Verhuizen naar een dorp.....

Discussie in 'De lounge' gestart door Romy1980, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Ik ben helemaal klaar met wonen in de stad.
    Het kriebeld al een tijdje bij manlief en bij mij.

Afgelopen maandag was ik op weg naar m`n werk, halverwege de weg zijn er 2 volwassen mannen met elkaar aan het vechten!!!!!!! om half 9 smorgens.
    vervolgens kom ik aan bij mijn clieent verteld zij het verhaal dat ze pas in haar eigen woning is overvallen :0 :0 :0
    ze kwam van de wc en ineens stond er een man in haar woonkamer!!!!!! echt bizar....
    en op de terugweg naar huis was er weer een akkefietje op straat.

Ik woon onder de rook van Rotterdam en weet dat er in een stad dingen gebeuren maar ik ben er gewoon helemaal klaar mee!!!!!!

Nu zou ik graag(altijd al gewild) in een dorp wonen, met minder mensen en misschien iets gezelliger.....ik weet ook er is overal wat maar de laatste tijd.....echt te gek voor woorden.

Zijn er meiden hier die van de stad naar een dorp zijn verhuisd?
    en hebben jullie spijt of juist niet?

We zitten te denken aan een dorpje in noord brabant.....niet te ver van de Moerdijk.

Ik ben benieuwd en hoop ervaringen te lezen.
    Alvast bedankt

Liefs

2. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik kom uit een kleine stad en ben verhuisd naar een dorp in Drenthe voor de liefde.
    Het bevalt mij hier heel goed, vooral omdat ik weet dat mijn zoontje straks relatief veilig buiten kan spelen.
    Het zal in elk geval beter wezen als waar ik vandaan kom.

Het enige wat ik vervelend vind is dat ik weinig vriendinnen hier heb.
    Ik woon 50+ km van mijn geboorteplaats af en dus ook van mijn vrienden.
    Maar goed ik heb hoop en ik hoop dat als mijn zoontje naar de peuterspeelzaal of naar school gaat dat ik vanzelf wel meer meiden/vrouwen leer kennen.

3. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.040
    3.865
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben juist 'omgekeerd' verhuisd, ik ben opgegroeid in een dorp en voor mijn studie destijds verhuisd naar de stad en daar blijven plakken.

In het dorp waar ik destijds woonde waren ook inbraken, verkrachtingen en andere akelige zaken die jij blijkbaar met 'de grote stad' associeert.

Ik denk dat het in de stad wel iets erger is, maar daar staat dan weer tegenover dat de toegang tot de gezondheidszorg hier beter is, bv. in het dorp moest iemand met zeer ernstige brandwonden ruim een half uur op de ambulance wachten :$, hier gebeurt dat dan weer echt niet. Zo zijn er meer voordelen aan de grote stad die maken dat ik niet vind dat een dorp nou perse beter is.

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    wij gaan naar een dorp ook vlakbij moerdijk over 2 maanden dus zou het meededelen als we we dan weer internet hebbe;)

5. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hoi,

bedankt voor je reactie....dat mijn dochter straks relatief veilig buiten kan spelen is ook iets wat ik graag wil.
    Hier kan dat gewoon niet, te druk.....

Als alles goed gaat dan willen mijn ouders met de tijd ook de kant op komen waar we heen gaan en mijn zus woont al in Brabant en wat mijn vriendinnen betreft....de moerdijk brug is hier half uurtje 3 kwartier vandaan....dus een uurtje rijden moet kunnen dat is wel wat anders als naar Drenthe.

Mijn zus heeft een tijdje in Meppel gewoond en dat was een eind rijden als we op visite gingen.

Liefs

6. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    @ Berthe ik zeg ook niet dat er in een dorp niets gebeurd, helemaal niet maar ik hoop gewoon daar meer rust te vinden als hier in de stad.
    sowieso is de mentaliteit in een dorp anders als in de stad, mijn zus woont ook in een dorp en daar heb je ook aso tussen zitten maar hier is het andersom.

@toeti.....ben benieuwd welk dorp jullie verhuizen en waarom je voor dat dorp hebt gekozen.

Liefs

7. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Ik kom uit een dorp, maar toen we gingen samenwonen zijn we naar een kleine stad verhuisd.

Beide voelden we ons er niet thuis en wonen nu weer in het dorp waar ik ben opgegroeid.
    Vind het erg fijn dat het rustig is en dat als de meiden oud genoeg zijn lekker buiten kunnen spelen in de bouw.
    Ze kunnen lopend naar school en naar de speeltuin, echt heerlijk!

Alleen wat ik mis zijn de winkels, die had ik dan daar wel weer dichtbij.

8. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ja ik mis de winkels ook.
    Waar ik geboren ben heb je alles, hier heb je 1 supermarkt, 1 DA, 1 marskramer en verder 2 veel te dure modewinkels en een kinderklerenwinkel.

Verder is het dorp waar ik woon een vakantiedorp bij uitstek! 's Zomers is het hier zo ontzettend druk, dat is af en toe wel eens vervelend!

9. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

eerst gewoond in een dorp..19 jaar lang..toen naar de stad (r'dam) omdat we geen ander huisje konden krijgen) nu weer in een dorp..en ik wil dus ook verhuizen naar het dorp dichtbij moerdijk..;)

10. tulip

tulip Niet meer actief

je hebt natuurlijk een stad en een stad. Ik kom uit een kleine stad (65.000) inwoners. Ik ben verhuisd naar een dorp toen ik ging samenwonen. Ik woon er prima, heerlijk dat alles op loopafstand is, gelukkig een dorp met een redelijk centrum. Maar op een gegeven moment mistte ik de stad waar ik vandaan kwam, het is maar 10 min met de auto, maar toch..
    Wij hebben ons huis nu bijna 2 jaar te koop staan, maar willen naar die stad toe. Maar een hele grote stad zou ik denk ook niet willen wonen.

11. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Wij zijn bijna een jaar geleden naar een dorp verhuisd vanuit een grote stad. Het is een half uur fietsen of twee stations met de trein, dus ideaal. Alles is nog in de buurt. Bovendien wordt het hele centrum hier aangepakt en hebben we straks alle winkels die ik fijn vind in de buurt. Ik zou niet meer terugwillen. De stad vond ik heerlijk toen ik studeerde en daarna zonder kinderen. Lekker stappen en shoppen, maar met kinderen vind ik dit toch ideaal: brede rustige straten en niet te veel verkeer. Ze gaan allebei op de (loop)fiets met me mee naar de winkel; dat zou ik in de stad nooit gedaan hebben. We werden hier heel hartelijk ontvangen in de buurt (t scheelt dat je met kinderen makkelijker contact legt) en ik heb nu meer sociale contacten in de buurt dan ik had. En de ruimte die je in en om je huis krijgt voor het geld dat het kost: dat lukt in de stad niet.

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Zou er niet aan moeten denken, mij krijg je niet weg uit de stad!

Het idee van een dorp komt gewoon als saai en rustig over. En dat is iets wat totaal niet bij mij past.

Heerlijk dat het centrum van R'dam hier vlakbij is, lekker stappen en shoppen zonder ver te rijden!

En wij wonen in een vrij nieuwe en kindvriendelijke wijk totaal geen last van drukte en criminaliteit.

Nee wij gaan nooit weg uit de stad!

13. susy26

susy26 Niet meer actief

Ik heb altijd in Breda gewoond. Totdat ik mijn vriend leerde kennen. En ben toen naar Oud-gastel verhuisd,nu alweer 2,5 jaar geleden. Ik zag er echt tegen op..aahh nee daar kan ik niet wennen ...want woon me hele leven al in Breda, maar het is ECHT MEEGEVALLEN! Heb helemaal geen heimwee gehad..totaal niet! Ik vind het heerlijk hier! Lekker rustig en de mensen ken je ook steeds beter! Saai? Echt niet!

Nee erg leuk hoor de stad... nou nee, voor mij hoeft t niet meer. Ik heb dan nog wel mijn tandarts in Breda zitten omdat ik daar al vanaf me 3 jaar ben, en er zo gewend ben. Nou, en die zit midden in het centrum. Nou wanneer ik dan bij de tandarts ben, met al die stoplichten en druktes,pffff.. nou nee. dan ben ik blij dat ik hier nu woon. Heerlijk, had me plekje al snel gevonden, en zo fijn voor kinderen ..kunnen lekker spelen in veel speeltuinen in de buurt. en natuurlijk rustige wegen. Ik zit hier goed!

maare shoppen , dat blijft de topstad in breda he! hihi

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Een dorp is wat gemoedelijker, je hebt meer contact met mensen.
    Maar ik zei juist pas tegen m'n man; ik zou best wel in een stad willen wonen.Lekker s'zomers op een terras zitten.
    Er is gewoon veel meer 'levendig' er gebeurd altijd wat!

15. Missy29

Missy29 Bekend lid

6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Wij zijn 5 weken geleden verhuisd, van Den Haag af naar een dorpje in Drenthe (met ongeveer 5.500 inwoners). Wij hebben 4 jaar lang getwijfeld, maar afgelopen zomervakantie toch gedaan. En heb er helemaaaal geen spijt van, eerder spijt dat we het toch niet eerder hadden gedaan. :) In Den Haag huurde we een kleine portiekwoning (ouderlijke slaapkamer pastte net een 2 persoonsbed in, maar dan kon je er met geen mogelijkheid meer langs lopen) maar voor bijna hetzelfde bedrag, huren wij nu hier een vrijstaande woning op een grond van 500m2! De kids spelen hier veeeel meer en veiliger buiten en ook de contacten met andere inwoners in het dorp, is heel anders als in Den Haag. Nee, tot nu toe vind ik het hier prima vertoefen. :)

16. Within

Within Niet meer actief

Ik heb 13 jaar onder de rook van Rotterdam gewoond, en ben na mijn trouwen verhuisd naar een rustiek dorpje in Het Gooi.. een hele omschakeling maar ik wil hier nooit meer weg ^^

17. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
  18. Ben benieuwd waar je woont.. Hoeksche waard niks voor je??

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik ben van een achterhoeks dorp naar apeldoorn verhuist en wilde nooit meer terug.. Totdat ik babykriebels kreeg en mijn vriend een baan aangeboden kreeg op de rand van drenthe / achterhoek..

Woon nu weer in een (ander) achterhoeks dorpje en wil hier nooit meer weg, de rust, vriendelijke mensen, weinig inbraken...

20. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Ik woon zelf nu in Schiedam, niet echt een grote stad hoor maar ben het gewoon helemaal zat.
    Heb hiervoor 4 jaar in Rotterdam gewoond maar nee, echt verschil is er niet, ik wil gewoon weg.

Hoeksewaard is misschien wel wat idd, en Zevenbergen lijkt me zo leuk.....

Bedankt voor jullie verhalen meiden, ik krijg steeds meer zin!!!!

Deel Deze Pagina