Welke dames luistern graag naar podcasts? Ik heb dit pas net ontdekt eigenlijk en zoek fijne tips. Moordzaken is niet zo mijn ding. Wat ik nu luister is ‘rampvlucht’ over de bijlmer ramp. En de onbekende kinderen over WOII Wie heeft er andere interessante podcasts tips?
de schrik van roden (WO2) BOB, el tarangu laura H the bomb (engelstalig WO2 en technologie) after shock (engelstalig meer een verhaal ipv een podcast) 13 minutes to the moon (engelstalig, maanlanding) goodbye to all this (engelstalig, over kanker) afhankelijk van wat je leuk vind kun je vaak kijken bij vergelijkbare podcasts in de aanbevelingen. er zijn ook van kranten of omroepen podcasts, soms dagelijks, andere wekelijks (NRC, BNR, NTR, BBC)
Interessant niet, maar wel voor the good mood. Ik lig elke keer in een deuk: Marcmarie en Aaf vinden iets
Ik vind Dr. Kelder en Co heel interessant ( of de Jort cast) Marcmarie en Aaf vinden iets oo heel grappig ( is nu met Isa Hoes)
Ik vind de podcast van het FD heel leuk over Gerard Sanderink (achter gesloten deuren heet die vlg mij).
Ik hou zelf niet van podcast waarin mensen alleen maar zitten te kletsen, bij mij moet het inhoud hebben. Dit zijn mijn aanraders... Tante Jos De kofferbak moord De brand in het landhuis Docs (radio 1) De onbekende kinderen van kamp westerbork Stad in oorlog De joden verraadster Jong en vast De butler moord Kwaad bloed Verder luister ik veel radio 1 aflevering terug als podcast: Bureau buitenland Argos Pointer Ovt Het spoor terug
Onbehaarde apen, wetenschapspodcast van de NRC You're wrong about Dolly Partons America Revisionist history van Malcolm Gladwell En mijn absolute favoriet wekelijks de Stemming van Vullings en van der Wulp, een enorm goede grappige en actuele week beschouwing van politiek Den Haag
Aanvullend: Van Oranje - van Willem tot Amalia. Als je geschiedenis leuk vindt. Noble Blood, ook geschiedenis over allerlei koningen en koninginnen uit de hele wereld en alle tijden
Ik luister podcasts vooral ter vermaak. Dus zeker niet van een heel hoog intellectueel niveau Datevermaak Potterless (een jongen die voor het eerst Harry Potter leest en daar een podcast over heeft) The newest Olympian (zelfde jongen die voor het eerst de Percy Jackson boeken leest) Tedtalks daily Zembla Spirits (over mythologie) Still his kingdom keeps: a Merlin tvshow podcast
Ik houd erg van de interviews van Gijs Groenteman, die podcast heet Groenteman in de kast. Hij spreekt dat allerlei verschillende mensen. Bakkers, schrijvers, politici, muzikanten, echt van alles.
De dienst, gaat over de AIVD en er wordt een scenario nagespeeld hoe een zaak zou kunnen gaan. BLVRD de podcast van rtl boulevard, gewoon leuk om te luisteren tijdens het wandelen Door de ogen van de koning, elke aflevering wordt samen met de koning 1 jaar van zijn regeringsperiode besproken
Ik luister naar Maarten van Rossem. Ben het niet altijd met hem eens maar hij is wel lekker nuchter en je krijgt veel achtergrondinformatie
Ik luister vluchtige dingen onder het poetsen of wandelen. Geen diepzinnige dingen dus. Leuk vond/vind ik: Ik ken iemand die De veertigers Datevermaak En ben nu bezig met wil en tien
Held in eigen verhaal vind ik een leuke podcast. Allemaal mensen die verstellen over “rampen” die ze overleefd hebben. Zoals bijvoorbeeld een vliegtuigongeluk of het tsunami. Heel indrukwekkend
Ik ben zelf echt fan van Duister de Podcast. Verder is In de ban van Rian een hele vermakelijke (waardoor ik nu zelfs al het nieuws over haar volg) en Mister Bones. Beiden gaan over een oplichter. Ook Damn Honey is erg leuk (voor vrouwen met interesse in feminisme).