De titel zegt het al; mijn zoontje van nu ruim 2.5 jaar oud heeft een erg nauwe voorhuid. Zo nauw dat hij ballonplast. Herkent iemand dit? Zal ik hiermee langs de uroloog gaan (mijn oude werkgever, anders zou ik eerst naar de ha gaan) of het nog even aanzien?
ik heb er natuurlijk weinig verstand van met een dochter, maar ik moet ook zeggen dat ik op mn werk veel jongetjes heb zien plassen en ik herken niet wat je zegt. Laten kijken kan iig geen kwaad toch??
Nu dat hij zindelijk is valt me ook pas echt op hoe 'erg' het is... Zijn voorhuidje is sowieso aan de voorkant 'slurfvormig' en echt bijna heel zijn piemeltje zwelt wel tot 2x normale grootte op zodra hij plast... Misschien toch even langs gaan met hem dan... Dacht dat het misschien overdreven zou zijn, omdat het redelijk normaal is dat de voorhuid verkleefd zit bij kleine jongetjes... Maar dit lijkt me dan ook weer niet helemaal de bedoeling.
Ik zou er zeker even naar laten kijken. Ik denk op zich dat als hij er geen last van heeft het geen kwaad kan, maar als hij er evt. aan geholpen moet worden, is het denk ik prettiger als hij jonger is dan al wat ouder.. Die kleintje hebben toch een veel hogere pijngrens dan oudere kindjes..
Mijn broertje had dat en die is ervoor besneden maar goed moeilijk te zeggen zo,..zou er gewoon even naar laten kijken idd..
Jelle had dat ook, zijn plassertje zwelt ook helemaal op als hij gaat plassen. Nooit gedacht dat dat een probleem kon zijn, eigenlijk. Het leek mij logisch omdat de voorhuid niet los is en er dus meer plas uitkomt als dat eruit kan, snap je wat ik bedoel? Hij is nu 4 en toevallig zijn we 2 maanden geleden naar het CB geweest voor de 3 jr/9mnd controle (beetje laat idd) en daar hebben ze er verder niks van gezegd. Alleen dan dat het voorhuidje al een beetje los was en dat de rest nog zou komen. Toevallig kan hij nu sinds vorige week zijn vorhuis terugschuiven... Hij is helemaal blij en wil het dan ook aan iedereen laten zien... Edit: Volgens mij is rond de 4 jaar ook nog binnen de norm en Jelle heeft nog nooit last gehad van een infectie of irritatie. Gewoon normaal wassen en niet al te vaak proberen of het lukt, dan komt het goed...
Mijn zoontje heeft het ook en sinds het zindelijk worden valt het mij ook meer op. Zijn piemel zwelt als hij moet plassen ook enorm op en voor aan zijn piemel is het dan indd slurfvormig. Ik zat ook al te twijfelen of ik er al mee heen ga, vooral omdat het in mijn familie vaker voor komt (mijn vader en broer zijn hierom besneden) plus dat mijn zoontje ook een korte tongriem had en volgens de chirurg die hem heeft geknipt kon dit ook in verband staan met een te nauwe voorhuid. Hmm terwijl ik dit zo typ besef ik mij dat dit toch wel reden genoeg is om er even naar te laten kijken..
Ja, idd gewoon alles eromheen, ik was eigenlijk nooit met zeep over de eikel (wat een woord voor een kind van 4 ) Hij moet van mij wel even met het washandje erover, maar pas nadat hij gewassen is en ik het washandje heb uitgespoeld. Ik vergelijk het maar met een vagina, die mag je ook niet met zeep wassen...