antiek/ brocante ledikantje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jikkie, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jikkie

    jikkie Nieuw lid

    14 nov 2009
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een ontzettend leuk antiek ledikantje gezien maar vraag me af of deze wel veilig is voor onze aanstaande kleine. Het ledikant is nl. erg ondiep (zit tussen de hoogste en laagste stand van de ledikantjes van tegenwoordig in). Verder kan je de zijkanten open klappen zodat het kindje er op latere leeftijd evt. zelf uit kan klimmen. De verdere afmetingen zijn wel normaal.

    Wie heeft er ook zo'n bedje en heeft hem gewoon gebruikt zonder valpartijen. Twijfel erg of het bedje wel veilig is. Maarja, vroeger had iedereen zo'n bedje...
    In de bijlage staat een soort gelijk bedje wat ik op internet heb gevonden.
     
  2. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ziet er leuk uit maar het lijkt me niet handig. Voornamelijk omdat de bodem niet helemaal naar beneden kan. Op het moment dat ze zich gaan optrekken is het gevaarlijk omdat ze zich er wellicht overheen trekken en zijn ze nog te klein om de zijkant eruit te laten.
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    ik zou ook even kijken naar de afstand van de spijlen, want die moeten ook aan bepaalde eisen voldoen. En qua vallen: heel veilig is het niet, maar de eerste 6-8 mnd kun je het natuurlijk wel gebruiken, dan tijdelijk een ander bedje en later weer dit bed. En dat argument van vroeger: ik werd ook los op de achterbank in een reiswieg gelegd en heb het ook overleefd ;), maar als het fout was gegaan was het waarschijnlijk wel goed fout gegaan.
     
  4. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Zo als ik het zie is het geen veilig bedje. De hoogte is niet hoog genoeg voor een kindje wat zich kan optrekken. En tussen de spijlen mag het maar 6,5cm zijn. Alles groter of kleiner kan gevaarlijk zijn. Bij te smal kunnen armpjes en beentjes bekneld raken en veel bredere spijlen kunnen ze met hun hoofdje bekneld raken.

    Ik zou denk ik eerder op zoek gaan naar een bedje in die styl maar dan goedgekeurd naar de normen van nu.
     
  5. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.711
    4.216
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik was ook direct helemaal verliefd op dit bedje!!

    Maar besloten hem niet te kopen. Schoonzus met nogal wat beeb-ervaring (heeft er 3 en is kraamverzorgster geweest) zei niet kopen ivm:

    1. hij is erg laag dus steeds bukken
    2. qua tochten niet lekker als een kindje zo laag ligt.
    3. Zodra een kindje zich kan optrekken/staan kan het zo uit het bed kukelen omdat het kindje makkelijk de voeten in de zijkanten kan zetten.

    Hoe gaaf ik hem er uit vond zien heb ik hem dus niet gekocht.

    Mijn tip: vraag eens in je familie, schoonfamilie en kennisenkring of iemand nog een ouderwets ledikantje/wiegje heeft. Ik heb op die manier een hele leuke antieke ledikant gekregen!! :D
     

Deel Deze Pagina