behoorlijk ontstoken ogen, en zalf er niet goed in krijgen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Foxter, Dec 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn dochter van bijna 2 heeft behoorlijk ontstoken ogen, virusje van de opvang mee gekregen.

Alleen krijg ik die zalf er niet in, dus ik maak het alleen schoon met afgekoeld gekookt water. Zou het hier ook van weggaan?

Zalfje lukt niet want dan gaat ze compleet flippen, vind ik zo zielig..

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij mijn jochie heb ik daar geen zalfjes voor gehad. En zijn oogjes hebben wel een paar keer flink dichtgezeten. Hier was het een kwestie van goed schoonmaken (schone watjes/doekjes per oog, met gewoon kraanwater op advies huisarts). En voor de verkoudheid die hij daarbij had vaak neusspray. Dat houdt de traanbuis beter open, zodat het allemaal wat meer kan doorlopen..

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    Geen idee of het met alleen schoonmaken weggaat...hier hielp het in ieder geval niet. Wij namen haar samen in de houdgreep en dan snel de zalf er in. Vond ze niet leuk, maar zo was het het snelst gedaan.

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

Mar 8, 2007
    1,662
    1
    0
    Je kunt ook eens van die speciale oogreinigingsdoekjes proberen. Die verkopen ze bij de drogist. Dan hoef je geen water etc. af te koken. Heel handig, ook om mee te nemen!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bedankt voor de tips meiden, ik ga haar dan ook maar in de houdgreep nemen, tis voor een goed doel en ik heb het idee dat het nu alleen maar erger wordt..

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb zelf ook nog nooit zalf gebruikt, maar kreeg een tip van iemand: gekookt water met een drupje babyshampoo er in. dit heb ik toen gedaan bij mijn zoon en na 2 dagen was het over. mijn moeder had laatst ook een ontstoken oog dus haar dit advies ook gegeven en bij haar ook na 2 dagen was het over. sterkte er mee!

Share This Page