Er wordt wel degelijk onderzoek gedaan naar behandelingen in het alternatieve circuit. Alleen is de conclusie niet wat de aanhangers willen horen. Het heeft namelijk geen effect of je de behandeling wel of niet geeft (net als bijvoorbeeld homeopathie). Als er in het NHG een bericht komt over het overlijden van deze gezonde baby door een behandeling die normaal is in de CST dan verbaast het me zeker dat mensen hier nog hun kind naar toe brengen en het advies van een reguliere arts in de wind slaan en daarmee zelfs het advies van de "therapeute" volgt! Dat er in de reguliere geneeskunde slachtoffers vallen valt zeker te betreuren alleen zijn dit echt medische missers en niet toe te schrijven aan de wel wetenschappelijk aangetoonde behandel methoden. Linda; ik wil je zeker niet aanvallen want het is afschuwelijk om je kindje pijn te zien lijden en te denken dat niets helpt en de artsen je niet serieus nemen. Ik wil je alleen de ogen openen dat je echt niet het advies van de KA weg moet wuiven en deze Michelle in haar behandelingen moet vertrouwen. Ga ajb gewoon naar een andere KA en kijk wat die zegt. Het CB geeft ook adviezen maar is zeker ook niet de heilige graal als het gaat om geneeskunde.
Oja, en nog even een dingetje... Ik hoor hier op het forum met enige regelmaat dat moeders zeggen dat het normaal is dat een kindje veel huilt, veel spuugt, enz. Tja... ik weet niet of iets normaal is als het maar vaak genoeg voorkomt. Het grootste deel van de mensheid heeft wel eens last van hoofdpijn en toch vinden we dat niet normaal. We hebben allemaal wel eens griep en toch vinden we allemaal dat we dan ziek zijn. Ik vind dat dus bepaald geen goed argument om aan te tonen dat er dan dus niks mis is met je kindje. We hebben hier met onze kleine meid ook heel wat te stellen gehad: ze sliep slecht, had erge darmkrampjes, snel overprikkeld, veel huilen, enz. Toen ik hier op het forum daar een vraag over stelde, kreeg ik allemaal reacties dat ik me niet druk moest maken, want omdat Thirza de nachten wel redelijk doorsliep, (met 1 of 2 voedingen tussendoor) sliep ze volgens velen van jullie toch vrij goed. Tja... maar ze was niet tevreden overdag! We zijn met Thirza bij een osteopaat geweest en na 4 behandelingen hadden we een totaal ander meisje in huis: ontspannen, geen krampjes meer, ging goed slapen! Van (op z'n ergst) max 3 keer 20 minuten overdag, ging ze ineens na elke anderhalf uur wakker goed slapen: zonder te huilen en elke keer minstens 1 slaapcyclus, met 2 keer per dag een langer slaapje: vaak 1 keertje anderhalf uur en een keertje 2,5-3 uur. Terwijl hier op het forum gezged was dat het hardstikke normaal was wat Thirza had, kregen wij toch een heel ander kindje in huis.... Zo normaal was het dus niet wat Thirza had! Ik denk dat Linda zelf heel goed in kan schatten of Bas wel of niet tevreden is. Tuurlijk is ie wel eens vrolijk: zolang Thirza bij ons was en afleiding had ging het ook hier wel redelijk. Zodra we haar weglegden, was het mis en huilen. Ik hoor dergelijke signalen ook van Linda, dus er lijkt mij wel degelijk iets aan de hand. Het is overigens zo dat reguliere artsen erg vaak zeggen dat het allemaal normaal is. Is dat omdat het echt normaal is, of is dat omdat reguliere artsen er niets mee kunnen?!?! Het laatste lijkt mij vaker aan de hand, moet ik eerlijk zeggen. Ik kom ook erg weinig artsen tegen die ronduit durven zeggen dat ze iets niet weten... vinden ze erg moeilijk! Omdat ze het niet kunnen behandelen, doen ze het maar af als 'normaal'. Net zo als klachten bij volwassenen dan vaak afgedaan worden als: het zit tussen de oren. Ik heb vreselijk last gehad van migraine. Op z'n ergst had ik om het weekend een aanval van een paar dagen. Reguliere artsen konden er niets anders mee dan me vreselijk zware medicijnen voorschrijven, die ik -omdat ik zag wat dat met anderen deed- nooit ben gaan gebruiken. Mijn klachten werden vervolgens afgedaan als: spanning, (of eigenlijk: het niet kunnen hanteren van spanning). Ik geloofde daar helemaal niets van, maar heb dus een tijd doorgelopen met klachten. Totdat ik iemand over een osteopaat hoorde, die haar had afgeholpen van de migraine. Ik ben ook geweest en na 3 behandelingen op mijn ruggewervels was ik van de klachten af: de boel stond scheef bij mij, waardoor ik teveel spanning in mijn spieren opbouwde, (hmm, het was dus TOCH spanning: alleen eentje van een totaal andere soort dan de artsen bedoelden), en door vermoeidheid uiteindelijk een aanval kreeg. Dat was vermoeidheid die ik niet kon voorkomen door op bed te liggen: ook daar bleef mijn houding verkeerd en werd iik vaak vermoeider wakker dan dat ik erin kroop. Maar na 3 behandelingen was ik dus helemaal van de migraine af. Omdat ik ook maar een mens ben en te vaak niet goed op mijn houding let, heb ik om de paar jaar even weer behandeling nodig, maar elke keer ben ik voor zeker 2 jaar weer van mijn klachten af. Wat nou: tussen de oren? Ik ben dus zelf best een beetje klaar met artsen die -als het niet lukt om iets te behandelen- dan maar zeggen: ja, 't is normaal, accepteer het maar. Wat een *^%%$#$%&! (Niet verkeerd bedoeld hoor, ).
Thanks Rozemarijke. Fijn dat je het voor me opneemt. Soms heb je echt f het gevoel dat je op moet boksen tegen alle reacties en dat valt nu echt niet mee in deze situatie. Daar heb je ook gewoon geen zin in. @ Boukje34. Fijn dat de osteopaat jullie al heeft kunnen helpen. De osteopaat waar ik ben geweest kan CST niet doen omdat hij zich echt alleen met osteopathie bezig houdt. Jeetje 2 maanden lang zo liggen. Bij Bas weet ik het eigenlijk niet, maar ik denk echt maar die 8 dagen omdat toen mijn vliezen gebroken waren Bas nog niet was ingedaald, maar toen hij eenmaal ingedaald was zat hij ook heel erg diep en vast. Gelukkig heeft hij voor het de uitdrijving zich nog wel weten te draaien (ik heel lang op mijn zij liggen en met het geluk dat Bas niet zo groot was dat hij nog kon draaien) Bas wilde ook absoluut niet in de foetushouding terug, maar naarmate de 'bevalling' vorderde werd hij steeds rustiger en uiteindelijk sliep hij. Gisteren wil Bas zelfs in mijn armen in slaap gevallen terwijl hij voorheen zich meteen overstrekte en recht wilde zitten/hangen. Bas spuugde ook niet met een boog, maar nu wel. Hij had zijn reflux verborgen en dan komt er geen boog. Michelle heeft het nu naar voren gebracht voor de KA dat die het zelf kon zien alleen heeft hij hier niet naar gekeken maar ons gewoon op ons woord gelooft. Ze kan het ook weer terugdraaien naar verborgen. Bas spuugt dan wel, maar niet meer ineens zo onverwacht en het is wat beschaafder zeg maar en er komt ook geen zuur meer mee.
Het is ook gewoon zo dat zolang Bas een prikkeling krijgt hij zijn pijn 'vergeet'. Dus kdv, tv kijken, liedjes zingen, spelen noem maar op dat zijn allemaal prikkelingen. Nu zeg ik niet dat Bas dit alles niet mag doen maar het is voor hem wel een manier om even de pijn te onderdrukken en er niet mee bezig te zijn, maar zodra dit wegvalt komt het weer terug. Bij Bas is het dan zo dat hij eerst begint te huilen, dan hysterisch en meteen zich gaan overstrekken met als gevolg dat hij ook niet meer wil gaan slapen.
Hai Linda, wat vervelend dat het niet lekker loopt met Bas. Ik ga niet mijn mening geven over die therapie, dat hebben genoeg mensen al gedaan. Ik wilde je alleen even een hart onder de riem steken> Mijn zoon Thomas (ruim 8 weken te vroeg geboren) heeft ook ruim een jaar lang zich helemaal suf gespuugd. De KA wilde ier niets aan doen omdat hij er zelf niet heel veel last van leek te hebben (later wel vond ik zelf) en hij goed groeide. Dus dat van die vele spuugdoekjes/hydrofielen herken ik wel. Alles en iedereen rook de hele dag zuur en alles moest iedere dag de was in (mijn kleren, zijn kleertjes (mneerdere setjes), beddengoed van hem en van ons als hij bij ons eventjes op bed was geweest, boxkleed etc etc...). Ook de ontlasting is nooit echt goed geweest bij Thomas en herken ik dus ook. Soms had hij wel 4 dagen geen poep gehad. Van alles geprobeerd (tomatensap, maiskiem-olie door de fles, fruit oureren tot sap en in de fles geven etc etc). Nog heeft hij soms harde ontlasting; de daaropvolgende dag probeer ik hem dan wat meer te drinken te geven, maar het blijft lastig om hem veel drinken te geven. Hij spuugt niet meer, maar soms komt het nog wat omhoog. Ik heb me ook heel lang vreselijk veel zorgen gemaakt en me boos gemaakt dat niemand wat deed, maar uiteindelijk is het vanzelf over gegaan... Had de KA toch gelijk... Irritant maar waar. Ook de prikkelgevoeligheid herken ik. Wij hebben hem wel overal mee naar toe genomen, maar wel echt gedoseerd (en nog) en dus niet te veel op 1 dag. Naast de reflux, moeizame ontlasting en de prikkelgevoeligheid is Thomas tussen de 7 en 12 maanden ook erg veel ziek geweest, veel luchtweginfecties en eindeloos hoesten. Met allerlei puffers dit poberen te voorkomen wat redelijk tot matig lukte. Dus echt, ik weet wat het is om met je kind stad en land af te lopen, totdat er iemand is die wat doet. Want ook aan luchtweginfecties doen ze niet veel.... Eigenlijk gaat het nu hardstikke goed. We hebben 'alleen nog' af en toe controles bij de kA (eens in de 4 maanden ofzo), heel soms in de VU controle bij de prematuren poli (maar dat is meer voor hun statistieken heb ik altijd het idee ). Verder fysio controles (eens per 4 weken) met af en toe een SI-therapeut die wat adviezen/tips geeft ivm tactiele afweer. Wij houden het binnen het reguliere circuit en geloven niet zo in het alternatieve wereldje, maar ieder zijn ding natuurlijk. Als het helpt, dan helpt het, toch?
Ja dat is ook zo dat het altijd moeilijk is om via een computerscherm uit te leggen wat het nu precies inhoudt. Ik ben hier in ieder geval niet om jou te vertellen dat wat jij doet verschrikkelijk verkeerd is, dan heb je het verkeerd opgevat want dat was niet mijn bedoeling. En waarom verdedigen? Als jij dit goed vindt? Mijn mening is dat ik het maar iets vreemds vindt maar daarbij weet ik ook helemaal niet wat het precies inhoudt ik reageer alleen op wat ik lees.... Ik zou ook niet weten wat ik in jouw`n stuatie zou doen want ik heb tot nu toe niet zo`n beslissing hoeven te maken, snap je maar als ik het zo lees komt het nogal vreemd over... Jij moet doen wat jou het beste lijkt als jij vindt dat het dit is so be it , toch? Ik hoop in ieder geval dat het heeft geholpen, succes verder!!!
Wij zijn ook bij Michelle geweest! Het hielp bij ons helaas niet zo heel veel. Later bleek dat hij allergisch was en dat de klachten (precies dezelfde als bij jouw zoontje) werden veroorzaakt door die allergie.
@minimuts. Bij Bas weten we ok nog niet of het helpt. Wie weet ook een allergie. maar dan hebben we er in ieder geval alles aan gedaan vind ik. Wat vond jij van Michelle en haar manier van werken? Ik vind het helemaal super! Ze legt ook precies alles uit en ook in duidelijk taal zodat je het goed begrijp. Dan komt je waarschijnlijk ook hier uit de buurt
Ik vond haar erg prettig. Vooral de after-care en hoe ze je idd verteld hoe en wat. Wij komen niet uit de buurt. We zijn speciaal voor haar heen en weer gereden. Een vriendin raadde haar aan en dus zijn we 3 keer 2 uur heen en 2 uur terug gereden!
Danheb je er inderdaad veel voor over gehad. Heeft ze bij jouw kindje ook de bevalling opnieuw gedaan?
@Bellabella: naar CST is nog niet (zoveel) onderzoek gedaan... Wat ik op internet vind, is dat enkel de bedenker onderzoek heeft uitgevoerd. Dus er is eigenlijk ook nog erg weinig over te zeggen. Hard tijd dus dat er deugdelijk onderzoek komt. Bovendien is er veel wetenschappelijk onderzoek dat helemaal niet deugt: er zijn een hoop wetenschappers die hun onderzoek zo opzetten, dat de vooropgestelde stelling bewezen wordt. Dan kan het nog zo hard wetenschappelijk onderzoek heten: daar heb je helemaal geen fluit aan,
zo heftig zeg. Hopelijk werkt het bij Bas. Anders snel kijken ofdat hij geen allergie heeft. sterkte ermee
@ Linda; laat iedereen die sceptisch is maar lekker zijn mening geven. Dat mag tenslotte. Volg je gevoel. Jij wilt tenslotte alleen maar het allerbeste voor jullie kindje. Ik hoop dat Bas snel lekker in zijn velletje zit en jullie dan dus ook. Heel veel sterkte en succes.
euhh, Maar je zegt dat je zoontje niet genoeg bijkomt qua gewicht. Mijn dochter is van 14 december 2008. woog toen 3220, lengte 50 nu (2 weken geleden) 5900 gram en 62 cm. En volgens consultatie buro is dat goed. Je zoon was lichter bij de geboorte, is iets na mijn kind geboren en groeit niet genoeg????
Weet je wat het is. Volgens iedereen groeit Bas genoeg, maar omdat hij zo licht was met de geboorte kijk je eigenlijk elk grammetje eraan (niet dat ik hem volprop of zo, voordat hier weer op gereageerd gaat worden). Het komt ook omdat je om je heen (van vergelijkbare leeftijd) hoort dat ze veel meer wegen. Maar ja die vergelijking mag ik ook niet maken omdat Bas 4 weken te vroeg geboren is. Dus eigenlijk is het ook allemaal wel goed, maar Je wilt gewoon dat zoveel als leeftijdsgenootjes wegen, maar dat kan gewoon niet. Thanks Boukje en gevalletje
Hi Linda, ik wil je allereerst veel rust en wijsheid wensen voor de komende tijd. Ik herken veel in je verhaal. Ook wij hebben de eerste 11 maanden veel met de gezondheid van ons meisje getobt. Ze kon niet zelf poepen, had een voorkeurshouding, veel buikpijn, later veel ziek, benauwd etc. Als moeder voel je idd dat er iets is, maar wat? Om een lang verhaal kort te maken: uiteindelijk heeft de osteopaat, pepti en de tijd heel goed geholpen. Bij ons bleek het ook om een allergie te gaan: voor koemelk (intolerantie uiteindelijk denken we) en voor de hond! Wie had dat gedacht, maar de tijd leert veel. Ook zij was ondanks alles altijd heel vrolijk. Ik wil je alleen zeggen dat je je hoofd koel moet houden, zonder te veroordelen! Maar ik herken dat je zo op zoek bent, dat je zo graag je kindje wilt helpen dat je bijna niet meer objectief kunt kijken. Hoe gaat het me de hypo-allergene voeding? Merk je daar al verschil in? V.w.b. het groeien, volgens mij is dat toch prima of vergis ik me? Ons meisje is nu nog fijn en veel denken dat ze jonger is dan ze werkelijk is. Tja, kan er niet meer van maken. Zolang ze zich goed ontwikkelt en van het leven geniet zal alles wel goed zijn. Neem 1 stap tegelijk en als dat niet werkt of verlichting o.i.d. geeft neem pas daarna de volgende. Geef je mannetje een dikke knuffel. En luister naar je kindje en je eigen gevoel, zonder realistisch te blijven, dan kan het nooit verkeerd zijn!
Van de KA hebben we nutramigen gekregen. Dit heeft hij sinds donderdag. Echt veel verschil kun je natuurlik nog niet merke,maar hij heeft sinds die tijd wel 1 keer zelf gepoept en dat is lang geleden. Dus wie weet. Bas is ook altijd heel vrolijk (en tuurlijk ook veel huilen alleen ziet bijna niemand dat omdat het vooral 's avonds is). Dat is dan ook het veraderlijke dat hij zo vrolijk is dan lijk thet net alsof er niks aan de hand is terwijl dat wel zo is. Hij groeit ook wel goed, na de 3 maanden wordt het ook minder. Je wilt gewoon het beste voor je kleintje en je wil niet dat hij pijn heeft en daarom ga je inderdaad op zoek naar iets wat hem kan helpen
Ik heb hier ook een tijdje meegelezen en eerlijk gezegd snap ik het niet. Ik ben het dan ook volledig met Rozemarijke eens. Ik weet dat artsen ook fouten maken, maar ze maken op z'n minst niet meer fouten dan een andere therapeut. Ook dat zijn mensen die fouten maken. Een groot verschil is wel dat een arts hier jaaaaaren voor gestudeerd heeft, veel coschappen heeft gelopen om dit in de praktijk te brengen en over het algemeen echt niet zomaar onzin vertelt. Blijf dus wel met beide benen op de grond en luister kritisch (of liever sceptisch) naar de adviezen van een dergelijke therapeut. Daarbij ben ik nogal sceptisch over die herbeleving. Zoals ik het lees heeft die vrouw niets nieuws verteld.
Ik vind het trouwens wel goed dat je probeert om je zoontje te helpen en daar moet je ook zeker mee doorgaan! Veel baby's huilen etc, maar dat wil inderdaad niet direct zeggen dat het dan ook maar normaal is. Ik hoop voor je dat het snel goed komt met je kleintje! Ik wil je alleen maar meegeven dat je er niet te veel in mee gaat en er wel objectief naar probeert te blijven kijken
Ik ben helemaal trots op Bas. Hij heeft na de behandelingen bij Michelle (ik zeg niet dat het daardoor komt) al 4 keer zelf gepoept. Woensdag, vrijdag, zaterdag en vanmorgen (leuk moederdag cadeautje haha) Denk dat het door de voeding komt. Hij heeft nu de nutramigen maar dan zonder verdikking van nutriton, waarschijnlijk stopt dit bij Bas. Het is allemaal wel heel erg donkergroen en het stinkt echt heel erg (net als een volwassenen zeg maar) Maar dat geeft allemaal niet. Het belangrijkste is dat hij het ZELF kan. Hij spuugt nog wel veel, maar ja reflux daar is niks aan te doen (alleen maagzuur remmer dan)