Behangafweek veilig?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hilly1980, 22 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Jongens, ik wil graag het oude behang in de babykamer eraf halen en nou had ik zo'n flesje behangafweek bij de Gamma gehaald. Ik dacht 'met afwashandschoenen aan kan dat vast en zeker geen kwaad'.

Nou, leuk idee van mij, maar in de praktijk loopt het langs de handschoenen op mijn armen als ik met de spons boven mijn macht werk. En dat gebeurt natuurlijk nogal snel in een kamertje met muren die hoger zijn dan ikzelf ben... ;)

Maareh.. Kan dat kwaad? Ik heb nu mijn armen afgespoeld, maar het werk moet eigenlijk wel gewoon gebeuren :(

Er staan geen ingrediënten op het etiket en ook de website van perfax helpt me niet verder...

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Geen idee. Maar gewoon water, eventueel aangevuld met wat sop werkt ook heel goed als je behang wilt verwijderen.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Thx! Maar dat beantwoord de vraag niet of ik nu gevaarlijk bezig ben geweest ;)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als er schadelijke stoffen inzitten dan is men verplicht dit op het etiket te vermelden (r en s zinnen en symbolen). Als deze er niet opstaan kun je er van uit gaan dat het veilig is denk ik.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, dat dacht ik ook al. Zo raar dat er helemaal geen ingredienten op staan. Dat heb ik eigenlijk nog niet eerder gezien. Ook niet op de website trouwens. Alleen maar dat het niet giftig is.

6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Maar stel het blijkt nu achteraf schadelijk? Wat wil je daar nu dan aan gaan doen?
    Verder sluit ik me bij Merah aan: kijk op de verpakking.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Geen idee wat ik nog zou kunnen doen. Toen ik dit plaatste was het natuurlijk pas nét gebeurd.
    En de grap is dat er níets op het etiket staat en ook níets op de website. Gewoon géén ingredienten. Dus dat zegt me vrij weinig dan hé ;)
    Overigens ook niets over bescherming, handschoen oid.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    Lijkt mij dat er niks aan de hand is hoor
    voor wie moet het gevaarlijk zijn?
    Ik denk dat je hooguit een rode/geïrriteerde huid op je arm kan krijgen.

9. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Ik weet niet of het gevaarlijk is. Daar kan ik je niet mee helpen.

Maar als je dat spul makkelijker op de muren wilt krijgen dan kun je ook een plantenspuit gebruiken. Ik had zo'n automatische plantenspuit en dan gaat het helemaal snel. Even pompen en insprayen maar :D

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Kan geen kwaad. en anders had je er hooguit een geiriteerde huid van gekregen.

Deel Deze Pagina