peutergym met 2 of met 3 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by marilouise, Mar 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze zoon liep met 18 maanden, inmiddels rent meneer de hele dag achter een bal aan (papa voetbalt en dat is zo leuk ) en merk je er niets meer vn dat hij later liep. Hij probeert steeds vaker "truukjes" koprollen en rollen en dat soort dingen.

Mijn man heeft vroeger op peutergym gezeten en ik op dansen en dat soort dingen, ik heb zelf in mijn hoofd zitten dat ik het goed vindt om hem ook op peutergym te laten gaan (of gewoon op gym straks, ook een beetje omdat ik" bang" ben dat meneer straks gaat voetballen en nooit meer iets anders wil ) maar ook voor zijn motoriek denk ik dat het wel goed is .

Nu hebben ze hier op het dorp wel peutergym maar dat is pas vanaf 3,5 jaar, terwijl in de stad hier 7 km vandaan hebben ze het vanaf 2 jaar. Nu heb ik doordeweeks geen auto en natuurlijk is dat doordeweeks net voor etenstijd. dus nu twijfel ik heel erg die afstand is op zich wel te fietsen, maar ik weet ook dat ik als het pijpenstelen regent ik niet daar heen ga over de dijk zeg maar en daar als 2 verzopen katten aankomen .

Nu is mijn vraag een beetje heeft het nog wel zin hem met 3 / 3,5 jaar op peutergym te doen (ook omdat het voetbal hier sinds kort vanaf 4 jaar is en hij is er minimaal 1 x per week dus dat houd ik straks niet tegen hij is er nu al zo enthousiast over en wil steeds ook "echt" voetballen net als papa )

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Ik snap je helemaal, ook je voor en tegens. Zo te horen zou hij het geweldig vinden.

Wat betreft het fietsen door de regen, tja oke dat begrijp ik ook wel! Is er geen busverbinding? waarschijnlijk doet de bus er even lang over maar dan zit je wel lekker droog.

Heb je ook al bij buurthuizen geinformeerd? Daar hebben ze ook wel eens peutergym.

Een andere optie is misschien zwemmen of muziekles met beweging. Misschien kunnen anderen het lijstje nog aanvullen en is dit wel dichterbij?

Als dit allemaal geen optie is kun je wat voor in de tuin kopen. misschien heeft hij al vriendjes en kunnen jullie een ochtend per week afspreken?

3. marilouise

Hij zit sinds kort op de psz, dat hebben we wel hier in het dorp, zelf ben ik jaren zwemjuf geweest, we hebben wel een openluchtbad, dus we gaan wel zwemmen zodra het kan. ik heb hier bij de sporthal en bij het dorpshuis geinformeerd, heb wel voor mekaar gekregen dat hij eventueel vanaf 3 bij de gym mag meedoen en net daarvoor al een keer een proeflesje (buurvrouw zit in het bestuur )
    maar duurt nog zo lang, kindjes speelt die wel mee hoor!

ik ga morgen eens even op pad om te kijken naar de busverbinding kijken waar we dan uitkomen (trein is geen optie ben ik 3 keer zo lang onderweg omdat in beide gevallen het station op ruim een kwartier lopen is )

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Vlak voor Sven zijn eerste verjaardag zijn we begonnen met peutergym. Het is echt heel erg leuk.
    Mijn zoontje liep ook pas met 21 maanden en door de peutergym is hij wel al wat zekerder van zichzelf (gaat nu een klein stoepje zelf af). De peutergym helpt hem zeker wel bij zn ontwikkeling. Hij heeft er echt baat bij. Ik had dus niet willen wachten tot hij 3 is.

Het enige is dus dat mijn zoontje geen geduld heeft en zeker aan het begin van de les. Dan zitten we met de kindjes in een kring en gaat de juf uitleggen wat we gaan doen. Sven wil het liefste al gelijk gaan rondrennen en dat gaat bij hem samen met een hoop (en hard) geluid. Ik heb het idee dat de juf dat wel eens vervelend vind, maar ach, dit is natuurlijk ook de leeftijd.

5. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Toevallig heb ik net met Evy 2 proeflessen gedaan.
    Hier is het ouder en kind gym ofwel peutergym.
    Ik zou het met zijn leeftijd zeker doen. Want ik vind Evy ( net 3 geworden ), zelfs al een beetje groot. Het klimmen en klauteren vindt ze geweldig, maar het eerste gedeelte is een beetje rennen, dansen, liedjes e.d.. Is een beetje saai voor haar. Maar hier kan je het per kwartaal beslissen.

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,853
    3,367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    is er niet een kindje / ouder met auto met wie je samen kunt gaan naar de gym eventueel?

7. marilouise

Helaas heel veel jongens in de buurt en die ouders willen niet want vinden het niets voor een jongen.

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

wij deden eerst ouder en kind gym vanaf 18 mnd. En zijn nu overgestapt op de echte gym vanaf 3 jaar. Dit doet ze nu 2 maanden. Juist door de oefening van het ouder kind gym valt ze niet weg bij de kinderen die in de groep al bijna 5 zijn. Motorisch zit ze boven haar niveau.

Ik denk dat je best kan sturen wat hij kan gaan doen. Maar het wordt de komende tijd ook lekker weer, zwembad, buiten naar de speeltuin ed. En straks met de zomervakantie is de gym weer gesloten.

Is een afweging die je moet maken maar 7 km fietsen zou ik er niet voor over hebben eigenlijk. (maar ik woon in t westen van t land en alles ligt dicht op elkaar)

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hier is peutergym vanaf dat ze kunnen lopen ongeveer (1-1,5 jaar) en ik vind dat een hele leuke leeftijd er voor! Liedjes zingen, kleine kunstjes, koprollen oefenen en 1 of 2 toestellen waar ze kunnen klimmen en klauteren. Het is dan niet echt gym misschien zoals oudere kinderen dat doen, maar als ouder begeleid je gewoon je eigen kind steeds. Julia vindt het nog steeds superleuk!

Share This Page