet te doen behalve leren en poetsen in huis.
    M'n vriendinnen verhuizen allemaal naar andere plaatsen waar ik zonder auto niet makkelijk kan komen, en als ik iets wil doen moet IK maar zorgen dat er oppas is want ja hij is toch wel weg.

Als ik dan vraag of hij iets kan overleggen zegt hij ja maar als jij weg wilt vind ik het toch ook goed.
    Ja maar ik vraag het tenminste nog! Zet hem niet met z'n rug voor de muur door met iemand thuis te komen en te melden dat ik weg ga.

Kort samengevat...ik word knettergek hier thuis.
    Het is net of de muren op me af komen en ik niet weg kan!
    Maar hoe vaak ik het hem ook zeg, hij lijkt het maar niet te snappen.
    Want ja, hij levert toch ook in??Dat hij nog 3x per week voetbalt negeer ik dan voor het gemak maar even.

Pfffffff dat moest ik even kwijt.

2. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou zou het zeker niet pikken dat mijn vent zoveel weg is dat ten eerst! Ten tweede om iemand mee te brengen en dan te zeggen van joh ik ga ff weg en jou lekker thuis te laten zitten... nee ik zou goed pissig zijn.

Gewoon lekker eens terug doen. Plompverloren zeggen heejschat ik zie je wel weer ik ben weg vanavond en dan ook GAAN en hem lekker en zijn remy thuis laten zitten.

Kortom ik zou van dit gedrag niet gediend zien. Maar goed ik ben misschien ook wel niet objectief omdat wij haast nooit apart van elkaar weggaan.

3. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Meid! Wat vervelend zeg!
    Ik snap heel erg goed dat je ff kwaad bent, en ik zit te bedenken wat voor een advies ik je kan gaan geven.
    Hij ziet het als inleveren, ik niet, ik zie het als investeren in jou toekomst. Zo kom je nog eens ergens, want zonder papiertje word het al wat lastiger om ergens te komen.
    Praten ja, en ik houd net als jij niet van aankondigen (voor paal zetten) bah.. ik kan me goed voorstellen dat je dat ook niet zo leuk vind. Misschien is het je nu allemaal even teveel geworden.
    Digi knuf, Joelle.

4. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik snap wat je bedoeld voel me ook wel eens zo alleen heb ik wel een rijbewijs Maar daarintegen kan ik nooit weg omdat manlief niet oppast (mag niet van mij na 5 minuten heeft hij stress omdat ze niet luisteren en huilen want ze willen mama terug) Eerst ging hij iedere dag na het werk de kroeg in maar had hem verteld hoeveel geld dat hij daar naartoe bracht en ik heb heel erg ruzie gehad en toen kwam hij na het werk wel gelijk thuis. Maar af en toe vergeet hij het en dan wordt ik weer boos en dan is het weer voor enige tijd goed.

5. mamavanbrandon

mamavanbrandon Bekend lid

Nov 17, 2009
    627
    0
    0
    leidster op kinderdagverblijf
    Grrrrr wat zou ik boos zijn als mijn mannetje zoiets zou doen!

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hij weet dat het ook zijn kind is???

Mannen blijven toch maar denken dat het gewoon hartstikke relaxed is om hele dagen een beetje thuis te hangen... ze snappen niet dat ze dan niet alleen maar kunnen tv kijken/computeren en 'klussen' maar dat er ook huishouden, boodschappen en een kind is waar voor gezord moet worden! En met jou zoontje z'n leeftijd zal het ook nog wel overal achteraan lopen zijn op het moment ;) hij zou eens een vrijdag vrij moeten nemen en jij dan van vrijdag t/m zondag naar een vriendin, laat em maar es 3 dagen in z'n eentje overdag/s' avonds en 's nachts alles doen... misschien dat dat begrip kweekt?

7. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Kan me heel goed voorstellen hoe kwaad je bent.. Goed, ik heb een rijbewijs en een auto maar moet wel alles alleen doen.. manlief is doordeweeks niet thuis maar in het weekend is het voor hem heel normaal om 's avonds weg te gaan en er makkelijk vanuit gaat dat ik met de kleine wel thuis blijf.. Hij is nog klein genoeg om mee te nemen, hij slaapt overal wel, maar ik wil hem vanaf 19.00uur in zn eigen bedje hebben.. Nu gaat alles in overleg nadat ik ontzettend kwaad ben geworden en mn mond even opengetrokken heb.. Nu gaat alles in overleg..

En vrijheid/geld inleveren? Nu misschien wel, al klinkt het zo een beetje hard, maar ga maar na hoeveel jullie er straks op vooruit kunnen gaan.. en met een rijbewijs ben je buiten werktijd ben je ook wat mobieler waarschijnlijk..

Gewoon wat van zeggen en hem anders plotseling een uurtje alleen ltaen,ook zonder overleg.. Laat hem maar voelen dat het best zwaar is om alles alleen te doen

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    het lijkt er niet echt op dat hij zich als vader gedraagt... doet hij ook wel eens wat met of voor de kleine? ik zou hem echt voor blok zetten. gewoon een x zeggen tegen een vriendin: kom vrijdagavond ofzo om 19u mij maar ophalen. (op een dag en tijd dat hij zeker thuis is) en dan gewoon zeggen, schat vanavond is het voor jou, ik ga er vandoor! en dan ook gewoon echt weggaan... waarschijnlijk heb je dan wel ruzie als je thuis komt maar dan kan jij zeggen: leuk he? zo voel ik me nou ALTIJD!

en van dat geld opzij afgeven voor jou rijbewijs. dan moet je voor hem eens een lijstje maken wat jij voor hem betaald van jou "wss al niet te groot" loon... dat gebruik je waarschijnlijk toch ook voor boodschappen die gezamelijk zijn, voor rekening waarvan je samen gebruik maakt? of gebruik je dat als spaar of kledinggeld voor jezelf?

kzou er echt niet meer akkoord zijn iig!

9. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jeetje meis wat vervelend
    ik zou het ook zeker niet pikken hoor
    zeg er wat van en word maar eens goed boos
    want jij bent er ook nog en soms wil een mama ook evne lekker weg kunnen zonder veroordeelt te worden..
    succes

10. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    nou dat zou die van mij ook niet moeten proberen hoor. gelukkig gaat hier alles in overleg. ik ben ook aan me huis gekluisd. al heb k nu sinds 2 jaar wel me papierjte dan is er nog geen tweede auto dus kan nog niks in de wk als ie weg is.
    maar verder gebuert hier wel alles in overleg. alleen doordeweeks gaat ie zijn eigen gang maar jah dan is ie ook neit thuis alleen in het weekend is ie hier en tjah dan is er een overleg over hoe en wat. en ook dan wil ie nog wel eens dwars zijn hoor als ik moet boodschappen doen en dat eigenlijk ff zonder de kids wil doen dan zit ie meteen jah maar oz kan ik niks doen. ja he jij zilde toch ook kids dan moet je er ook af en toe wat voor doen hoor. en dan dus niet aleen het geld binnenbrengen.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Nou ik heb hem toen hij thuis kwam flink de waarheid gezegd.
    En hij meent idd dat ik het wel prima vind om zo thuis te zitten.
    Begrijp me niet verkeerd, ik geniet van elk moment met mn kleine schat maar ik bereik zo voor mezelf niks!
    En het steekt dat ik nog minstens een jaar in deze situatie zit.
    Ik ben geen huisvrouw, ik ben geen poetsmiep...daar ben ik niet voor gemaakt.

Hij geeft als reden: Ja maar ik neem m'n werk in m'n hoofd altijd mee naar huis.Dan wil ik er ook wel eens uit.
    Ja en wat denk je van mij? Mijn huis is praktisch mijn werk!

Maar ik geloof dat uiteindelijk de boodschap is doorgekomen.

Ben wel blij dat jullie er een beetje hetzelfde over denken als ik.

12. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mja ach en als hij hem nog niet begrijpt dan laat je hem eens een dagje alleen. Ga je met de trein of bus naar zo'n vriendin die ver weg is gaan wonen. En dan past hij op de kleine.
    En niet overleggen uiteraard want dat hoeft hij ook niet, toch?!

Ken dit heel erg van mn ex. Die vond ook alles best zolang hij maar kon gaan en staan waar hij wilde. Alleen wij waren dus bij al onze vrienden en familie weg verhuist en buiten collega's van hem kende we er niemand. God wat heb ik ooit tegen die muren op gekropen zeg...
    Laat je niet kort houden hoor meid! Ik heb er nu nog de problemen van want ik heb nu nog geen rijbewijs!

13. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Ik laat me ook absoluut niet korthouden.
    Maargoed..Ik hou van hem, we gaan trouwen. Maar hij moet niet denken dat hij alles mag omdat ik wel braaf thuis ga zitten.
    Een xtje moet het ook omgekeerd kunnen toch?

Share This Page