Wanneer ben jij begonnen met alles wassen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Niveah, Jan 5, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    en op hoeveel graden deed je alles? Ik kan niet wachten!

2. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Ik heb twee weken geleden alles gewassen, op 30 graden heb ik het gedaan.

Was eigenlijk niet van plan om het al zo vroeg te wassen maar het leek er even op dat de kleine misschien eerder zou komen dus het zekere voor het onzekere genomen.

3. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Ik heb dit de eerste week van mijn verlof gedaan, 6 weken voor de datum.
    Hetgeen wat op 60 graden kon, op 60 graden.
    Kleertjes op 30.
    Ik gebruikte neutral wasmiddel en geen wasverzachter.

4. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Ik heb alles vorige week gewassennen heb alles op 30 graden gedaan

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Bedankt dames! Ik wil ook vanaf week 30 langzaam aan beginnen. Dat vind ik vroeg genoeg. Ik wil niet tot laatste moment wachten. Want als ik alles gewassen heb leg ik het even bij mijn dochter denk in de kast en wil de baby kast goed uitsoppen. Even bekijken hoe ik dat ga doen.
    Ik wil 40 graden alles wassen eigenlijk de eerste keer met gewoon wasmiddel (heel weinig gebruiken) zonder wasverzachter. Moet goed zijn toch?

6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik begin rond 32 weken denk ik, net als bij mijn eerste zwangerschap. Dat beviel goed. Had toen rond 35 weken echt alles helemaal klaar staan/hangen.
    Lakentjes en hydrofiele luiers die op 60 graden mogen, doe ik op 60.
    Kleertjes op 30 of hele fijne of gebreide dingetjes 20 misschien. Vies is het toch niet, gaat er meer om dat de chemische stoffen van de productie er een keer uitgespoeld zijn dacht ik.

7. Paardenbloem

Oh en inderdaad geen wasverzachter en maar een mini beetje wasmiddel gebruiken.

8. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Rond de 32e week omdat ik met 36 weken nog ging verhuizen

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij 36,5 halve week.. met 37 weken lag het in de kast. Eroverheen had ik hydrofielen gelegd.. Ik moest nog tot 41 weken wachten tot ik een baby had die erin kon ;)

Ik gebruikte mijn wasmiddel van de lidl. Ik ben zelf redelijk gevoelig voor wasmiddelen, en die van de lidl gaat wel goed. Bij mijn jongste merk ik ook verschil als we een duurder middel gebruiken, in ieder geval persil geeft jeuk..

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Pas met 37 weken.
    Was in 1 dag gedaan.

11. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Twee weken geleden, ik was toen 32 weken zwanger. Ik ging de babykleertjes van de oudste uitzoeken en heb meteen alles maar gewassen, ook het nieuwe spul. Alles op 30 graden en een kort wasje. Met Neutral en ook met neutral wasverzachter. Zonder wasverzachter vind ik echt niet fijn en Neutral is zonder geur- en kleurstoffen. Dat heb ik bij de oudste ook zo gedaan en die had nergens last van. Ik lees dat sommigen hydrofielluiers enzo op 60 graden wassen maar als ze nieuw zijn hieft dat toch niet? Het gaat er alleen om dat de chemische stoffen van het produceren eruit zijn. Eigenlijk hoef je ze alleen even door te spoelen. Wasmiddel (en wasverzachter) zijn eigenlijk niet eens nodig is mij verteld maar dat gebruik ik voor de zekerheid toch een beetje.

12. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

Sep 19, 2016
    2,217
    1,383
    113
    Ik ben alles na 30 weken langzaamaan gaan wassen en in mijn verlof, vanaf 36 weken, hoefde ik nog maar een paar wasjes en lag alles rond 37 weken schoon in de kast. Ik was alles op 40 graden en met wasmiddel.

13. Paardenbloem

Denk ik ook niet idd. Ik doe het wel omdat ze al gebruikt zijn door/voor mijn zoontje van 1,5.

14. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

May 14, 2015
    133
    12
    18
    Ik heb de laatste was gisteren gedaan. Ben over een paar dagen 37 weken zwanger. Als de kerstvakantie er niet tussen had gezeten was ik denk ik wel 2 weken geleden al klaar geweest

15. wodjeka

wodjeka Bekend lid

Feb 25, 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Ik ben nu begonnen....ben 31 weken zwanger... kon echt niet langer wachten door de nesteldrang. Haha!

Meeste nieuwe kleertjes heb ik gewassen op korte was op 30 graden. Met beetje wasmiddel en wasverzachter (puur van ah vergelijkbaar met neutral)
    Immers is het niet echt vies maar hoeven alleen eventuele verfrestjes enzo eruit worden gespoeld.

Ook de bekleding vd reiswieg en autostoel heb ik gewassen. Stond al een jaar op zolder dus wel zo lekker fris.

Alleen de hydrofielen heb ik op 60graden gewassen. Lagen ook al weer een tijd te verstoffen in de kast. Gebruikten wij niet meer voor ons zoontje.
    Nu de boxkleden enzo aan het wassen. En de kasten uitgesopt. Dan ligt alles straks in een schone kast, schoon gewassen te wachten op ons meisje!

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

In mijn eerste week verlof, dus met 34 weken.

De hydrofielen had ik al een paar keer mee gewassen vanaf dat ik ze in huis had, zodat ze gelijk meer zouden opnemen.

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier de laatste keer met 32/33 weken geloof ik. Het was heerlijk weer dus alles kon lekker buiten drogen.
    Heb het meeste op 30 graden gewassen, lekker met zwitsal wasmiddel en de spuugdoeken, hydrofiele doeken en beddengoed e.d. die ik ook bij zoon al heb gebruikt gewoon op 60 graden gewassen.

18. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Ik ben net klaar! Heerlijk toegeven aan die vreselijke nesteldrang!

19. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik heb een paar weken geleden alles gewassen, op 30 graden en een kort programma met alleen wasmiddel..alles ook bijna gestreken. Uiteindelijk komt het toch op de grote hoop erbij ;) maar dacht voor die eerste keer doe ik alles apart.

20. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Ik ga het de eerste week van mijn verlof doen, ik ga 4 weken van tevoren met verlof. Dat is over 3 weken.

Wassen jullie met speciaal wasmiddel?

Share This Page