Behangen over glasweefselbehang? iemand ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door mariska165, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.075
    582
    113
    groningen
    Hoi allemaal,

    ik heb een vraag. Wie heeft er glasweefselbehang op de muren en heeft daar met een "gewone behang" overheen geplakt.

    Waarom ik dat vraag is omdat wij overal in huis glasweefselbehang hebben en ik nu graag een kamertje wil met een leuk behangetje. De glasweefselbehang kan ik er niet aftrekken want het zit op gipsplaat en dan ben ik bang dat ik de gipsplaat kapottrek.
    In de winkel adviseren ze om met een apart smeersel de muren glad te stucen. Dit is echter niet goedkoop en dan komt de behang er nog overheen. En is het een heel karwei en aangezien manlief niet zo handig is zal ik het moeten doen.

    Iemand tips of ervaring?
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik denk niet dat dat gaat.. Ik denk dat het er toch afmoet!
     
  3. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    nee dat gaat niet. een muur moet om te behangen echt heel glad zijn. zeker als je wat dunner behang hebt. anders zie je altijd dat patroon van de glasvezelbehang erdoorheen. bij onze slaapkamer bv. man heeft de muur helemaal glad gemaakt op een stukje onder de verwarming na....als je daar kijkt. een en al hobbel en gat.
    dus helaas toch dat stuc spul gebruiken denk ik
     
  4. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.075
    582
    113
    groningen
    Ik heb de muur in de kamer ook behangen over glasweefsel en alleen als je er met je neus op staat zie je de ruitjes van de glasweefsel behang, heb er ook lekker dik met lijm ingesmeerd.

    Het is voor ons kinderkamertje, en die wil ik wel netjes afgewerkt hebben.
    Zal dan misschien toch eerst aan het stuccen moeten;)
     
  5. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    tja als jij je er niet aan stoort dat dat ruitjespatroon erdoor komt.... maar ik persoonlijk vind dat zoiets glad moet zijn. en ja dan moet je idd stuccen;)
     
  6. miranda84

    miranda84 Bekend lid

    13 apr 2007
    781
    0
    0
    je moet idd stuccen,wij hebben door het hele huis glasweefsel :x,tot mijn grootste ergenis helaas,en wij kunnen dus nooit behangen.
    het is echt onmogelijk,en het wordt helaas ook niet mooi.

    liefs
     
  7. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Anders probeer je eerst een klein stukje, bv een vierkant stuk behang om te kijken of het lukt?
    Wij hebben het behang ook overplakt met ander behang, het was dan wel geen glasvezelbehang maar er zaten wel patronen in. Het nieuwe behang is echter zo dik dat je de patronen niet meer ziet.
     

Deel Deze Pagina