Zelf ligging baby voelen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Kun je zelf voelen hoe je baby ligt? Ik ben nu 27 weken zwanger en de vorige controle bij de verloskundige (met 25 weken was dat ongeveer) kon ze het nog niet voelen. Was nog vroeg zei ze, maar soms kon het wel.
    Hoe kun je het zelf voelen en vanaf wanneer kan dat?

Ik voel de meeste beweging onderin, maar af en toe juist ook boven mn navel. Wel meestal aan de rechterkant... Ook heb ik vaak dat het aan de rechterkant hard aanvoelt, terwijl het links zacht is en ik het gewoon in kan drukken.

En zonet had ik dat als ik recht boven mijn navel een beetje drukte, dat ik dan druk voelde op m'n baarmoedermond.

Iemand enig idee?

2. lindarobin

lindarobin Actief lid

19 jan 2011
    143
    0
    0
    tnt postbode
    nieuw weerdinge
    ik krijg alleen schopjes aan de linkerkant en soms bij mn navel hele kleine tikjes. mijn meisje ligt met dr hoofdje in mn bekken en dr kontje net onder mn borsten en dr voetjes aan de linkerkant
    hoop dat je hier wat mee kunt

groetjes

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ik ben bijna 37 wk.. Ik voel het hoofdje drukken in mijn bekken ( heerlijk) en voel haar kontje boven tegen mijn ribben, echt een bolletje.. En haar beentjes liggen rechts..

4. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Afgelopen week vroeg ik aan de vk hoe ze kon voelen wat het hoofdje en wat het kontje is.
    Zij vertelde me, terwijl ze het voordeed, dat als je het kontje vastpakt en het heen en weer beweegt (klinkt naar, maar ze deed het heel zachtjes), het hele lijfje mee beweegt. Als je het hoofdje beethebt en je doet dit dan zal de rest van het lijfje niet mee bewegen.
    Nu lag ze al in de juiste positie (hoofdje naar beneden en al aan het indalen) dus was het vrij duidelijk te voelen.
    Maar ook al weet ik dat ze nu aan het indalen is, ik voel soms nog ergens schopjes of stompjes waarvan ik denk: "Hoe kun je me daar raken als je al ligt ingedaald?"
    Blijkbaar zijn de frummeltjes in je buik ook al erg lenig :)

5. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik kon het ook pas met een week of 30 echt goed voelen.
    Nu voel ik z'n billetjes boven, hoofdje beneden en zijn knietjes in mijn zij. Echt heel schattig.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Bij de vorige controle (25 weken) kon de vk voelen hoe ons kindje ligt (rug naar links, en waarschijnlijk het hoofdje naar beneden). Ik denk wel dat dat klopt, want zo lag onze oudste dochter ook steeds, en ik voel deze baby op dezelfde plekken schoppen/bewegen. Zeker weten doe ik het straks, want dan hebben we een pretecho!
    Het rugje voel je trouwens duidelijk, maar ik kan zelf het verschil tussen hoofdje/billen niet voelen.

Deel Deze Pagina