Goedemiddag, Ik heb een vraagje, ben vandaag 17 weken en 3 dagen zwanger van ons wondertje. Echter worden bepaalde kwaaltjes nu een stuk minder ik heb een tijdje gehad dat als ik een kussen zag dat ik in slaap viel, nu voel ik me weer als voorheen dat ik dus niet kan slapen. Ik heb wel opeens een drukkend gevoel op mijn liezen en als ik naar de wc toe moet en moet persen dan doet dat ook echt pijn. Is dit normaal? Het is mijn eerste zwangerschap (die de 12weken voorbij is) mijn placenta ligt naar achteren maar heb me kindje ook nog niet gevoeld. Wel zij de verloskundige en de gynacoloog dat ik stevige buikspieren heb kan dit er voor zorgen dat ik mijn kindje nog niet gevoeld heb? Moet ik me zorgen gaan maken? Heb pas 11 Januari weer een afspraak bij de verloskundige staan namelijk. Alvast bedankt voor u reactie. Groetjes Webje
Hoi, De vermoeidheid hoort er echt bij, vaak zie je dat het rond deze tijd steeds beter wordt. Het drukkende geveol bij je liezen is normaal, komt door de groei van de banden waarmee de baarmoder vast zit. Het kindje ga je pas voelen vanaf 20 wkn. Soms iets eerder, soms iets later, is dus helemaal normaal dat je nog neits voelt! Je buikspieren gaan vanzelf aan de kant. SOms kan je door sterke buikspieren het kindje wat later voelen inderdaad. Maak je geen zorgen! Groeten Evelien