Ik ben de broek van mijn man vergeten weg te brengen en morgen hebben we een bruiloft. De broek die hij heeft mag alleen door de stomerij gereinigd worden. Net gauw een bestelling gedaan bij Wehkamp,maar ik hoop maar dat die morgen binnen komt. Wat een muts ben ik ook...
Ik zou hem gewoon in de machine gooien op het meest voorzichtige programma, zoals fijnste was/ handwas oid, op heel lage temp. Kan me niet voorstellen dat er echt iets mis zou gaan. Ik zou in dit geval zeker geen nieuwe broek bestellen....
Ja, er zitten helaas wel echt vlekken in. Hm, heb er net een andere was in zitten, maar zal ik het dan proberen op fijne was, wol/zijde of koud wassen? Tja, ik vind het ook zonde om een nieuwe broek te kopen,maar hij moet natuurlijk wel wat aan Een donkerblauwe spijkerbroek naar een bruiloft, kan dat??
Ja, tis wel dat pakken stof. Met handwas ben ik bang dat ik nooit zelf meer de kreukels eruit krijg...
niet zelf doen dat verziek je dan echt, ik zou morgen ff snel naar een c&a rijden en daar een pantalon halen. zijn niet heel duur hoor
kan je de vlek er met water uithalen? Zoja, zou ik dat doen, en dan de pantalon aan een haakje in de douche hangen (wel hoog), de douchekop op de grond en dan het water op z'n allerheetst, zodat je goed stoom krijgt. Pantalon erboven en stomen maar Als ie goed doorgestoomd is, dan een licht vochtige doek (theedoek het liefst), en dan de broek persen (vouw erin, en wellicht de zoom aan de onderkant) met het strijkijzer. Wel de deur dicht van de badkamer, anders "lekt" de stoom weg.
Oké, met alleen water en stoom zal er weinig misgaan, dus dat ga ik proberen en anders rijd ik gewoon naar c&a met de broek die hij nu heeft om te kijken voor de maat. Mijn man moet om 04.00u beginnen met werken en hij is ziek (sinds kort veel last van hyperventilatie), dus ik wil hem hier eigenlijk niet mee belasten. Ik hoop maar dat ik met een prima broek thuis kom, als het stomen niet lukt
Niet gaan wassen! Ik heb 5 jaar in een stomerij gewerkt en hij word echt niet zo maar gewassen. Dat gaat op een heel apart programma wat je absoluut niet zelf kan doen. Zie dat je zelf aan het stomen bent met behulp van een douche. Heb je geen strijkijzer met een stoomfunctie?