Wonen in Boxtel?

Discussie in 'De lounge' gestart door chani13, 2 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Wij overwegen te verhuizen naar Boxtel. Boxtel hebben we puur geografisch gekozen:p: het is dicht bij mijn schoonouders (ca. 20 min), dicht bij 3 grote steden en dicht bij de A2. De kans op een baan in die omgeving lijkt me goed. Ik kom zelf uit de Radstad en vind het belangrijk dat het voor mijn familie ook goed bereikbaar is. Gisteren zijn we er doorheen gereden en ziet er best leuk uit (hoewel het op nieuwjaarsdag wel uitgestorven was).

Maar.... hoe is het nou echt om in Boxtel te wonen:(... Graag jullie meningen!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik vond het vreselijk!!! Kom er niet vandaan, maar mijn man woonde er en ik ben bij hem gaan wonen. Na een jaar had ik het helemaal gehad en nu zijn we weer terug 'thuis'

Ik vond het niet gezellig

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik heb ook een aantal jaar in Boxtel gewoond! Niks maar dan ook echt niks aan!
    Kijk eens naar Vught, Oisterwijk of eventueel Schijndel!

Succes...

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik ben er geboren en getogen en ben in mijn studententijd verhuisd naar E'hoven. Zou nu niet meer teruggaan heb er niets meer mee, ondanks dat mijn ouders er nog wonen. Waar ik nu woon woon ik prima. Het is geen vervelend dorp om in te wonen en heb een fijne jeugd daar gehad. Maar het is maar net hoe je er zelf in staat, hoe goed kun je je aanpassen. Wat zijn je eisen om ergens op een fijne manier te kunnen wonen en passen die meer in een dorp of stad of iets er tussenin? Boxtel is groot genoeg om anoniem te blijven, maar toch niet de grootte van een stad. Het heeft alles, scholen, station, redelijk wat winkels enz. Maar een sociaal netwerk opbouwen dat is iets wat tijd nodig heeft en waar je in moet investeren. Met kinderen gaat wel wat makkelijker. Succes met het maken van de keuze van een dorp of stad.

Groetjes Kirst

5. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Bedankt voor jullie reacties!

Tja, het opbouwen van een sociaal netwerk kost tijd, daar weet ik alles van. Ben 2,5 jaar geleden in Wageningen komen wonen en heb bewust geinvesteerd in het maken van contacten. Het is me een beetje gelukt hoewel het moeilijk is als je hier geen (oud)student bent.

Ik heb me voorbereid op een nieuwe omgeving waar ook de nodige tijd in geinvesteerd zal moeten worden voor contacten. Ik wil niet in een stad wonen, maar ook niet in een dorpje. Iets er tussenin vind ik prima.

6. LovelyDK

"Boxtel is groot genoeg om anoniem te blijven"

Daar ben ik het dus écht niet mee eens! Wat dat betreft lijkt het alsof er in Boxtel 3 huizen staan... Als ie een beetje een sociaal leven hebt denkt heel Boxtel direct je te kennen en volleeeeedig te weten wat je allemaal wel en niet doet... Mateloos irritant! Verder vind ik dat er gewoon ook echt een bepaald soort mensen woont... Veel rotzooi als je het mij vraagt en zeker in vergelijking met andere omliggende dorpen/steden.

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Herken ikzelf eigenlijk niet, en heb je binnen iedere gemeente niet bepaald soort mensen wonen? Ik bedoel, Helmond staat bekend om z'n aso's, maar daar wonen ook genoeg mensen die het niet zijn. Ligt er weer aan in welke wijk je wil wonen.

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hier ook iemand die in een van de omliggende dorpen woon... Persoonlijk zou ik niet snel voor boxtel kiezen... Vind het niet echt een gezellig dorp en hoor soms ook wat geluiden waar ik niet blij van zou worden...

Verder gaat er niets boven je eigen dorp/stad natuurlijk en is het aan ieder hoe hij zich ontwikkeld in een dorp/stad die hij niet kent!

Ik zou echt voor een omliggend dorp kiezen Rosmalen, Vught oisterwijk of gestel....

9. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    :$Welke 'geluiden' hoor je/horen jullie dan??

10. LovelyDK

Compleet met moederlynn eens! Rosmalen is idd ook leuk... Of Empel?

Kirst78 ja oke dat is overal zo... Maar ik vind het idd best een goede vergelijking met Helmond, daar wil je ook niet dood gevonden worden!

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    :$:$:$ dank u!!!!!!!!!!!

Nou, ik lees dit echt allemaal met verbazing :$:$:$ en lees vooral dingen die niet kloppen!!! ik vind het er erg fijn wonen en zou nooit willen verhuizen!
    rotzooi heb je in Rosmalen en Oisterwijk net zo goed...er zijn hier "mindere" buurten, maar die heb je overal
    er gebeurd hier wel eens wat, maar net of dat in andere dorpen of steden niet gebeurd :(:(:(

12. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ben er geboren en heb er tot mijn 17de gewoond... ehm zou niet meer terug willen, kan niet echt uitleggen waarom eigenlijk haha

13. lalalindsay

lalalindsay VIP lid

19 jun 2007
    6.527
    489
    83
    ben trouwens wel benieuwd of ik iemand van jullie ken hihi :D

14. LovelyDK

Nou sorry hoor maar maakte je nou echt die vergelijking Boxtel-Oisterwijk qua type mensen? Haha

15. gimena

gimena Niet meer actief

ik vindt Boxtel wel leuk :) onze vrienden wonen daar.
    we komen er regelmatig :)
    zou wel willen ruilen met Boekel.
    rot dorp

16. mama90

mama90 Niet meer actief

Ik zelf woon in Vught, raad ik je niet aan om te wonen, vind dat je er veel betaald voor je woning, en in boxtel heb je daar iets voor dat 2x zo groot is. Overigens vind ik boxtel wel oke, mijn schoonzus verhuist er nu heen, je hebt daar allerlei winkels dus je hoeft niet persee naar den bosch of ergens anders heen,

17. chani13

chani13 Lid

25 jan 2010
    90
    0
    0
    Ergens in Gelderland
    Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden. Was eerst geschrokken, maar nu gelukkig iets minder:).

De ligging is gewoonweg ideaal, vooral als we straks op zoek moeten naar een baan.

Ik ben getogen in Zoetermeer en veel mensen zijn daar ook niet over te spreken, terwijl ik me toch altijd goed heb gevoeld. Nou ja, we zijn toch van plan om eerst in een huurwoning te gaan wonen. Als het echt niet bevalt dan zijn we niet gebonden. Noem me koppig, maar wil toch zelf een beeld vormen.

Hebben de positivo's tips over hoe ik het beste mensen kan ontmoeten in Boxtel?

18. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik stuur je straks even een PB ;) en echt geloof me, Boxtel heeft meer leuke kanten dan de mindere die hier beschreven staan ;) wil je trouwens kopen of huren?

19. MamaMars

MamaMars Niet meer actief

Heb familie in boxtel, dus weet niet hoe het is om er zelf te wonen, maar kom er wel. Vind het juist erg gezellig daar (zoals het overkomt op mij dan..) en heb bijv weer niks met Oisterwijk, dat vind ik dus een grote kak-gemeenschap (sorry..:))

20. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ghehe...je schreef het al...je wil huren ;) houdt er wel rekening mee, mocht je nog niet ingeschreven staan, dat je via de woningbouw niet zo makkelijk aan een huis zult komen, wachttijden zijn zeker 3 jaar :$ en voor particulier huren moet je wel rekening houden met bedragen vanaf 1000,- exclusief :$

Deel Deze Pagina