Behoorlijk pijnljk stuitje

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Daphne, Jun 26, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Toen ik een jaar of 14 was, was mijn broertje zo leuk een stoel waar ik net op wilde gaan zitten, weg te trekken. Het gevolg was dat ik mijn stuitje had gekneusd. Sinds een week of 4-5 heb ik ineens weer last van mijn stuitje. Ik lette al op met zitten, maar het wordt toch steeds erger. Gisteren stapte ik in de auto en kon ik gewoon niet zitten. Ik moest de stoelleuning achterover draaien en op mijn zij gaan liggen :(

Ik neem aan dat dit alles te maken heeft met de zwangerschap en dat de boel weker wordt. Wat ik mij afvraag is of fysiotherapie hier zinvol is. Ik denk het eerlijk gezegd niet, want toen mijn stuitje gekneusd was, moest ik gewoon voorzichtig doen. Wat denk jij?

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Hoi Daphne,

Inderdaad is het zo dat onder invloed van het zwangerschapshormoon er verweking optreedt. Oude klachten, waar je nooit meer last van hebt gehad, zoals jij met je stuitje, kunnen dan toch weer naar voren komen. Ik zou het even aanzien, als ik jou was. Je lichaam moet zich ook aanpassen aan de veranderingen die er plaats vinden. Het kan goed zijn dat het toch vanzelf weer overgaat.

Lonneke

Share This Page