Auto probleem, weet jij het?

Discussie in 'De lounge' gestart door leeuw86, 26 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Wij hebben een opel vectra, overgekocht van opa en oma die er zeer zuinig op zijn geweest.
    we rijden er nu ruim 2 jaar in, alleen heeft hij nu kuren.. al 3x mee naar de garage geweest maar ze kunnen het probleem niet vinden.

nu hoop ik dat iemand het probleem herkend of 1 van jullie mannen wat weet van auto's.

Hij stottert even, het lampje van de motor gaat aan, direct daarna gaan alle lampjes branden, hij valt uit en op stuurslot.
    Dit gebeurd in 15 sec. en alleen met kouder weer!

iemand enig idee?

2. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    ik had laatst ook een probleem met het motorlampje, en dat ie uit viel, heb een daihatsu applause, en toen heb ik hem laten uitlezen bij een daihatsu dealer (dus jij opeldealer)en toen kwam er uit: koelvloeistoftemperatuursensor:p
    met een paar tientjes verholpen gelukkig.

3. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    mooi dat het verholpen is. en dat met een paar tientjes!

ik heb hem ook laten uitlezen maar daar kwam niks uit..

4. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    heb je hem bij de opeldealer uit laten lezen?

want ik ben ook bij anderen geweest om hem uit te lezen maar die vonden niks en mijn dealer wel

5. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    is het een diesel of benzine en hoe oud is de auto?

6. corina1989

corina1989 Fanatiek lid

15 mei 2012
    1.081
    0
    0
    Groningen
    Mocht er vanavond nog geen antwoord zijn, dan vraag ik vl vanavond ook even! Als automonteur heeft hij misschien wel een idee :).

7. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

12 aug 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    dat is het probleem, als je dat heb kan het vanalles zijn, en met goed geluk vind je iets. kunnen de bougies zijn die je moet vervangen maar ook de koelvloeistoftemperatuursensor.

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    ja ik ben bij de opeldealer geweest.

Het is een benzine en 15 of 16 jaar oud. het is een oudje, maar er is altijd zuinig mee gereden en kwam altijd zonder problemen door de apk

dank je, ben benieuwd wat hij ervan zegt

9. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Wij hebben ook een opel.

Bij ons bleek er een iets met de toerentalmeter te zijn.

(De auto denkt dat de motor niet draait en daardoor hapert deze en valt uit).

Dit is iets wat niet vaak voorkomt. We hebben met de ANWB er 1,5 uur aan gesleuteld, toen gesleept naar huis. Volgende dag kwam ANWB terug, kon het probleem wel vinden, maar niets doen. Daarna garage geweest die heeft na heel veel uitzoeken het probleem gevonden.

10. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Iets met je bougies of bobine, zou ik zeggen.. Maar ben geen expert helaas..

11. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.131
    1.830
    113
    boort computer?

12. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Bij onze opel was het de dynamo...Kon er zo mee rijden en ineens kreeg ook die klachten die jij hebt staan.
    Dachten eerst de accu wat bij meerdere metingen naar boven kwamen maar bleek dus niet het geval te zijn.

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zijn de zekeringen na gekeken?

14. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Bij onze Mitsubishi Galant ging dat lampje ook branden en daarna ging hij haperen, uit laten lezen bij de dealer en het was de nokkenas sensor, grapje van 210 euro.

Ik heb het ook van te voren op google opgezocht en zo had ik al een goed idee dat het dat was, en ja hoor!

Succes ermee, ik hoop dat het redelijk makkelijk/goedkoop te maken is!

15. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Luchtmassameter zegt ml.

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier ook zoiets... Maar wel een veel nieuwere meriva.

Uiteindelijk bleek er een pompje stuk te zijn in de motor.
    Voordat ze daar achter waren hebben ze de halve auto uit elkaar moeten halen.
    Pompje was 10€, het arbeidsloon daarentegen... :(

17. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Heb het ook gehad met mijn Opel corsa uit 96, exact hetzelfde probleem, en ook altijd zuinig mee gereden (ook van bekenden overgekocht). Heeft meerdere keren in verschillende garages gestaan voor onderzoek maar er is nooit wat uitgekomen. Naarmate de tijd verstreek gebeurde het steeds vaker. Heb hem uiteindelijk weg gedaan om deze reden.

18. Petra87

Petra87 Lid

1 aug 2011
    24
    0
    0
    Bij mijn vorige auto (peugeot 206 uit 2007) stotterde de auto ook af en toe, bij uitlezen niets gevonden... Uiteindelijk werd ik er helemaal gek van en afspraak gemaakt om auto helemaal na te laten kijken paar dagen later... Zelfde avond was de auto net een stuiterbal en lampje van de motor aan en vervolgens alle lampjes... Ik naar de dealer, toen zat de auto vol storingen :p Uiteindelijk bleken het de bougies en bobineblok te zijn.

Vriendlief heeft Seat Ibiza en na nog geen jaar begon die auto te stotteren en alle lampjes aan midden op de snelweg. Auto deed niets meer, toen bleek de massakabel afgebroken te zijn. (voordat ANWB daar achter kwam waren we bijna een uur verder en stond de wegenwacht meneer op punt om auto af te slepen)... Was midden in de winter en vroor behoorlijk.

19. citroen

citroen Fanatiek lid

23 jan 2012
    2.993
    0
    36
    droomland
    vriendlief zegt:

er zijn meerdere opties:
    - bobine
    - verdelerkap
    - of 1 van de 4 bougies

hij zegt dat je hem het best kan laten uitlezen bij een opel garage. of anders deze vraag stellen op een forum over opels

succes :)

20. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hoe dan ook, er zijn meerdere mogelijkheden helaas.
    Hopelijk kom je er snel achter en blijft de schade beperkt.

Deel Deze Pagina