Behangen over een donkere muur heen.

Discussie in 'De lounge' gestart door lotuss, 24 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik wil de kamer van m'n dochtertje gaan behangen.
    Ze heeft aan de ene kant foto behang (herfstbos) dat over een houten wandplaat is geplakt. Dat is er dus heel moeilijk af te halen omdat je het hout zal gaan beschadigen. Het zit er wel mooi strak op en het is dun behang.

Het behang dat er op gaat is wel vrij dik maar wit met bloemen. Als ik het er zo tegenaan hou schijnt het niet door. Zou dit wel kunnen gebeuren na het behangen? Anders zou ik de muur eerst licht moeten verven maar als dit niet hoeft omdat het niet door gaat schijnen... iemand ervaring?

2. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Door het behangplaksel zou het kunnen. Kan de de complete houtenplaat niet weg halen of zit daar ook weer een (lelijke) muur onder?

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Nee, die kan er niet uit, is de tussenwand.
    Misschien kan ik hem voor de zekerheid beter wit verven. Zou wel erg zonde zijn anders.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Kun je niet een reepje van het behang proberen met behanglijm en aan de hand daarvan kijken of het wel of niet gaat doorschijnen? Anders zou ik het niet riskeren..

5. Lisa28

Lisa28 Lid

21 jun 2014
    73
    0
    6
    Zou het idd op klein stukje proberen. Op de kamer van onze zoon hebbem we over donkerblauw heen behangen. Was een licht behangetje maar wel dik papier dus wilde prima.

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    @Tempisfugit Daar dacht ook aan ja. Alleen zie je het pas echt na het drogen. Dus zou het doorschijnen, zit je weer met dat stukje. Misschien achter de deur.

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Denk inderdaad dat ik dat eerst probeer dan. Het kan dus wel als het behang niet dun is. Dat geeft hoop ;) Dit behang is ook wel dik.

Deel Deze Pagina