mama's met flinke baby's boven 9 pond.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inggrid, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik heb ff een vraag voor mama die grote kinderen hebben gebaard.

Ik ben in okt 2009 bevallen van een schat van een jochie van 5080 gram.
    Een flinke vent dus. Hij is met de k.s. gehaald want hij was toch echt te groot. na inleiden en infusen toch keizersnee geworden. We wisten niet dat Niels zo groot:$ was.
    Met 35 wkn groei echo gehad maar daaruit bleek ook niet dat Niels zo groot was. Het was dus een complete verassing.

Nu is mijn vraag hebben jullie bij een 2e weer zo'n groot kindje gekregen?

Waarschijnlijk heb ik suikerziekte gehad maar dat heb ik zelf niet gemerkt. Ik was ook maar 14 kg in totaal aangekomen. Was er bij jullie een oorzaak van een groot kindje?
    Ik ben zelf 1.84m lang en heb erg veel ruimte in mijn buik van de buitenkant had ik geen super grote buik.:)

Bij een volgende zwangerschap controleren ze extra de suiker en met groeiecho's de grote van het kindje.

Liefs Ingrid

2. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Het zegt niet zo veel hoor. Ik was zelf bij de geboorte 9 pond ook al een peuter dus. Mijn broertje daarentegen was 6 pond. Iedereen in het ziekenhuis stond paraat omdat de vorige bevalling, die van mij dus, zo vreselijk zwaar was. Mijn moeder deed 24 uur over mij en had heel veel bloedverlies. Maar mijn broertje was er na twee uur al uit.

3. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Nou ik hoop dat een volgende ook niet zo groot is hoor. Volgens vk heb je meer kans op groot kindje als 1e ook groot is. du s vandaar de vraag of de vrouwen hier daar ook ervaring mee hebben of dat zo is of niet.

Ben alleen wel bang dat ze het weer mis hebben en dat kindje blijft vast zitten of zo. ja ik weet het hersenspinsels maar het laat me nog niet los.

4. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Mijn dochter woog 4300 gram bij de geboorte en ikzelf was megaveel aangekomen en hield veel vocht vast. Suikertest wees niks bijzonders aan; dus dat had ik niet.
    Ze lag in AAA en is uiteindelijk met een ks gehaald.
    Ik was zwanger van mijn zoon, weer groeide ik hard en weer getest, zonder resultaat. Omdat ik me zorgen maakte (geen leven gevoel) kreeg ik een uitgebreide echo, zeer uitgebreid uiteindelijk, omdat de gyn er niet tevreden op was. Goed... komt de assgyn naar me toe; mevrouw... alles is in orde, maar... ehm u heeft ook al een kind; was deze zwaar bij de geboorte? Tja...4300 gram.. oh oké...nou hoe zal ik het netjes zeggen; dit kind is ook aan de forse kant.
    Hij durfde geen definitieve schatting te geven, aangezien ik toen 7 maanden zwanger was, maar hij zat qua babyvet op een kind van een maand oud (geboren en wel dus!) 9 pond was het zeker.
    Bij geboorte woog onze kanjer 5300 gram.
    Vanwege wederom AAA en dus een ks, kwam de gyn een gesprekje met ons voeren; een derde kind zou teveel risico voor mij meebrengen wb de gezondheid. aangezien ik blijkbaar forse baby's "kweekte" en de littekens van mijn baarmoeder (vanwege de keizersnedes) grotere kans hadden op scheuren.
    Gelukkig voelen wij ons gezegend met 2 gezonde kinderen en is er geen wens voor een 3e, dus dat bericht kwam niet hard aan.

5. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

HIer was de 1e 3610 gram/53 cm (22 kg aangekomen) en de 2e 4570 gram/54 cm (7 kilo aangekomen). Bij beide niet op suiker getest (was geen aanleiding voor). Ben zelf 1.81 en had een giga buik recht naar voren (ben nu ook net een zebra van de strepen). Ze zijn beiden via gewone weg geboren. Ik denk dat het hier kwam omdat wij zelf ook vrij groot zijn... Ze hebben nooit iets gezegd van extra controle omdat ze zo groot was. Wij gaan nu voor een derde en ben benieuwd of die ook zo groot wordt

6. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hoi hier ook een peuter-baarder :D.
    Mijn dochter zat iets boven de 4500 gram en zelf ben ik 25 kilo aangekomen in de zwangerschap.
    Meermaals op suiker getest maar negatief resultaat. Ik ben via de natuurlijke weg bevallen, wel langdurige ontsluitingsweeen gehad en het persen duurde 7 minuten.
    Nu word ik extra in de gaten gehouden, volgende week suiker prikken (dagcurve) en met 32 weken weer. Ik krijg ook een groeiecho met 36 weken en met 30 weken wordt ook gemeten omdat ze dan zowiezo kijken of mijn placenta is opgeschoven (ligt een stuk voor de baarmoedermond).

Maarre jeetje zeg, 5300 gram! pff ja dat is ook mijn angst he, een jochie is altijd wat zwaarder en een tweede meestal ook.
    Slik. Nou goed, what goes in, must come out :D denk ik maar.
    Ben ook heel benieuwd naar meer moeders van grote babies.

Edit: ik ben 1.75 m en hollands maatje 42 :D mijn man is 1.85 m en een goede 100 kg

7. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

4 mei 2010
    2.003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Mijn eerste woog 4900 gram (spoedks), de tweede 5010 en de derde 4900 gram. Alledrie waren het "suikerbaby's". Bij de eerste waren we er te laat achter dus die heeft nogal wat opstart problemen gehad (beademing e.d) De andere 2 zijn daarom eerder ingeleid, maar daar was gelukkig niets mee aan de hand en er was ook geen ks nodig.

8. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    tja ik zit er ook mee. de eerste is ook na inleiden infuus en al toch nog ks geworden en wa 4370 gram en 53 cm. hij kon er gewoon niet uit. groot hoofd. die liep gemiddeld 7 wkn voor maar nu zeiden ze 2 wekn voor en is neit veel . vind da wel met mij voorgeschiedenis en ze wilde me tot 41 wkn laten lopen met klagen heb ik er 40 van weten te maklen maar eereder echt niet. hoop dat t gewoon kan, ben beniewd en anders klaag ik daarna wel heel erg want heb ze t al gezegd. vind t jammer als weer uitloopt op ks maar ja

9. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.291
    263
    83
    Leander ook een flinke jongen bij de geboorte 45.85 en lengte 56 Cm aan de haak.
    Heb hem er zelf uitgekregen....
    Nu de 2 de echo gehad 2 dagen geleden omdat ze de groei in de gaten houd en ook wat neig naar zwangerschapssuiker.
    Echo wel voor op groei, maar niet extreem nog.
    Curves geven aan als het zo door gaat een 8 ponder.
    Maar ja eerst zien dan geloven ga uit van een kilootje zwaarder.

10. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Nou ik vind het knap dat je uberhaupt een 9 ponder via de normale weg eruit krijgt.
    Bij mij is het ook niet zeker dat ik suiker had, ik had wel giga veel vruchtwater wat erop kan duiden dat het suiker geweest is.
    Ik ben alleen lichtelijk wat bang geworden voor een 2 bevalling angst dat het kindje vast komt te zitten doordat hij/zij zo groot is. Doen ze daar moeilijk over als je bij een 2e weer keizersnee wil? de 1e heb ik het eerst gewoon geprobeerd omdat we het niet wisten dat hij zo'n joekel was.
    Dat is uiteindelijk keizersnee geworden.

11. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Daar heb ik geen idee van omdat ik het via de natuurlijke weg gedaan heb. Ik had trouwens ook veel vruchtwater. Wist helemaal niet dat dat op suiker kan duiden! Weer wat geleerd.

12. Tally72

Tally72 Actief lid

28 feb 2008
    161
    0
    0
    Activiteitenbegeleidster
    Heiloo
    Inggrid; gewoon bespreekbaar maken met je vk of gyn; ik moet zeggen dat ik meer nare gevoelens over heb gehouden aan de 1e bevalling dan van de 2e; de 2e waren we meer voorbereid en tja, het was een teleurstelling dat het weer een ks werd, maar ik heb minder lang geperst (1 uur) (bij de 1e ruim 2 uur) en achteraf ben ik blij (en de gyn ook) dat het een ks werd, want die 5300 gram had ik er wrsch anders (nu AAA) ook niet uitgekregen. Maar ikzelf weet niet of ik een geplande ks had gewild. Omdat ik al een ks gehad had en ik het zo graag op eigen kracht had willen doen. Maar ja...hij moest er toch uit hé...
    Wel moest ik toch in het zkh bevallen door de 1e ks, en daar ben ik dus achteraf wel blij om; anders moet je nog hals over kop naar het zkh (wat bij de 1e het geval was)
    Ondanks zijn formaat bul als baby is het nu een heerlijk normaal formaat kereltje van 5 jaar, allemaal goedgekomen dus:D
    -en wij zijn ook idd niet klein; mijn man is 1.96 en ik ben 1.81 dat zal wellicht ook meespelen in het grote baby kweken? wie zal het zeggen?-

13. Rosanna04

Rosanna04 Bekend lid

22 jan 2008
    518
    0
    16
    Randstad
    Hey meiden wat is AAA?
    Ik zie dat wel eens staan maar ik weet niet wat het betekend.

Trouwens, mijn dochter is nog steeds flink hoor, met 6 jaar 1.28 m en 30 kilo.

14. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Weet je wat bij mij ook mespeelt ik ben zelf erg gespierd en heb het gevoel dat die ontsluiting gewoon niet verder wil. Mijn eigen lichaam werkt mij een beetje tegen. En op de zelfde dag dat ik bevallen ben is er ook iemand bevallen van een meisje +/-4500 gram en 56cm lang en die had een armpje die niet goed meer functioneerde nou weet ik dat dat wel goed weer kan komen maar toch speelt het mee.
    gewoon alles met elkaar denk ik dat ik er angst voor heb. Niet dat ik niet voor een 2e ga hoor. maar ik denk dat als ik zwanger ben en de datum komt in zicht toch kriebels krijg van ooo help.

Mijn zoon is nu een gemiddeld kindje hoor. Zit net boven de middelijn qua groei curve en is alweer 8,5 mnd. En zo'n lekker ding

15. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    hier was de eerste 4150gram en de 2de 4340gram nu ik zwanger ben van de 3de gaan ze ook beter in de gaten houden omdat het gewicht meestal verder omhoog gaat ipv dat ze lichter worden.
    Hier 1ste ks en 2de spoedbevalling ging allemaal zo snel dat we nieteens naar het ziekenhuis konden komen terwijl de eerste gewoon 12uur puffen en steunen en kreunen heeft gekost en bijna een uur persen kwamen ze tot de conclusie dat hij weleens te groot kon zijn voor het geboorte kanaal en dat hadden ze perfect gezien al had ik dat al veel eerder gezegt hij was ook nog niet ingedaalt dus alles viel toen op zijn plekje en spoed ks en daar was onze kerel met een best wel groot rond hoofd, wat dus echt niet zo hebben gepast.
    Onze dochter was een heel fijn en smal poppetje waar dat gewicht heeft gezeten heb ik geen idee van heel kleiin hoofdje en heel iel allemaal maar wel 4140gram....

Deel Deze Pagina