Lieve dames, graag even jullie advies: ik heb mijn moederfiets zojuist verkocht via Marktplaats. De koper belde net op, de velg van het achterwiel blijkt kapot te zijn. Dat is mij niet opgevallen; hem ook niet vóór de aanschaf. Wat nu? Mag hij de koop ontbinden? Moet ik een nieuw wiel betalen? Betalen we 'm samen? Moet ik 'hard' zijn en jammer dan...dat had ie eerder moeten zien.... Wat te doen?
Ik zou het er een beetje van af laten hangen wat het zou kosten om te laten maken. Als je de fiets voor flink wat geld hebt verkocht kun je voorstellen om de kosten te delen. Beetje afhankelijk ook van wat het zou kosten.. Als hij dat niet wilt dan heeft hij pech hoor!
Zeker bij spullen die je zelf hebt gezien en opgehaald is het garantie tot de voordeur vind ik. Om te beoordelen of ik iets zou doen, zou ik eerst willen weten wat er precies mee is. Laat de koper maar foto's maken en doormailen.
De velg van het achterwiel is gescheurd waardoor er enkele spaken loslaten. Hij heeft de fiets bekeken en er op gereden. We hebben samen nog staan hannesen met het zadel. Ik heb er tot vorige week zelf nog op gefietst en geen probleem. Ik voel me wel lullig want het is een schappelijke vent... Fiets is verkocht voor 135 euro.
nou ik zou me er niet te druk om maken hij heeft de fiets dus nu een week in gebruik God weet wat hij in die week met de fiets heeft gedaan .... Hij heeft gekeken en erop gereden ...en er was niets mis
Lastig, wat is er precies kapot aan de velg, wat zou het kosten om dit te laten maken. Zijn het hoge kosten en "moet" het gemaakt worden om normaal van de fiets gebruik te kunnen maken dan zou ik wellicht voorstellen de kosten te delen. Wat voor mamafiets heb je verkocht en mag ik vragen hoeveel je ervoor hebt gekregen?
Met dit verhaal zou ik hier verder niks mee doen. Er was niks aan de hand toen hij hem kocht. In elk geval niks wat te zien was of waar je wat van kon weten. Pure pech dat hij nu problemen er mee heeft. Zeker na een week in gebruik, zou ik hem niet meer tegemoet komen.
Ik zou kijken of je wellicht kunt helpen, de koper heeft verder nergens recht op maar wellicht kunnen de kosten gedeeld worden.
pech gehad. dat is het risico. voor hetzelfde geld heeft hij er thuis op gefietst en is hij even flink van een stoepje af gegaan. hier van de week ook iemand die een fietsje overkocht. voor 6 euro. ze heeft haar zoontje er nog op laten fietsen hier. hij was goed. heb nog tegen dr gezegd dat de bandjes opgepompt moesten worden. de volgende dag een mail dat ze hem terug kwam brengen. de banden waren lek nou, echt niet. mijn dochtertje heeft er de dag ervoor nog op gefietst. voor het eerst los en ze waren iets zacht maar absoluut niet zo erg dat ze er niet op kon fietsen of dat ik aan lekke banden dacht. ik heb haar 1 mail gestuurd dat de banden niet lek waren en ze hem zelf nog getest heeft. jammer. en zeker voor 6 euro.....
Als hij hem gewoon gecontroleerd heeft en zelfs een testritje heeft gemaakt dan vind ik dat het niet aan jou is om dit te moeten vervangen. Garantie tot aan de voordeur zeg ik altijd bij verkoop op MP. Niet achteraf ineens klagen want wie zegt dat hij het niet zelf heeft gedaan?
Hij was heel toen hij buiten ging - de koper heeft de fiets gezien en getest - dus alle kosten voor dingen die nu kapot zijn, zijn toch echt wel voor de koper. Jammer voor hem, maar jij moet niet opdraaien voor wat hij stuk maakt.
Ik heb er tot vorige week nog op gefietst, de koper heeft 'm vanmorgen pas opgehaald. Nagekeken, testritje gemaakt en pas thuis gezien dat de velg stuk is. Soort van gescheurd zeg maar. Ik heb gezien hoe de fiets in de auto ging en daar kan het niet aan liggen. Het is een Montego, kostte 5 jaar geleden 600 euro. Koper heeft m nu voor 135 euro gekocht.
Maar 135 voor een moederfiets is toch een lachertje? Had de fiets al wat gebruikerssporen of dergelijke. Ik zou mij best lullig voelen maar hem toch niet tegemoet komen hoor. Pech voor hem!